En ubehagelig situation

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.425 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. maj 2010

Anonym trådstarter

Hej piger,

Jeg har valgt at være anonym da jeg ikke ved hvad jeg skal gøre endnu og derfor ikke ønsker mit ansigt på emnet pt, håber forståelse for dette.

Jeg står i den situation at jeg har en veninde som jeg har kendt i 8 år efterhånden. Hun har bag min ryg svinet min kæreste til og mig

Hvad hun har sagt er lidt irrelevant da nogen måske kan genkende det. Men det handler om økonomi og sexliv.

Jeg er meget meget frustreret og skuffet og ikke mindst tosset da det der er blevet sagt var noget der skulle blive mellem os og det hun selv har tilføjet endten er løgn eller hendes egen mening om tingene som hun ikke har sagt til mig.

Jeg ved disse ting da en af mine venner kom til at tale over sig og hver ting der kom frem kan bare ikke være en løgn fra hans mund. Han ville ikke vide disse ting ellers.

Jeg har konfronteret hende med det men hun benægter hårnakket!

Jeg er fortvivlet fordi jeg ikke ved om jeg skal bevare mit venskab til hende. Jeg føler hun har forrrådt mig og misbrugt min tillid på det groveste.

Jeg tror ikke jeg ønsker venskabet mere, min kæreste har sagt hun ikke er velkommen i vores hjem længere hvilket jeg har fuld forståelse for da det er gået mindst lige så meget udover ham.

Min veninde har lige mistet sin morfar og er i kulkælderen pågrund af det plus hun har nogle psykiske problemer som gør hun ikke har lyst til at arbejde osv. I den sammenhæng har jeg lidt svært ved at skulle fortælle hende det nu hvis jeg ikke ønsker hendes venskab mere.

Når hun ringer gider jeg ikke tage den længere, når hun skriver svarer jeg kort men slet ikke som førhen.

Jeg er virkelig forvirret.. mit hjerte er knust over det hun har sagt så et sted har jeg nok svaret...

Undskyld det blev lidt langt. Håber du vil give en råd hvis du ligger inde med et.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2010

Anonym trådstarter

Mange der kigger.. men ingen råd

Anmeld

15. maj 2010

bagger26

Ved ikke rigtig hvad jeg vil råde dig til, men syntes lidt at du selv har sagt det.. Det ville i hvert fald, for mig, være meget svært at tilgive et tillidsbrud... At man kan stole på hinanden er meget vigtigt i et venskab.. Men måske du skal sætte dig ned med hende, og tale det hele igennem, før du endeligt beslutter dig hvad du skal gøre..

Anmeld

15. maj 2010

Anonym trådstarter

bagger26 skriver:

Ved ikke rigtig hvad jeg vil råde dig til, men syntes lidt at du selv har sagt det.. Det ville i hvert fald, for mig, være meget svært at tilgive et tillidsbrud... At man kan stole på hinanden er meget vigtigt i et venskab.. Men måske du skal sætte dig ned med hende, og tale det hele igennem, før du endeligt beslutter dig hvad du skal gøre..

Jeg tror også jeg har min beslutning. Det er bare svært at få det sagt og hvordan og hvornår osv..

Jeg har prøvet at sætte mig ned med hende men hun benægter alt, men kender hende jo ret godt så ved når hun ikke fortæller mig sandheden.

Hele hendes holdning osv er helt i hegnet når jeg spørger ind til det.

Anmeld

15. maj 2010

bagger26

Anonym skriver:

Jeg tror også jeg har min beslutning. Det er bare svært at få det sagt og hvordan og hvornår osv..

Jeg har prøvet at sætte mig ned med hende men hun benægter alt, men kender hende jo ret godt så ved når hun ikke fortæller mig sandheden.

Hele hendes holdning osv er helt i hegnet når jeg spørger ind til det.

Det kan være rigtig svært når det er en nær veninde, men syntes du skal afslutte det på en ordenlig måde, så DU i det mindste har en god smag i munden...  

Hvis hun bliver ved med at benægte det, så er der jo heller ikke så meget at arbejde på. Syntes jo ikke det kun er dig der skal arbejde for at rette op på hendes tillidsbrud..

