Blåbærmuffins med hakket hvid toblerone bagt i grillen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2010

NoName

Anja Dahl skriver:

Har lige lavet et fælles kageprojekt med manden ! Er du vims de er bare såååå lækre ! Vi skulle lige prøve at kombinere vores to interesseområder...jeg er kagekone og manden er grillentusiast der demonsterer grill ! Og resultatet må siges at være en rigtig god kombination af to ting som man egentlig ikke ville kæde sammen !

mmmummmmssss...

men har du ikke glemt opskriften ??????

Majken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2010

Patrick07

Anja Dahl skriver:

Har lige lavet et fælles kageprojekt med manden ! Er du vims de er bare såååå lækre ! Vi skulle lige prøve at kombinere vores to interesseområder...jeg er kagekone og manden er grillentusiast der demonsterer grill ! Og resultatet må siges at være en rigtig god kombination af to ting som man egentlig ikke ville kæde sammen !

Må jeg være så fræk og bede om din opskrift på blåbærmuffins.. eller det er godt nok ikke mig der skal bruge den det er min kæreste... han er total syg med blåbærmuffiens åbenbart.. men han kan ikke finde en god opskrift

Anmeld

18. juni 2010

Sommerfuglelarven

Lækkert

Vi vil også forsøge os med muffins på grillen imorgen, jeg skal bare liiiige have fat i en anden muffinsform først, da min er i silikone... Det havde Kloge-Åge her ikke lige tænkt på

Anmeld

18. juni 2010

Sommerfuglelarven

Patrick07 skriver:

Må jeg være så fræk og bede om din opskrift på blåbærmuffins.. eller det er godt nok ikke mig der skal bruge den det er min kæreste... han er total syg med blåbærmuffiens åbenbart.. men han kan ikke finde en god opskrift

Til 12 store eller 24 små:

Olie eller smeltet smør til smøring (undlades selvfølgelig ved papirforme).

5 dl alm. hvedemel.

1 spsk. bagepulver.

1/8 tsk. salt.

1 1/4 dl lys muscovadosukker (jeg bruger almindelig sukker).

3 3/4 dl frosne blåbær.

2 store æg.

2 1/2 dl mælk.

6 spsk. solsikkeolie eller afkølet smeltet smør.

1 tsk. vanilieekstrat (jeg bruger vaniliesukker).

Fintrevet skal af 1 citron (undlader jeg).

Forvarm ovnen til 200 grader, smør formen eller gør papirformene klar. Sigt mel, bagepulver, salt ned i en stor skål. Rør sukker og blåbær i blandingen.

Pisk æggene let i en stor skål, og pisk derefter mælk, olie/smør, vanilieekstrat og citronskal i æggene. Lav en fordybning i miden af de tørre ingredienser, og hæld de sammenpiskede flydende ingredienser deri. Rør det hele forsigtigt sammen, så det kun lige er blandet (må gerne have "melspor").

Kom dejen i formene med en ske, bag i forvarmet ovn i ca 20 minutter, til kagerne er hævet op og de er gyldenbrune og fastte.

Lad den afkøle i formene i 5 minutter, og server dem lune, eller sæt dem på en bagerist.

Det er min yndlings opskrift på blåbærmuffins - og de er gode med hvid chokoladecreme ovenpå!

Anmeld

18. juni 2010

Patrick07

Sommerfuglelarven skriver:

5 dl alm. hvedemel.

1 spsk. bagepulver.

1/8 tsk. salt.

3 3/4 dl frosne blåbær.

2 store æg.

2 1/2 dl mælk.

Forvarm ovnen til 200 grader, smør formen eller gør papirformene klar. Sigt mel, bagepulver, salt ned i en stor skål. Rør sukker og blåbær i blandingen.

Pisk æggene let i en stor skål, og pisk derefter mælk, olie/smør, vanilieekstrat og citronskal i æggene. Lav en fordybning i miden af de tørre ingredienser, og hæld de sammenpiskede flydende ingredienser deri. Rør det hele forsigtigt sammen, så det kun lige er blandet (må gerne have "melspor").

Kom dejen i formene med en ske, bag i forvarmet ovn i ca 20 minutter, til kagerne er hævet op og de er gyldenbrune og fastte.

Lad den afkøle i formene i 5 minutter, og server dem lune, eller sæt dem på en bagerist.

Det er min yndlings opskrift på blåbærmuffins - og de er gode med hvid chokoladecreme ovenpå!

Tusind tak du er en engel K... nu bliver manden da helt vild derhjemme

Anmeld

18. juni 2010

Sommerfuglelarven

Patrick07 skriver:

Tusind tak du er en engel K... nu bliver manden da helt vild derhjemme

De er altså også bare MUMS  Og velbekom søde!

Det kan være at jeg skal lave en portion til fredag, som du kan få med hjem til ham, så har I lidt fredagshygge

Anmeld

18. juni 2010

Patrick07

De er altså også bare MUMS  Og velbekom søde!

Det kan være at jeg skal lave en portion til fredag, som du kan få med hjem til ham, så har I lidt fredagshygge

Årh det tror jeg han ville syntes ville være helt fantastisk jeg må indrømme jeg ikke selv nogen sinde har smagt blåbærmuffins.. men han er godt nok blevet helt tosset med dem

Anmeld

18. juni 2010

Sommerfuglelarven

Patrick07 skriver:

Årh det tror jeg han ville syntes ville være helt fantastisk jeg må indrømme jeg ikke selv nogen sinde har smagt blåbærmuffins.. men han er godt nok blevet helt tosset med dem

Jeg synes at de smager himmelsk, men jeg er generelt også vild med blåbær - og det er K også blevet. De har faktisk en meget neutral smag, men alligevel giver de lige lidt smag

Og sammen med hvid chokolade er det helt perfekt!

Anmeld

18. juni 2010

Susan1978

5 dl alm. hvedemel.

1 spsk. bagepulver.

1/8 tsk. salt.

3 3/4 dl frosne blåbær.

2 store æg.

2 1/2 dl mælk.

og hvad gjorde du så da du satte dem på grillen

havde den fuld knald på ? og må man ikke løfte låget ?

og hvor længe fik de ?

synes dælme også det lyder som en super ide til hvis man har grill gæster..   så sidder man da lige og venter på en kage.. hehe

Anmeld

18. juni 2010

NoName

5 dl alm. hvedemel.

1 spsk. bagepulver.

1/8 tsk. salt.

3 3/4 dl frosne blåbær.

2 store æg.

2 1/2 dl mælk.

Mange tak....

nu kender jeg nogen der bliver glade...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.