Skal igang med vægttab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

563 visninger
7 svar
0 synes godt om
16. maj 2010

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Efter jeg har taget næsten 10 kg på af noget medicin jeg har fået, skal jeg nu til at tabe kiloene igen... og det kan kun gå for langsomt!

Jeg kom så til at tænke på... skal man helst holde sig fra kartofler pasta osv? Jeg synes det er så svært at finde ud af, da man hele tiden hører noget forskelligt.

Hvad har I haft succes med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

Svei

I princippet skal du jo ikke holde dig fra noget, men spise færre kalorier end du forbrænder...jeg har haft og har succes med at spise det sunde og sige nej tak til det usunde...

God tabervind..

Anmeld

16. maj 2010

Mka

Har ikke selv haft brug for at tabe mig så meget, men prøver stadig at være sund, jeg tror på det du siger, ingen stivelse som pasta, hvid brød og ris.

Held og lykke

Anmeld

16. maj 2010

Frederikke80

Yrsa skriver:

I princippet skal du jo ikke holde dig fra noget, men spise færre kalorier end du forbrænder...jeg har haft og har succes med at spise det sunde og sige nej tak til det usunde...

God tabervind..

Ja, det er rigtigt, det vil jeg også gøre. Det er bare fordi man jo tit hører om at man skal holde igen med kulhydraterne.

Tak for svar

Anmeld

16. maj 2010

Frederikke80

Mka skriver:

Har ikke selv haft brug for at tabe mig så meget, men prøver stadig at være sund, jeg tror på det du siger, ingen stivelse som pasta, hvid brød og ris.

Held og lykke

Ja, det kan godt være jeg skal prøve at undgå alt for meget stivelse. Kommer godt nok til at savne mine kartofter

Mange tak for dit svar

Anmeld

16. maj 2010

ekzunz

Du kan jo skifte risene ud med brune ris og pastaen med fuldkornspasta. Så kan du sagtens spise det.

Mht. kartofler, så mætter kartofler jo rigtigt godt, og derfor er det faktisk ikke så slemt at spise som rygtet siger. Sundhedsstyrelsen anbefaler faktisk at man spiser lidt flere kartofler hvis man gerne vil tabe sig.

Anmeld

16. maj 2010

Svei

Rikke skriver:

Ja, det er rigtigt, det vil jeg også gøre. Det er bare fordi man jo tit hører om at man skal holde igen med kulhydraterne.

Tak for svar

Tror bare de skal spises i de rigtige mængder...det der med at forbyde sig noget tror jeg ikke er så godt... altså udover at droppe sukker og det usunde bare imens du taber dig...

Anmeld

17. maj 2010

FrkT

Rikke skriver:

Efter jeg har taget næsten 10 kg på af noget medicin jeg har fået, skal jeg nu til at tabe kiloene igen... og det kan kun gå for langsomt!

Jeg kom så til at tænke på... skal man helst holde sig fra kartofler pasta osv? Jeg synes det er så svært at finde ud af, da man hele tiden hører noget forskelligt.

Hvad har I haft succes med?

Altså en af mine kollegaer har en uddannelse inden for ernæring. Og hun siger faktisk at det er rigtig godt at spise kartofler, hvis man vil tabe sig. For der er ikke ret meget næring i kartofler, men til gengæld mætter de godt. Så det anbefaler hun at man spiser rigtig meget af.

Til gengæld siger hun det er bedst at holde sig næsten helt fra ris og pasta, og det betyder ikke noget om det er brune ris og fuldkornspasta, det er faktisk ligeså slemt, om ikke værre, end almindelige ris og almindelig pasta. Så er du glad for kartofler er det alletiders.

Og så siger hun at det er super godt at spise en skive rugbrød sammen med dit frugt, hvis du normalt spiser frugt alene (specielt om morgenen).. og der var hun ude i en forklaring med at der er noget i rugbrøddet som gør, at du ikke optager de "dårlige" ting fra frugten i samme grad.... men stadig får det energikick, som frugt jo kan give

Held og lykke med dit vægttab... er også selv igang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.