lækre desserter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.272 visninger
18 svar
0 synes godt om
17. maj 2010

Risen

Hej piger, kan i ikke lige komme med nogle forslag på lækre desserter.. Er i mad-hjørnet idag ! .. Men orker ikke noget der tager alt for laaang tid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

Ansemusen

Frugtsalat med alt muligt godt, en liiille smule sherry eller portvin, makroner, hakket mærk og hvid chokolade og så med råcreme til. MUMS!!!

Anmeld

17. maj 2010

Risen

Ansemusen skriver:

Frugtsalat med alt muligt godt, en liiille smule sherry eller portvin, makroner, hakket mærk og hvid chokolade og så med råcreme til. MUMS!!!

Orrrh sidder jo og ligner en hund med alt der savl ! Mmmh ja frugtsalat med råcreme (hvordan laver man lige det ) og chokolade.. mums!

Anmeld

17. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Risen skriver:

Orrrh sidder jo og ligner en hund med alt der savl ! Mmmh ja frugtsalat med råcreme (hvordan laver man lige det ) og chokolade.. mums!

råcreme:

Pisk past. æggeblommer med sukker

pisk piskefløde med vaniliesukker

Vend masserne sammen (ca. ½ af hver, men smag hvad du synes)

VUPTI!!

Anmeld

17. maj 2010

Ansemusen

Sidst brugte jeg bare alle mulige frugter i tern (masser af banan, økologiske appelsiner for de smager altså bedst, pærer, æbler, syltede ferskner - men du kan bruge hvad du nu lige synes). Så vendte jeg det rundt med lidt lage fra ferknerne, hakket chokolade (lidt hakkede nødder er også godt), makroner mast i hånden og lidt sherry (tænk på at det er MEGET lidt du selv får af alkohol når man bruger en lille smule til en stor skål, så det er der altså intet galt i - sige jeg som de første mange måneder dårligt turde spise Mormors æblekage).

Jeg lod det stå i køleskabet nogle timer (behøves ikke, det er bare lækkert når det trækker) og serverede med råcreme (pastauriserede æggeblommer pisket med sukker til det er næsten hvidt og meget luftigt og forsigtigt vendt med flødeskum).

Det lyder måske besværligt, men det eneste som tager tid er at skære frugterne.

Anmeld

17. maj 2010

Risen

Ansemusen skriver:

Sidst brugte jeg bare alle mulige frugter i tern (masser af banan, økologiske appelsiner for de smager altså bedst, pærer, æbler, syltede ferskner - men du kan bruge hvad du nu lige synes). Så vendte jeg det rundt med lidt lade fra ferknerne, hakket chokolade (lidt hakkede nødder er også godt), makroner mast i hånden og lidt sherry (tænk på at det er MEGET lidt du selv får af alkohol når man bruger en lille smule til en stor skål, så det er der altså intet galt i - sige jeg som de første mange måneder dårligt turde spise Mormors æblekage).

Jeg lod det stå i køleskabet nogle timer (behøves ikke, det er bare lækkert når det trækker) og serverede med råcreme (pastauriserede æggeblommer pisket med sukker og forsigtigt vendt med flødeskum).

Du er genial! Tak for tippet.. skal helt sikkert prøves ! 

Anmeld

17. maj 2010

Ansemusen

Caroline86 skriver:

råcreme:

Pisk past. æggeblommer med sukker

pisk piskefløde med vaniliesukker

Vend masserne sammen (ca. ½ af hver, men smag hvad du synes)

VUPTI!!

Nåh ja, glemte vanillen. Jeg ville dog ALTID bruge vanillestænger

Anmeld

17. maj 2010

Pige2009

Chokolademoussé Mumsen gumsen.

Anmeld

17. maj 2010

lululupo

Forskellige bær bagt i ovn med smuldredej over, serveres med is.... Mums tager ingen tid og smager himmelsk!!! Uhmmmm jeg elsker også frugt salat, her hedder det bare abemad istedet

Anmeld

17. maj 2010

Svei

Rabarbertrifli....mums.. nemt og lækkert og super nu hvor de fleste har dem i haven..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.