MaleneF skriver:
Så blev det endelig min tur til at blive mor, FB'en bliver ikke utrolig lang for kan ærlig talt ikke huske ret meget af forløbet
Vi var til igangsættelse onsdag hvor jeg fik sat ballonkateter op, hvilket vi var nød til at fjerne to timer efter fordi min krop overhovedet ikke kunne slappe af.. Igen på sygehuset torsdag morgen og få lagt plle op, ind igen om eftermiddagen.. Begyndte at få regelmæssige falske veer pga pillerne, vi troede de var gode nok så tilbage til sygehuet igen, men igen blev vi skuffede, Blev indlagt på barselsafd torsdag aften.. Igen igang med pillerne fredag, stadig intet sket..
Veerne startede omkring 2.30 natten til lørdag (8-5, hvor jeg var 42+2) efter jeg havde været på toilettet. Blev undersøgt omkring kl 4 og skulle henvede mig på FG kl 7.. De kørte CTG, blev igen undersøgt, fik et bad og igen CTG resten af dagen.. Havde en sur jm Inger, som vist havde været med til lidt for mange fødsler, ingen medlidenhed til jeg havde mange smerter.. Fik taget vandet ved 9 - 10 tiden.
Fik saltvand i drop og rygmavsblokade ved 11 - 12 tiden mener jeg.. De satte diode i hovedet på junior så de kunne følge med i
lyd, det måtte hun så gøre 3 gange fordi hun ikke gjorde det ordenligt
. Lå ellers bare med veer uden JM stortset resten af dagen til vagtskifte omkring 15.30 hvor presveerne så små begyndte at melde sig på banen, faldte ellers i søv mellem veerne i løbet af dagen. Fik den sødeste jm Maria og den sødeste sosu ass. Viktoria som var hos os resten af forløbet og de lod os ikke være alene på stuen på noget tidspunkt. 
Havde ved 17 tiden stadig ikke åbnet mig fuldt, så fik ve-drop resten af forløbet.. Gjorde mit bedste under pressseveerne, men veerne var ikke lange nok, hans hoved lå lidt skævt, og jeg var meget afkræftet, måtte have en del ilt, så de tilkaldte en overlæge Jørgen ved 18.30 - 18.45 tiden. Blev klippet og junior blev taget med sugekop.. Kl. 19.07 var det tæt på at være overstået, manden lagde hovedet ved mit og sagde ' Jeg kan se hans hoved ' med en lidt lammet stemme, men den var lammet af lykke.
19.08 kom den skønne lille purk til verden
Vi fældede begge et par tårer. Han kom direkte til børnelægen som var på stuen da han havde været stresset under fødslen så han fik lidt ilt og blev suget lidt i munden og kom hen på brystet hos mig, lå med de største smukkeste øjne og kiggede på os og så kom følelserne op igen.
Fik en sprøjte i låret som sku fremprovokere en presseve.
Moderkagen blev 'født' 19.12 ca og vejede 810 g. Mistede kun 300 ml blod, blev syet i ca 30-40 min, av av..
Vores dejlige søn vejede 3950 g og var 53 cm lang. De var klar til at udnævne ham til månedens baby 

Samtidig skal der lyde en KÆMPE ros til min vidunderlige mand som var der igennem hele graviditen, deltog i alt og var der under hele fødselsforløbet 
Malene, som er så lykkelig over at være mor
En fin dejlig fb. Hold da op hvor man husker det hele når man sådan læser.. mht din jordemoder, nu kan jeg selvfølgelig ikke være sikker på det er den samme. Men min gamle jordemoder hed Inger og hun var en forfærdelig person synes jeg af mange grunde..
Men er glad for at din lille baby kom sikkert ud