Anmeld

15. maj 2010

Miss.Sunshine

Altså jeg vil sige du har svarerne selv. Du skriver at ham der talte over sig ikke kan vide tingene medmindre hun har sagt det, ergo lyver hun for dig når hun siger hun ikke har sagt det.

En veninden eller et menneske generelt,som man ikke kan stole på, skal man ikke bevare noget forhold til, i hvert fald ikke noget tæt forhold. Det er min mening. Tillid er noget af det vigtigste i verden, og er den væk, så er der ikke noget tilbage.

Så mit råd er ( basseret på at vi mener hun lyver og HAR bagtalt jer) er at hun skal ud af dit liv. at hun står et skidt sted i sit liv, gør det ikke ok at lade gå ud over jer.

Min mening

Anmeld

15. maj 2010

Anonym trådstarter

bagger26 skriver:

Det kan være rigtig svært når det er en nær veninde, men syntes du skal afslutte det på en ordenlig måde, så DU i det mindste har en god smag i munden...  

Hvis hun bliver ved med at benægte det, så er der jo heller ikke så meget at arbejde på. Syntes jo ikke det kun er dig der skal arbejde for at rette op på hendes tillidsbrud..

Nej du har helt ret.. der skal 2 til at få det til at fungere.. hvis hun indrømmede det ved jeg nu heller ikke om vi stadig kunne have et venskab.. det er tillidsbrud og det er det værste.

Anmeld

15. maj 2010

Anonym trådstarter

Miss.Sunshine skriver:

Altså jeg vil sige du har svarerne selv. Du skriver at ham der talte over sig ikke kan vide tingene medmindre hun har sagt det, ergo lyver hun for dig når hun siger hun ikke har sagt det.

En veninden eller et menneske generelt,som man ikke kan stole på, skal man ikke bevare noget forhold til, i hvert fald ikke noget tæt forhold. Det er min mening. Tillid er noget af det vigtigste i verden, og er den væk, så er der ikke noget tilbage.

Så mit råd er ( basseret på at vi mener hun lyver og HAR bagtalt jer) er at hun skal ud af dit liv. at hun står et skidt sted i sit liv, gør det ikke ok at lade gå ud over jer.

Min mening

Det er egentlig også min mening. Men hvordan faen for jeg det sagt til hende?!

Anmeld

15. maj 2010

Miss.Sunshine

Anonym skriver:

Det er egentlig også min mening. Men hvordan faen for jeg det sagt til hende?!

Sig det ligeud. Du kan ligeså godt kaste dig ud i det. Så har du din ryg fri i hvert fald.

Du kan jo indlede med noget af det du selv skriver,feks" Jeg er ked af at skule have denne snak med dig,men det er desværre nødvendigt". "Jeg har tænkt meget over hvad du har sagt,men jeg kan desværre kun komme frem til at du ikke er ærlig overfor mig. Og på grund af det, er vi nødt til at gå hver til sit nu. Jeg er ked af at det skal ende sådan og jeg ønsker dig alt godt fremover. Men jeg ønsker ikke at gå rundt med mistillid til et menneske jeg holder af,og sådan har jeg det med dig pt."

Anmeld

15. maj 2010

Anonym trådstarter

Miss.Sunshine skriver:

Sig det ligeud. Du kan ligeså godt kaste dig ud i det. Så har du din ryg fri i hvert fald.

Du kan jo indlede med noget af det du selv skriver,feks" Jeg er ked af at skule have denne snak med dig,men det er desværre nødvendigt". "Jeg har tænkt meget over hvad du har sagt,men jeg kan desværre kun komme frem til at du ikke er ærlig overfor mig. Og på grund af det, er vi nødt til at gå hver til sit nu. Jeg er ked af at det skal ende sådan og jeg ønsker dig alt godt fremover. Men jeg ønsker ikke at gå rundt med mistillid til et menneske jeg holder af,og sådan har jeg det med dig pt."

Det synes jeg lyder som en rigtig god ide. Tusiiiiind tak for rådet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.