artikel/test af vikler og slynger med resltat der viste...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.388 visninger
10 svar
0 synes godt om
14. maj 2010

LHB

at nogen af dem var farlige..
nogen herinde der ved noget om det??? Evt link til undersøgelsen eller hvad det var de undersøgte og hvilke der var farlige iflg testen..

jeg forstår ikke lige hvordan et stykke stof kan være farligt fra en producent og ikke en anden, så tænker det må være de forskellige modeller eller hvad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

slettet_7530

Det var en bestemt en, hvor børnene blev kvalt fordi lå for krøbet meget sammen i den. prøver lige at finde link

Anmeld

14. maj 2010

LHB

Tak - man får ikke så meget mere ud af den artikel end at man skal være opmæærksom på sin baby's stilling i slyngen vel?
Selvfølgelig skal man bruge sådan en med omtanke og se til at barnet ligger godt og får luft.
tolker du artikler som at du ikke vil brugeer slynger til nyfødte?

Anmeld

14. maj 2010

slettet_7530

LeneHH skriver:

Tak - man får ikke så meget mere ud af den artikel end at man skal være opmæærksom på sin baby's stilling i slyngen vel?
Selvfølgelig skal man bruge sådan en med omtanke og se til at barnet ligger godt og får luft.
tolker du artikler som at du ikke vil brugeer slynger til nyfødte?

Nu står der faktisk i den første artikel om et konkret problem med en sele der gik op og barnet faldt ud, så hvis ikke man kan tolke noget ud af det så ved jeg da ikke havd man kan tolke noget udfra.

Ja jeg kan tolke at en slynge kan bruges for tidligt  og man nok skal fortage sig de ting man skal imens barnet sover og så ellers sidde med barnet hos sig når det kræver nærhed.

Anmeld

14. maj 2010

Rikke, Liam & Linus

Vil da lige tilføje at der findes oceaner at slynger og vikler.

Nogle egner sig godt til nyfødte, andre til de lidt større børn.

Og selvfølgelig skal man være opmærksom på barnet og hvordan man bærer det, det er da klart.

Jeg ha brugt en strækvikle utrolig meget til min søn de første måneder, nu er vi så skiftet over til nogle andre der egner sig bedre til de lidt større børn.

Men han har aldrig været i fare for at blive kvalt eller deslige.

Så det handler altså også om hvordan man anvender slyngen og hvilken.

Undersøgelser viser desuden også at børn har utrolig godt af den tætte kontakt i de første måneder som kan opnås ved brug af en slynge/vikle.

Så jeg vil IKKE fraråde at man bruger vikler/slynger i de første måneder....snarere at man tænker sig om og bruger sin sunde fornuft.

Anmeld

14. maj 2010

oo

Rikke&Liam skriver:

Og selvfølgelig skal man være opmærksom på barnet og hvordan man bærer det, det er da klart.

Jeg ha brugt en strækvikle utrolig meget til min søn de første måneder, nu er vi så skiftet over til nogle andre der egner sig bedre til de lidt større børn.

Undersøgelser viser desuden også at børn har utrolig godt af den tætte kontakt i de første måneder som kan opnås ved brug af en slynge/vikle.

Så jeg vil IKKE fraråde at man bruger vikler/slynger i de første måneder....snarere at man tænker sig om og bruger sin sunde fornuft.

jep, er så enig! jeg har også tænkt mig at bruge en vikle fra barnet er nogle måneder (i hvert fald begynde at vænne den til viklen fra 3 måneders alderen)

Anmeld

14. maj 2010

Rikke, Liam & Linus

Tjuhl skriver:

jep, er så enig! jeg har også tænkt mig at bruge en vikle fra barnet er nogle måneder (i hvert fald begynde at vænne den til viklen fra 3 måneders alderen)

Du kan sagtens begynde tidligere. Allerede fra før barnet selv kan løfte hovedet.

Det er bare drønhyggeligt at havde bebs liggende og sovende i en vikle/slynge - glæd dig.

(jeg selv har nu en 10 mdr. gammel "baby" der er alt for aktiv til at ville sidde oppe hos mor i for lang tid - suk)

Anmeld

15. maj 2010

oo

Rikke&Liam skriver:

Du kan sagtens begynde tidligere. Allerede fra før barnet selv kan løfte hovedet.

Det er bare drønhyggeligt at havde bebs liggende og sovende i en vikle/slynge - glæd dig.

(jeg selv har nu en 10 mdr. gammel "baby" der er alt for aktiv til at ville sidde oppe hos mor i for lang tid - suk)

fedt  der kommer nok tusind spørgsmål når tiden nærmer sig!

Anmeld

15. maj 2010

LHB

Rikke&Liam skriver:

Jeg havde tænkt mig at prøve mig frem med en ringslynge og strækvikle fra starten af. (altså hvor baby er liggende) Disse skulle jo heller ikke være dem de snakker om at der er sket skader med vel? Selvfølgelig skal man ikke springe rundt og være uopmærksom på barnet i slyngen-jeg tænker det lige så meget som en aflastning af ens arme, når man alligevel ville gå rundt med baby.
Men det er jo klart man bliver lidt nervøs for brugen af slynger når man hører den skarpe kritik af dem..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.