Hjælp far putter??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.566 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. maj 2010

bubbers mor

Hej alle sammen.

Vi har en dreng på 7 mån der sover i sin egen seng i vores soveværelse (ja han skal snart flyttes på eget værelse)

Vi har en god rutine om aftenen synes jeg - nattøj, musik, sige godnat til bamser, uro, lampe, Ind i stuen med dynen og få sine vitamin dråber, så amme i en bestemt stol. Herefter får han lov til at sidde hos os og nusse/lege lidt hvis han ikke er helt træt. Så siger vi godnat til far og hunden og går ind i seng.

Herinde siger jeg nogle bestemte ord til ham og kys og synger så en godnatsang - nogle gange vugger jeg ham andre gange bliver han bare lagt bagefter.

Men nu skal far til at gøre det og det vil lille fidus ikke have. første gang gik det ellers fint, men de sidste 3 gange har han skreget med det samme døren er blevet lukket. Så skriger han indtil han næsten ikke kan få vejret og falder om af udmattelse....

Hvad faen gør vi lige??? ved jo godt at det er vores egen skyld fordi det altid har været mig der har puttet...

Min kæreste siger han har svært ved at være rolig når baby skriger og vrider sig og min kæreste bliver frustreret og irriteret.

FAr gør ellers næsten det samme som mig, dog står han ikke op og vugger pga ondt i ryggen....

Nogen bud??? vil helst slippe for at lade ham skrige sig i søvn..

Tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2010

Sjl-msl-Mkl

Hej.

Sådan var det også her, indtil far jo også skullle til.

Jeg har altid gjort noget bestemt, det skulle far så også gøre. I god tro om at det virkede. Men nej slet ikke. Så sagde jeg at far stadig skule putte, men far og datter skulle finde en måde og putte på.

Nu putter far på sin helt egen måde. Men nu virker det, helt uden problemer..

Anmeld

17. maj 2010

Ansemusen

Jeg tror det er vigtigt at faren får lov lige fra starten. Det gør det i hvert fald nemmere end hvis barnet pludselig efter mange måneder skal vænne sig til, at nu er det også far som putter og ikke kun mor som hidtil. Men det kan du selvfølgelig ikke rigtig bruge til noget nu  Men jeg tror også at det er vigtigt at far får sin egen måde at putte på, at han ikke skal prøve at efterligne morens metoder, som måske falder ham unaturligt. Tror vi kvinder ofte har det med at tro at vores måde er den bedste (er selv ofte sådan, men håber at kunne holde den side lidt nede nu når vi bliver forældre), og det tror jeg kan gøre faren nervøs engang imellem. Altså om han nu også gør det godt nok. Og det tror jeg barnet kan mærke. Så jeg tænker at du måske kunne snakke med din mand om, at han gør det rigtig godt og at han bare skal gøre det han føler er bedst i situationen. Måske trænger han til lidt putte-selvtillid

Anmeld

17. maj 2010

Svei

Vent nogle måneder...evt til far er mere ind over, er han jo sjældent med et barn på den alder og det er nok svært for din søn at skulle ændre noget lige nu. Så jeg ville da vente, betyder det noget at det er dig der putter? så kan farmand jo evt bade hver aften...synes det er synd og unødvendigt at tvinge noget igennem som ikke er rart for barnet og som helt sikkert kan ændres senere hen og så skal far måske heller ikke gøre præcis som dig, men finde sin metode, når tid er.

Anmeld

17. maj 2010

<3

Jeg synes som en anden sagde at det lidt er gået i hårdknude, hold en pause og prøv igen.

Når de er så små så er det meget svært for dem at forstå ændringer.

Så enten skal man fra start af lade far putte men det er svært at passe ind med amning osv. eller også skal man vente lidt.

Jeg tror vi omtrendt samme tidspunkt indførte skift hveranden dag herhjemme men med pusling af den anden, så Tjalfe har os begge hver aften(så vidt muligt).

Lad far putte fra hyggestunden af, du kan ikke have begge dele, hvis barnet er vant til en måde at gøre det på og at det skal være hyggeligt så er det unfair at mor forsvinder lige pludseligt. Så enten mor eller far med hyggestund og så måske skære den lidt ned, tror anbefalinger ligger på omkring 15min i den alder og synes jeres lyder lidt kompleks mere som en legestund end en putte-hyggestund. Og så som en anden siger, lad far om sin egen hyggestund, måske er det kun en bamse el lign når det er far

Ja det er mine overvejelser håber du kan bruge dem

Anmeld

17. maj 2010

bubbers mor

Kirle skriver:

Jeg synes som en anden sagde at det lidt er gået i hårdknude, hold en pause og prøv igen.

Når de er så små så er det meget svært for dem at forstå ændringer.

Så enten skal man fra start af lade far putte men det er svært at passe ind med amning osv. eller også skal man vente lidt.

