Ammestop og meget nedtrygt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.059 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. maj 2010

Anonym trådstarter

Ja som overskriften lyder så er jeg stoppet med at amme, og er virkelig meget trist og deprimeret, alt ser bare sort ud... Kan ikke forstå jeg har det sådan, og kan ikke finde ud af hvad det er for følelser og tanker der gør at jeg har det sådan??
- er det normalt at blive deprimeret i ammestop processen??
- Nogle af jer andre som har prøvet det samme??

Knus en ulykkelig mor, som før ammestop var glad og positiv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2010

Betteisen

Hejsa!

Jeg stoppede med, at amme min trunte, da hun var omkring ½ år. Jeg var op til droslet langsomt ned fordi hendes behov for fast føde tiltog. Jeg kan stadig huske følelsen af, at jeg svigtede hende og troede dengang, at det nærvær man har når man ammer forsvandt. Jeg synes dog hurtigt, at den følelse forsvandt igen. Mon det er lidt af de samme tanker du gør dig??

Anmeld

20. maj 2010

Brams

Uha jeg følger lige lidt med her, for jeg har allerede ondt i maven ved tanken om at Lærke på et tidspunkt ikke skal have mad hos mig mere. I går havde vi en dag hvor hun spiste godt af grød og næsten ikke fik noget hos mig om dagen, jeg var helt ude af den....

Anmeld

20. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Anonym skriver:

Ja som overskriften lyder så er jeg stoppet med at amme, og er virkelig meget trist og deprimeret, alt ser bare sort ud... Kan ikke forstå jeg har det sådan, og kan ikke finde ud af hvad det er for følelser og tanker der gør at jeg har det sådan??
- er det normalt at blive deprimeret i ammestop processen??
- Nogle af jer andre som har prøvet det samme??

Knus en ulykkelig mor, som før ammestop var glad og positiv...

Men stoppede du fordi du havde lyst eller fordi det var et krav fra omverdenen???...

Anmeld

20. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Brams skriver:

Uha jeg følger lige lidt med her, for jeg har allerede ondt i maven ved tanken om at Lærke på et tidspunkt ikke skal have mad hos mig mere. I går havde vi en dag hvor hun spiste godt af grød og næsten ikke fik noget hos mig om dagen, jeg var helt ude af den....

Men der er jo ikke nogen LOV om, hvornår man skal stoppe Selvom baby spiser mad, så kan man jo godt fortsætte med at amme stille og roligt i nogen år... Hvis mor og barn har det godt med det.

Idun blev ammet til hun var 3½ år. Men de sidste 2 år, var det naturligvis meget lidt, men dog alligevel.

Jeg ville også være rigtig ked af det, hvis jeg skulle stoppe med amme for tidligt.

Anmeld

21. maj 2010

Brams

Zafir skriver:

Men der er jo ikke nogen LOV om, hvornår man skal stoppe Selvom baby spiser mad, så kan man jo godt fortsætte med at amme stille og roligt i nogen år... Hvis mor og barn har det godt med det.

Idun blev ammet til hun var 3½ år. Men de sidste 2 år, var det naturligvis meget lidt, men dog alligevel.

Jeg ville også være rigtig ked af det, hvis jeg skulle stoppe med amme for tidligt.

Jeps jeps det er jeg helt med på, i går havde hun dog ikke rigtig lyst i løbet af dagen, men først hen under aften - jeg begyndte at tænke at det måske snart var nu at hun selv sagde fra og ikke ville have brystet. I dag ser det dog lidt bedre ud

Anmeld

21. maj 2010

Maise

jeg vrælede meget i de dage min pige startede op på grød, får nu to x dgl. har stadig svært ved at forstå hun afviser mig når hun er mæt af grøden og ikke er tørstig. elsker at amme. Men det skal jo gå den vej og hun er så interresseret i hvad vi andre spiser og drikker og rækker ud efter det. hun elsker grød med sveskemos, så det er da oså dejligt at se hende baske med vingerne og åbne munden når jeg kommer med skål og ske. Tror at det er fordi at man skal vænne sig til at de ikke er " nyfødte spædbørn" mere og vokser sig større.

maise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.