Jep, jeg gjorde det også for et års tid siden. Det var så godt nok light, men afhængigheden er sikkert den samme.
Og desværre drikker jeg igen cola, så det står efter nu til egen og husbondens store ærgrelse. Er så gået over til Pepsi Max efter 19 år (ja, 19 år
) på Coca Cola light. Pludselig kunne jeg ikke lide det mere. Gik over til Zero, men syntes også, det var noget tungen ud ad vinduet noget. Men det var selvfølgelig ikke det sagen handlede om. 
Jeg begyndte igen efter ca. 2 måneder i den tro, at jeg godt kunne finde ud af at være hygge-coladrikker og fordi det hjalp på min kvalme under graviditeten.
Det kunne jeg så ikke og efter 6 måneder drak jeg lige så meget, som jeg plejede (læs: 2-3 liter om dagen...) Og det gør jeg stadig.
NU ved jeg så i det mindste, at jeg nok ikke skal bilde mig ind, at jeg kan være hyggecoladrikker næste gang, jeg holder op. Og så overvejer jeg at købe Allan Cars Endelig Ikke Ryger bog, gennemlæse den og udskifte samtlige nikotin og cigaretter ord med koffein og cola og så læse den igen.
Jeg VIL ikke holde op for at begynde igen, for det er alt for ødelæggende for selvtilliden og er så ubehageligt og undergravende for viljestyrken til projektet. Så næste gang jeg holder op, vil jeg mene det. Det jeg bestemmer mig til altså.
Det lykkedes mig at holde op med at ryge og spise nikotintyggegummi på den måde i hvert fald og så må det hyleme også kunne lykkes at holde op med cola.
Jeg skal bare have fundet et eller andet at sætte i stedet for... Noget der giver samme følelse af afslapning og freshness.
For hold op, hvor er det cola en sutteflaske for mit gode humør og min tryghed...
AHHRMEN altså, det havde jeg da lige en del tanker om, der handlede helt og aldeles om mig. Undskyld Christina. Måske skulle vi starte en colaholiker støtteklub, omend vel få af jer kan være med på mit megaafhængigheds niveau. Jeg består vel nærmest udelukkende af cola efterhånden...
Men for at svare lidt mere på din tråd: Selv med det colaindtag, jeg har haft, var det faktisk ikke særligt svært at holde op. Jeg gik rundt et par dage med hovedpine og så sådan
ud og så var det ovre. Det rigtigt svære var det lange hårde træk, hvor jeg begyndte at gå og savne colaerne og alt det, de stod for i mit liv. Så mit råd må være at sætte dig godt og grundigt ind i, hvorfor du drikker cola, hvad du føler, når du drikker det og finde ud af, hvordan du kan give dig selv den følelse på en anden måde, før du holder op.
Knus BM