Rikke skriver:
Efter jeg har taget næsten 10 kg på af noget medicin jeg har fået, skal jeg nu til at tabe kiloene igen... og det kan kun gå for langsomt!
Jeg kom så til at tænke på... skal man helst holde sig fra kartofler pasta osv? Jeg synes det er så svært at finde ud af, da man hele tiden hører noget forskelligt.
Hvad har I haft succes med?
Altså en af mine kollegaer har en uddannelse inden for ernæring. Og hun siger faktisk at det er rigtig godt at spise kartofler, hvis man vil tabe sig. For der er ikke ret meget næring i kartofler, men til gengæld mætter de godt. Så det anbefaler hun at man spiser rigtig meget af.
Til gengæld siger hun det er bedst at holde sig næsten helt fra ris og pasta, og det betyder ikke noget om det er brune ris og fuldkornspasta, det er faktisk ligeså slemt, om ikke værre, end almindelige ris og almindelig pasta. Så er du glad for kartofler er det alletiders.
Og så siger hun at det er super godt at spise en skive rugbrød sammen med dit frugt, hvis du normalt spiser frugt alene (specielt om morgenen).. og der var hun ude i en forklaring med at der er noget i rugbrøddet som gør, at du ikke optager de "dårlige" ting fra frugten i samme grad.... men stadig får det energikick, som frugt jo kan give 
Held og lykke med dit vægttab... er også selv igang.
Anmeld