Hjælp vedr. indtag af penicillin!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2010

Ni-ko-li-ne

LouiseN skriver:

Nåe..nej,m det kan der være noget om! Jeg spurgte osse apodamen om jeg måtte blande det i mme i flaske, men det virker ikke blandet med mælk! Det er noget værre møg! Hvordan har det virket med dræn til din pige?

hun havde en masse væske i begge ører.... antibiotika ville ikke hjælpe på det desværre... så vi kæmpede 4 mdr med gentagne ørerpiner og feber....

så fik hun dræn... :0)

det gik super nemt og fint... ¨men pludselig kunne hun høre korrekt jo, hvilket resulterede i at hun ikke ville være i legestuen pga støj :0(

nu har hun dog vænnet sig til hørelsen:0)

hun har efterfølgende haft MØB een gang, det væltede ud med betændelse af begge ører grundet drænene...

forrige onsdag blev hun tjekken, alt er fint nu! :0) drænene sidder som de skal og hun hører perfket, væsken er væk....

forresten så fik vi af vide, at der kan/må komme lige så meget ud af ørerne som der kan/må komme ud af næsen (det er rart at vide når det vælter ud)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

Agnete

Min datter fik Flemoxin mod MØB. Det er en lille tablet, der opløses i en skefuld vand. Så kunne hun drikke det af sprøjten eller jeg blandede det i MME i sutteflasken. Da hun blev større legede vi at det var snaps'er, som mormor drikker. Det var en sjov leg, synes vi.... Det synes mormor ikke

Anmeld

17. maj 2010

SAL

karina1980 skriver:

hvis det er mikstur skal du finde noget rigtig sødt at blande det med, for mikstur klacid smager VIRKELIG grimt, så kan bestemt godt forstå hvis han får kvalme eller kaster op af det,

ellers er alternativet vel at han skal i en helt anden form for behandling, altså med noget andet end klacid

Jeg har prøvet med saft men det er overhovedet ikke holdbart!!! Han kaster simpelthen op af det!

Anmeld

17. maj 2010

Ni-ko-li-ne

LouiseN skriver:

Han skal have 2.5 ml 2 gange dagl. Ja, jeg forstår med 1 cm af gangen...Vi må prøve måske at give mindre af gangen, men tror virkelig ikke det hjælper!!! Må høre hvad lægen siger!

det skal bare være helt stille og roligt... :0) nærmest sivende

Når de små har feber har de lettere ved at kaste op grundet reflekserne... Nikoline kastede også det hele op....

giver i ham også panodil?

Anmeld

17. maj 2010

SAL

Agnete skriver:

Min datter fik Flemoxin mod MØB. Det er en lille tablet, der opløses i en skefuld vand. Så kunne hun drikke det af sprøjten eller jeg blandede det i MME i sutteflasken. Da hun blev større legede vi at det var snaps'er, som mormor drikker. Det var en sjov leg, synes vi.... Det synes mormor ikke

Hvis bare det var så nemt at gå ned og prøve det Flex-noget I brugte, men sådan spiller klaveret jo desværre ikke...Men dejligt for jer med god penicillin-oplevelse!

Anmeld

17. maj 2010

SAL

ka-ri-na skriver:

det skal bare være helt stille og roligt... :0) nærmest sivende

Når de små har feber har de lettere ved at kaste op grundet reflekserne... Nikoline kastede også det hele op....

giver i ham også panodil?

Ej hvor godt det gik godt med dræn, jeg må sige at jeg er noget skeptisk omnkring det, man hører så mange der siger at så falder de ud - bliver forstoppet osv...Men det skal nok blive godt!

Jeg vil prøve at lade det sive laaaaaaangsomt ind på ham...Iøvrigt er han så syg nu at vi må til ørelægen igen idag, men klart når han ingenting spiser eler får den optimale penicilinbehandling!

Sidste uge smertestillede vi ham med panodil! Det har vi ikke gjort nu her...min kæreste (osse faderen til sigurd) mener det måske er nu man skulle et smut forbi børneafd., hvilket lægevagten osse sagde igår...Hvid det ikke var blevet bedre idag - og det er det ikke!

Anmeld

17. maj 2010

Malthesmoar

LouiseN skriver:

For at gøre en (meget) lang historie kort, så skal min søn på 11 måneder have lagt dræn næste tirsdag! Desvæære er han pt (IGEN!!!!!) ude i en værre gang mellemørebet. og får noget penicclin  der hedder Klacid..Det er MEGET vigtigt at han er helt fri for møb på tirsdag ellers vil de ikke operere...Han har meget høj feber og er virkelig syg af det denne gang!

PROBLEMET!!!! Han kaster simpelthen på når vi giver ham penicilinen...Vi har både prøvet med sprøjte helt ind i kæben, men det ryger ud igen og han har som sagt kastet op af det! JEg har været på apo her til morgen for at forhøre mig...de sagde jeg måtte blande det med lidt saft eller juice...Dur bare ikke!!!!

Har I nogle gode fif?? For det her er ikke optimalt - han når jo ikke og få den dosis han skal ha....

På forhånd tak!

St.Dalfour abrikos marmelade..Blandes og gives, viker SUPER her... for Malthe gjorde det samme

Pøj pøj

Anmeld

17. maj 2010

Ni-ko-li-ne

LouiseN skriver:

Ej hvor godt det gik godt med dræn, jeg må sige at jeg er noget skeptisk omnkring det, man hører så mange der siger at så falder de ud - bliver forstoppet osv...Men det skal nok blive godt!

Jeg vil prøve at lade det sive laaaaaaangsomt ind på ham...Iøvrigt er han så syg nu at vi må til ørelægen igen idag, men klart når han ingenting spiser eler får den optimale penicilinbehandling!

Sidste uge smertestillede vi ham med panodil! Det har vi ikke gjort nu her...min kæreste (osse faderen til sigurd) mener det måske er nu man skulle et smut forbi børneafd., hvilket lægevagten osse sagde igår...Hvid det ikke var blevet bedre idag - og det er det ikke!

øv...

rigtig god bedring med ham... jeg håber det bliver bedre meget meget snart!!!!

Anmeld

17. maj 2010

Nemesis

ville ringe til lægen og få noget andet! Det er vigtigere at han får det ned, og der findes alternativer.

:-) Sisse

Anmeld

17. maj 2010

SAL

Malthesmoar skriver:

St.Dalfour abrikos marmelade..Blandes og gives, viker SUPER her... for Malthe gjorde det samme

Pøj pøj

Tak for dit råd! Det må prøves!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.