Jeg tror vi omtrendt samme tidspunkt indførte skift hveranden dag herhjemme men med pusling af den anden, så Tjalfe har os begge hver aften(så vidt muligt).

Lad far putte fra hyggestunden af, du kan ikke have begge dele, hvis barnet er vant til en måde at gøre det på og at det skal være hyggeligt så er det unfair at mor forsvinder lige pludseligt. Så enten mor eller far med hyggestund og så måske skære den lidt ned, tror anbefalinger ligger på omkring 15min i den alder og synes jeres lyder lidt kompleks mere som en legestund end en putte-hyggestund. Og så som en anden siger, lad far om sin egen hyggestund, måske er det kun en bamse el lign når det er far

Ja det er mine overvejelser håber du kan bruge dem

Ja tror også at vi vil vælge en blid overgang - har talt om at vi begge skal være inde i soveværelset med ham og så sidder jeg fx selv i baggrunden. Bare lige så baby ved jeg er der.

Vores hyggestund er under 15 min. Vi sidder bare i stolen og så piller han ved den eller hvad der lige står i nærheden. Med det samme han gnider sine øjne går vi (og hvis han ikke gør går vi alligevel) - der skulle også stå bamse og ikke bamser ( 15 stk - stakkles dreng)

tak for svaret

Anmeld

17. maj 2010

bubbers mor

Yrsa skriver:

Vent nogle måneder...evt til far er mere ind over, er han jo sjældent med et barn på den alder og det er nok svært for din søn at skulle ændre noget lige nu. Så jeg ville da vente, betyder det noget at det er dig der putter? så kan farmand jo evt bade hver aften...synes det er synd og unødvendigt at tvinge noget igennem som ikke er rart for barnet og som helt sikkert kan ændres senere hen og så skal far måske heller ikke gøre præcis som dig, men finde sin metode, når tid er.

Tror du har ret i at han skal gøre det på sin måde - min var også bare et forslag..

Gør ikke det store at det er mig der putter - faktisk mest fordi jeg går til hundetræning med vores hund om aftenen og så kan det jo også være at jeg en aftene skulle noget og ikke kunne putte ham... men tak for svaret

Anmeld

17. maj 2010

Svei

rødemarie skriver:

Tror du har ret i at han skal gøre det på sin måde - min var også bare et forslag..

Gør ikke det store at det er mig der putter - faktisk mest fordi jeg går til hundetræning med vores hund om aftenen og så kan det jo også være at jeg en aftene skulle noget og ikke kunne putte ham... men tak for svaret

Ok... måske de også skal tvinges, jeg har bare aldrig brugt det og var farmand ikke hjemme, så gik det nu fint med at jeg også puttede, selvom farmand altså var bedst og det var ham alle de andre dage..

Anmeld

17. maj 2010

bubbers mor

Ansemusen skriver:

Jeg tror det er vigtigt at faren får lov lige fra starten. Det gør det i hvert fald nemmere end hvis barnet pludselig efter mange måneder skal vænne sig til, at nu er det også far som putter og ikke kun mor som hidtil. Men det kan du selvfølgelig ikke rigtig bruge til noget nu  Men jeg tror også at det er vigtigt at far får sin egen måde at putte på, at han ikke skal prøve at efterligne morens metoder, som måske falder ham unaturligt. Tror vi kvinder ofte har det med at tro at vores måde er den bedste (er selv ofte sådan, men håber at kunne holde den side lidt nede nu når vi bliver forældre), og det tror jeg kan gøre faren nervøs engang imellem. Altså om han nu også gør det godt nok. Og det tror jeg barnet kan mærke. Så jeg tænker at du måske kunne snakke med din mand om, at han gør det rigtig godt og at han bare skal gøre det han føler er bedst i situationen. Måske trænger han til lidt putte-selvtillid

det har du ret i og hvis vi er så heldige at få en mare en dag vil vi også stræbe efter dette....

Min kæreste ,som jeg elsker , har nok bare syntes det var lettest at det var mig der gjorde det for så faldt han jo til ro.

Jeg har prøvet at opmuntre ham til det noget før, men lysten eller modet har ikke været der....

Selvfølgelig er min metode ikke den ultimative rigtige - bare den baby er blevet vant til  men ja han skal nok finde sin egen.

tak

Anmeld

17. maj 2010

bubbers mor

DatterMalou skriver:

Hej.

Sådan var det også her, indtil far jo også skullle til.

Jeg har altid gjort noget bestemt, det skulle far så også gøre. I god tro om at det virkede. Men nej slet ikke. Så sagde jeg at far stadig skule putte, men far og datter skulle finde en måde og putte på.

Nu putter far på sin helt egen måde. Men nu virker det, helt uden problemer..

Ja kan læse at de andre er inde på det samme - at han selv skal finde sin måde at gøre det på.

det vil vi prøve.

tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.