Er det normalt at have det sådan?? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.328 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. maj 2010

Moldemine

Hej alle sammen...!
Jeg har det som på 3dagen (STORE TUDEDAG)
Jeg har ikke ammet min dejlige datter siden klokken 02.00 i nat, og sidder nu med de mest fyldte og spændte bryster, og tårene presser sig på er det normalt at have det sådan...??

Jeg har valgt at stoppe amningen da min datter pludselig tog en flaske uden at tøve (hun har altid hadet sutteflasker), og så tænkte jeg at nu var det nu hvis det skulle være.... Men wow hvor er der bare mange følelser i det Føler mig overhovedet ikke klar til at skulle stoppe, vil bare have min datter til at amme igen, men ved inderst inde at det er bedst ikke at gøre det, da hun er 8mdr, og meget bryst-glad... Og nu vil hun jo gerne have flasken uden at tøve...

Min datter blev ammet 16 gange i døgnet indtil i dag... dette var for meget, så derfor ville jeg stoppe, men for pokker, det er sværere og hårde end jeg havde troet

Er der nogle af jer andre som har haft det på samme måde?? eller er jeg helt alene

ØV for en træls dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Hej..

Hvis du er stoppet med at amme fra den ene dag til den anden og du har ammet så mange gange om dagen som du har, lyder det ikke til du har kunne trappe langsomt ned mpå amningen.. Det kunne måske derfor være en ide at bruge en brystpumpe og pumpe "spændingen" ud så det er til at holde ud. så finder kroppen ud af det ikke er nødvendigt at produkser SÅ meget mælk som nu.. og så trap ned på den måde.. 

Men mit problem er så det modsatte af dit.. jeg ønsker min søn vil tage flasken han NÆGTER den nemlig - men det er en helt anden sag.

Men håber det gav dig lidt hjælp

her fra..

Anmeld

17. maj 2010

Moldemine

KatjaRenee skriver:

Hej..

Hvis du er stoppet med at amme fra den ene dag til den anden og du har ammet så mange gange om dagen som du har, lyder det ikke til du har kunne trappe langsomt ned mpå amningen.. Det kunne måske derfor være en ide at bruge en brystpumpe og pumpe "spændingen" ud så det er til at holde ud. så finder kroppen ud af det ikke er nødvendigt at produkser SÅ meget mælk som nu.. og så trap ned på den måde.. 

Men mit problem er så det modsatte af dit.. jeg ønsker min søn vil tage flasken han NÆGTER den nemlig - men det er en helt anden sag.

Men håber det gav dig lidt hjælp

her fra..

Hejsa Tak for dit svar

Ja jeg har desværre ikke kunnet trappe langsomt ud af amningen, da min datter bare har været så ulykkelig, at jeg ikke har kunnet holde det ud hun forstod jo ikke hvad der skete?!?! Jeg har en brystpumpe, men syntes bare at det gør ondt at malke ud... men det er nok det eneste som virker

Men hun har aldrig nogen sinde ville tage en flaske, men wupti så ville hun, og så var det at vi blev enige om at stoppe amningen, men wow hvor påvirker det bare en psykisk

Håber det er normalt at være så påvirket af at stoppe med amningen, ved bare ikke hvor jeg skal gøre af mig selv

Det skal nok komme med din søn, pludselig en dag tager han den og så er man forbavset, da man jo ikke troede at de ville have flaske -sådan skete det ihvertfald her...

Anmeld

17. maj 2010

Der er jo mange følelser der spiller ind når man får bebse og ikke mindst ammer.. du kommer ikke tætter på dit barn når de ligger der og sutter - når man så skal "opgive" det syntes man tiden er gået meget stærkt og tanken (er de virkelig blevet så store) dukker op.. enden man ser sig om føler man jo de skal i skole (overdrevet)

Min datter på snart 2 år var flaske barn siden 3. dagen da vi slet ikke fik gang i den amning..

min søn på 4 måneder ammer jeg fuldt ud, men øver flaske og han er begyndt på grød.. og jeg fatter bare ikke hvor tiden er blevet af.. jeg kan sidde og tude over jeg føler jeg svigter ham når jeg tænker på jeg skal genoptage mn uddannelse om 2 måneder - men samtidig har jeg også dårlig samvittighed over jeg glæder mig til at komme igang igen..

Så jeg tror bare at man er meget følelsesladet når man sidder med sin lille guldklump ved brystet den ene dag og wupti er det slut den næste.. Man "nød" måske ikke den sidste amning fodi man ikke viste det var den sidste og så er det bare ovre lige pludselig hurtigere end man havde regnet med..

Men til det med du siger brystpumpen gør ondt.. har du en silikone pude til den???? Det har jeg til min og bruger jeg ikke den gør det frygtelig ondt men bruger jeg puden (til avent-pumpe) gør det slet ikke ondt.. ved du kan få den i babysam hvis du ikke har sådan en..

