4 årig vil ikke sove

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.514 visninger
4 svar
0 synes godt om
18. maj 2010

uduak

Håber der måske er nogen der kan give mig et godt råd. Har 2 drenge den ene bliver snart 3 og den anden er 4 år, min søn på 3 falder for det meste hurtig i søvn og har også brug for at komme tidlig i seng. Min søn på 4 har vi altid haft store problemer med at få til at sove, vi læser altid historier og hygger før de skal i seng og de kommer i seng til samme tid hver aften. Og for det meste er vi heldig vis han sover kl.22 indemellem er der 24 før der er ro fra ham, og syntes snart vi har prøvet alt.

Han har ikke sovet til middag siden han startede i børnehave, og han har virkelig masser af energi, han sidder snart ikke stille 5 minog det er det samme om aftenen når han egentlig skal sove, man lægger ham i seng og før man når ned af trappen kan man høre at han er ude af sengen igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. maj 2010

RGN

Profilbillede for RGN

Hejsa

Jeg vil anbefale dig bogen "Sådan får du dit barn til at sove" af Helen Lyng Hansen.

Den eneste bog jeg indtil videre har stødt på som jeg vil anbefale.

Anmeld

29. maj 2010

foto på lærred

Jeg regner med, at I allerede står tidligt op fordi I skal på arb. børnehave osv. Men hvis ikke så prøv måske at vække ham kl 6-30 - 7 for så er han måske mere træt om aftenen. Måske kan I melde ham til et eller andet fitidsinteresse et par gange om ugen og se om det hjælper (ved ikke om der er noget til den alder) men tænker at svømning plejer at gøre dem lidt udmattede.

Eller måske en udebørnehave (udflytter) hvor friskluft og masser af arealer til at køre ham træt.

Måske hvis han bare for lov at komme i seng tidligere (efter En bog og hvad i ellers plejer) så kan han ligge derinde og kede sig (på sit værelse) så kan det være han tænker, Så kan jeg lige så godt sove. Måske fordi han tror han går glip af en masse sjovt. Men regner med, at alt det der er overstået. For man er jo til sidst desperat og vil prøve alt. Men et eller andet skal der jo ske for kl 22/24 er jo alt, alt for sent og hvad med jer, I må da også være smadret når man ikke får mere søvn?

Anmeld

29. maj 2010

Malonde1985

Åh vi har lide det samme problem med vores snart 4-årige datter.. Hun kan heller ikke falde i søvn før ved 22-tiden, og vi lægger hende ved 20-tiden. Ved ik om det fordi det er lysere udenfor, at hun tænker, at det da slet ik er sengetid endnu .. Synes det er enormt frustrerende at man ikke har sine voksentimer om aftenen, fordi hun bare ik vil sove. Hun render ud af sengen og ind i stuen hele tiden, og jeg/vi går jo ind med hende og siger at hun skal lægge sig til at sove. Nogen gange sidder vi derinde indtil hun sover, men det er jo også en dårlig vane ik? Vi læser godnathistorier, vi står tidligt op om morgenen (kl. 6.30), hun er i en udekørende børnehave hveranden uge osv .

Så følger lige med på sidelinien her

Anmeld

3. juni 2010

uduak

Ja vi har prøvet alt føler jeg, så ved ikke lige hvad vi skal prøve mere

Vi bringer dem tidlig i seng hver aften, hvor han så får læst godnathistorie.Selvom vi har bøvlet med det problem i meget meget længe får han ikke lov til at stå op igen. Men at lade ham blive i sit værelse og håbe på han ligger sig til at sove fordi han keder sig, det kan man godt glemme. Og ja vi står op hver dag mellem 6.30 og 7, fordi de skal i børnehave. Jeg henter dem ved 15 tiden, og så er vi udenfor og spille bold og lign.indtil vi spiser aftensmad.Han er fuld af energi fra morgen til aften, uanset næsten hvad der sker Og han har ikke sovet til middag mere siden han startede i børnehave.

Ja vi er sku udkørt efterhånden,og vi syntes jo også det er alt for sent til ham. vi har jo også hans 2 mindre brødre endnu på 4 måneder og knap 3 år. Men den mindste er heldigvis utrolig nem, og det seneste vores dreng på 3 år falder i søvn er kl.21 og det er sjællent klokken når at blive så mange for ham.

Ja man savner den voksentid om aftenen, for den findes næsten ikke ved os, vi bruger jo mere eller mindre hver aften på at få ham til at sove og bringe ham i seng igen 25 gange i træk.Og vis vi en aften bare gerne vil nyde noget tid sammen i fred og ro, når klokken jo godt nok at blive mange før vi sover.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.