Barselshotel..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.320 visninger
13 svar
0 synes godt om
17. maj 2010

jacqueline84

Jeg overvejer at komme over på et barselhotel med min kæreste efter jeg har født. Kan ikke lide tanken om han ikke kan være der og overnatte. Synes også det vigtigt han er med i det hele, og hans tilknytning til barnet.

Er det mig der er helt galt på den, eller hvad har i tænkt jer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

Halbschön

jacqueline84 skriver:

Jeg overvejer at komme over på et barselhotel med min kæreste efter jeg har født. Kan ikke lide tanken om han ikke kan være der og overnatte. Synes også det vigtigt han er med i det hele, og hans tilknytning til barnet.

Er det mig der er helt galt på den, eller hvad har i tænkt jer?

Hejsa..

I Kolding kommer man over på patienthotellet efter fødslen som førstegangs, hvis alt er som det skal være.. hvis barnet skal ha lidt hjælp eller lign., så er der noget der hedder "storken".. Det er også et patienthotel, men her er der sygeplejersker døgnet rundt..

Jeg kom på storken fordi min søn skulle have målt blodsukker pga. hans store vægt.. På værelset var der dobbelt seng, så der var plads til at far også kunne være der.. Men det kostede en god sjat for ophold og mad til far, så vi valgte at min kæreste tog hjem hver aften ved en 23-24 tiden og kom igen næste morgen kl 8... Han boede i Kolding, så han kunne altid komme, hvis der var noget...

Det fungerede rigtig fint for os de få dage vi lå der..

Anmeld

17. maj 2010

XXSS

Er det første eller anden gang? - min første gang, fik vi to overnatninger sammen på stuen - så hvorfor barselshotel?  Denne gang får vi en overnatning sammen og af gode grunde, er det fint hvis kun jeg bliver på 2. dagen - da vi så har en lille pige herhjemme også.

Tanja

Anmeld

17. maj 2010

XXSS

Tanja78 skriver:

Er det første eller anden gang? - min første gang, fik vi to overnatninger sammen på stuen - så hvorfor barselshotel?  Denne gang får vi en overnatning sammen og af gode grunde, er det fint hvis kun jeg bliver på 2. dagen - da vi så har en lille pige herhjemme også.

Tanja

Det var på hvidovre hospital - anden gang bliver Gentofte.

Anmeld

17. maj 2010

jacqueline84

Det er første gang. Skal føde på rigshospitalet.

Jeg har bare fået af vide af min veninde som fødte for snart et år siden, at faderen skulle gå kl 22 og kunne komme igen kl 8.00. Derfor tænkte jeg at barselshotel var en god løsning ved at han så kunne være der hele døgnet rundt. Men det måske forskelligt fra hospital til hospital kan jeg se :-)

Havde læst mig til det kostede noget at bo på "hotellet", men det er jeg indforstået i. Vil bare han han er med til det hele, og han er omkring mig. Er sikkert lidt pylret :-) Men det er jo første gang..

Anmeld

17. maj 2010

XXSS

jacqueline84 skriver:

Jeg har bare fået af vide af min veninde som fødte for snart et år siden, at faderen skulle gå kl 22 og kunne komme igen kl 8.00. Derfor tænkte jeg at barselshotel var en god løsning ved at han så kunne være der hele døgnet rundt. Men det måske forskelligt fra hospital til hospital kan jeg se :-)

Havde læst mig til det kostede noget at bo på "hotellet", men det er jeg indforstået i. Vil bare han han er med til det hele, og han er omkring mig. Er sikkert lidt pylret :-) Men det er jo første gang..

Ja jeg tror også at det er meget forskelligt, ved faktisk ikke lige hvordan det er med Rigshospitalet, men spørg da jordmoderen når du skal derud. Jeg ville da også være ked af det hvis jeg skulle have undværet min mand sidste gang. Vi var begge en stor del af det jo  

Anmeld

17. maj 2010

dorthemus

jacqueline84 skriver:

Jeg skal også føde på Riget og skal på barselshotellet bagefter..og det glæder jeg mig til  Jeg er alene og føler mig ikke tryg ved at skulle hjem med min baby for hurtigt efter fødslen og jeg har hørt, at det er et godt sted, hvor personalet hjælper med etablering af amning.

Ved det koster 250 kr. for gæsten (faren) pr. nat så det er jo ikke alverden.

Held og lykke med det hele

Anmeld

17. maj 2010

klmf

På Svendborg er det kutyme at faren er medindlagt - og det var bare SÅ GODT, da jeg fødte Oliver. Det var nogle helt magiske og gode dage og det er guld værd at have farmenden ved sin side hele tiden Det bliver selvfølgelig anderledes nsæte gang, for der har han jo Oliver han skal hjem til.

Så det kan helt klart anbefales! Tror også jeg ville bruge penge på det....

God fødsel

Anmeld

18. maj 2010

Decoban

Jeg fødte på kolding sygehus i april sidste år, og vi valgte at betale for at kæresten kunne blive sammen med os på patienthotellet, fra mandag aften (hvor jeg fødte) og frem til torsdag hvor vi tog hjem...

Ja, det kostede en slat penge, men var utrolig glad for at have ham der sammen med os. Især den første nat, for selvom vi var udmattede oven på fødslen og alt det, og vi bare sov, så tror jeg ikke jeg havde sovet hvis han skulle være kørt hjem.

For vi havde ikke Simone hos os den første nat, hun lå oppe på neonantal til observation, mens kæresten og jeg overnattede på storken (patienthotel for dem med børn med specielle behov). Og jeg havde ikke klaret den nat, uden ham, når hun heller ikke måtte være der.

Og så var der det at det var vores første barn, og han da skulle have muligheden for at være med i det hele, også nætterne, i den første tid, det var jo et lille vidunder vi havde fået os, og vi brugte meget af tiden på bare at ligge og se på hende sove...

Anmeld

5. september 2010

DagplejerGreve

Hej!

Jeg fødte på riget for næsten en måned siden, og vi valgte at blive overflyttet til deres barselshotel. Det er et rigtig fint sted, og man føler ikke man er på sygehuset. Personalet er der bare som støtte og til at give gode råd.

Godt råd: kom lige når måltiderne bliver serveret, vi oplevede at der ikke var mere mad selvom vi kom indenfor det tidsrum der var mad.

Alt i alt en god oplevelse, og de er så søde derude!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.