Anmeld

17. maj 2010

L.J.L

Jeg er også selv lige stoppet med at amme for et par dage siden, og synes også det er lidt svært. Jeg savner allerede tætheden med ham kan jeg mærke. Men han bliver jo ikke mindre afhængig af mig fordi jeg ikke ammer ham, så det er værd at huske på...

Anmeld

17. maj 2010

Moldemine

KatjaRenee skriver:

Der er jo mange følelser der spiller ind når man får bebse og ikke mindst ammer.. du kommer ikke tætter på dit barn når de ligger der og sutter - når man så skal "opgive" det syntes man tiden er gået meget stærkt og tanken (er de virkelig blevet så store) dukker op.. enden man ser sig om føler man jo de skal i skole (overdrevet)

Min datter på snart 2 år var flaske barn siden 3. dagen da vi slet ikke fik gang i den amning..

min søn på 4 måneder ammer jeg fuldt ud, men øver flaske og han er begyndt på grød.. og jeg fatter bare ikke hvor tiden er blevet af.. jeg kan sidde og tude over jeg føler jeg svigter ham når jeg tænker på jeg skal genoptage mn uddannelse om 2 måneder - men samtidig har jeg også dårlig samvittighed over jeg glæder mig til at komme igang igen..

Så jeg tror bare at man er meget følelsesladet når man sidder med sin lille guldklump ved brystet den ene dag og wupti er det slut den næste.. Man "nød" måske ikke den sidste amning fodi man ikke viste det var den sidste og så er det bare ovre lige pludselig hurtigere end man havde regnet med..

Men til det med du siger brystpumpen gør ondt.. har du en silikone pude til den???? Det har jeg til min og bruger jeg ikke den gør det frygtelig ondt men bruger jeg puden (til avent-pumpe) gør det slet ikke ondt.. ved du kan få den i babysam hvis du ikke har sådan en..

Der kom de følelser, som jeg har! puuuuha, du beskriver dem nøjagtig, som jeg føler (nød jeg nu den sidste amning osv)

Jeg har avent brystpumpen fra babysam, og der er silikone indlæg i, men jeg syntes bare det gør så frygtelig ondt
Men det er nok bare et spørgsmål om tilvænning, de 3 gange om dagen

Anmeld

17. maj 2010

Moldemine

linselouise skriver:

Jeg er også selv lige stoppet med at amme for et par dage siden, og synes også det er lidt svært. Jeg savner allerede tætheden med ham kan jeg mærke. Men han bliver jo ikke mindre afhængig af mig fordi jeg ikke ammer ham, så det er værd at huske på...

Ja du har ret... man er jo lige så tæt knyttet til dem, som før... der mangler bare noget... håber bare det bliver nemmere....

Har du trappet ud af amningen eller fået amme-stop pillerne?? - og har du evt. et godt råd mos spændte bryster ??

Anmeld

17. maj 2010

Malouis skriver:

Der kom de følelser, som jeg har! puuuuha, du beskriver dem nøjagtig, som jeg føler (nød jeg nu den sidste amning osv)

Jeg har avent brystpumpen fra babysam, og der er silikone indlæg i, men jeg syntes bare det gør så frygtelig ondt

Tror det er godt at få sat ord på.. men som der er nævnt har bettepus jo stadig brug for sin mor..  nu er det bare nogle andre ting..

Anmeld

17. maj 2010

Sjl-msl-Mkl

Malouis skriver:

altså jeg stoppede også fra den ene dag til den anden, jeg besluttede så at det ikke skulle være så hårdt for hende og mig. Og jeg købte en avent bryst pumpe, og malkede simpelthen ud til hende. Det havde jeg det godt med.

Jeg havde også ondt til og starte med, den tager jo altså også lidt hårdere en babyen.

Held og lykke med det.

Anmeld

18. maj 2010

L.J.L

Malouis skriver:

Ja du har ret... man er jo lige så tæt knyttet til dem, som før... der mangler bare noget... håber bare det bliver nemmere....

Har du trappet ud af amningen eller fået amme-stop pillerne?? - og har du evt. et godt råd mos spændte bryster ??

Jeg stoppede fordi jeg ikke følte jeg havde mere mælk tilbage, så for mig har det ikke været nødvendigt at malke ud. Men hvis du har meget spændte bryster så malk så meget ud du kan om morgenen når du evt. går i bad, det er sikkert også der de er mest spændte oven på natten? Og bliver de ved med at være spændte så få fat i en pumpe, de kan fåes forholdsvist billigt, de håndbetjente ihvertfald. Jeg malkede meget ud i starten fordi jeg havde meget mælk, og så fik han det i flaske til natten.

En ting jeg særligt har oplevet efter jeg stoppede med at amme er at Lauritz har været lidt pylret de første par dage efter. Jeg tror det må have noget at gøre med at han "savner" brysterne, eller den trygge fornemmelse han får ved at ligge tæt med mig, men det gør jo bare hele processen endnu sværere. Men er sikker på i nok begge to skal klare den

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.