Gode råd, ang. hvad dit barn må spise i en hvis alder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

609 visninger
3 svar
0 synes godt om
16. maj 2010

B&J

Hej alle sammen ....

nu kom jeg til af læse et inlæg om hvor gammel man få være når man spiser rosiner og der var en der havde fundet et kanont link om de måtte spise 50g om ugen mens de er under 3 år...

jeg ville håbe vi kunne samle en god råd liste om hvad børn må få af spise i en hvis alder og hvorfor

håber i vil hjælpe mig på forhånd tak....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2010

Halbschön

B&J skriver:

Hej alle sammen ....

nu kom jeg til af læse et inlæg om hvor gammel man få være når man spiser rosiner og der var en der havde fundet et kanont link om de måtte spise 50g om ugen mens de er under 3 år...

jeg ville håbe vi kunne samle en god råd liste om hvad børn må få af spise i en hvis alder og hvorfor

Børn under 1 år må IKKE få honning pga risiko for infektion med bakterien Clostridium botulinum... ;-)

Det var lige en af de lettere her fra morgenstunden ;-)

Anmeld

16. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

B&J skriver:

Hej alle sammen ....

Her er der en god side ang mad - hvad de må få - hvad de kan 'mund-mæssigt' - om ekstra fedt - frugt/grønt - mme - sukker osv...

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/babyen-0-12-maaneder/babymad-og-boernemad/

en knap så god side, men kan også bruges...

http://www.altomkost.dk/Mad_hjemme/Spaed_og_smaaboern/forside.htm

Anmeld

16. maj 2010

Jordbærpigen

Små børn må IKKE få nødder af hensyn til allergiske reaktioner og muligheden for, at de sætter sig fast og barnet bliver kvalt!

Generelt bør man ikke give hele nødder, peanuts, popcorn eller lignende før efter treårsalderen, afhængig af barnets udvikling og evne til at tygge maden. Den olie, der er i peanuts, kan endvidere fremkalde en slem irritation i lungerne, hvis de fejlsynkes.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.