Hvor høj feber må de få??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.002 visninger
7 svar
0 synes godt om
14. maj 2010

hc=k

Jeg sidder her og tænker lidt på hvor høj feber en 13 måneder gammel dreng må få før det begynder at være "alvorligt"?

Han er oppe på 40,4 og den stiger hvist endnu, men vagtlægen siger bare at jeg skal forsøge at vække ham hver 3. time og give ham væske hvis han vil have det.

Hvad mener i??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

bagger26

Hmm, altså det kommer jo an på hvordan han er, hvis han er vågen og vil drikke så tror jeg det er okay.. Du skal bare holde øje med at han ikke bliver sløv og bliver svær at komme i kontakt med.. Min søn har også haft over 40 i feber nogle gang, men han har været vågen og nærværende.. Men er ikke læge eller noget i den stil, så kan jo ikke sige noget med sikkerhed..

Anmeld

14. maj 2010

hc=k

Jamen det er nemlig lige det. Han sover bare og er kun vågen i de få minutter det tager at drikke en tår vand så falder han i søvn igen. Han drømmer og kommer med en masse store spræl, men vågner ikke selv om han åbner øjnene eller græder.

Jeg er ikke som sådan bekymret da jeg jo har ringet til vagtlægen, men jeg synes bare det er svært at finde ud af hvor syge de skal være for de er syge i lægens øjne. Jeg ved heller ikke hvad jeg havde forventet at de skulle gøre ved ham derinde, men det er meget underligt at drengen bliver dårligere og dårligere. Det startede kl 4 i nat med 38,8 og er ellers bare langsomt steget til 40,4 nu.

Hvor går grænsen?

Anmeld

14. maj 2010

SAL

hc=k skriver:

Jamen det er nemlig lige det. Han sover bare og er kun vågen i de få minutter det tager at drikke en tår vand så falder han i søvn igen. Han drømmer og kommer med en masse store spræl, men vågner ikke selv om han åbner øjnene eller græder.

Jeg er ikke som sådan bekymret da jeg jo har ringet til vagtlægen, men jeg synes bare det er svært at finde ud af hvor syge de skal være for de er syge i lægens øjne. Jeg ved heller ikke hvad jeg havde forventet at de skulle gøre ved ham derinde, men det er meget underligt at drengen bliver dårligere og dårligere. Det startede kl 4 i nat med 38,8 og er ellers bare langsomt steget til 40,4 nu.

Hvor går grænsen?

Grænsen går der hvor DU ikke vil tage ansvaret for ham længere! Forlang at han bliver tilset hvis du føler for det! God bedring med ham...

Anmeld

14. maj 2010

hc=k

Okay tak for svarene det letter at få lidt råd fra nogle der ikke bare mener jeg er en pyldermor

Anmeld

14. maj 2010

Mumto3

Hejsa, vores den ældste fik høj feber 4 dage før hans 1 års fødselsdag (altså en måned yngre end din søn).

Han havde mellem 40,5 og 41,4 i feber, men der var ikke nogen læge der tilså ham.

Vi tog alt tøjet af ham, og så fik han sutflaske, for der drak han mere end med kop, og så fik han lov til at få lidt saft i vandet så det smagte sødt, men det meste af tiden ville han helst have rent vand.

Han havde høj feber i 3 dage, og da vi kom til et års undersøgelse var lægen konklusion at han nok havde haft 3 dags feber

Det har jeg aldrig hørt om før, men det er der åbentbart en sygdom der hedder!!!

Vores dreng var selvføglelig træt og mat i det, men jeg var aldrig rigtig bekrymret for ham.  -altså jeg havde ikke på fornemmelsen at der var noget 'helt galt'.

Hvis du 'blot' observere at han har høj feber, så ville jeg tage det stille og roligt. Men hvis du har på fornemmelsen at han fejler et eller andet helt vildt, ja, så skal man selvfølgelig tage afsted.

men det er altså helt normalt at små børn kan få meget høj feber!

God bedring, og husk: Masser af væske!!!! Det er mega vigtigt! (det ved du godt, men jeg måtte bare lige sige det igen)

Anmeld

14. maj 2010

Halbschön

hc=k skriver:

Jeg sidder her og tænker lidt på hvor høj feber en 13 måneder gammel dreng må få før det begynder at være "alvorligt"?

Han er oppe på 40,4 og den stiger hvist endnu, men vagtlægen siger bare at jeg skal forsøge at vække ham hver 3. time og give ham væske hvis han vil have det.

Hvad mener i??

Hejsa,

som nogle af de andre skriver, så går grænsen der til, hvor du ikke er tryg ved det længre. Et eks er min egen lillebror.. Når han var syg og havde over 40 i feber, så var han frisk og fisede rundt og lavede ulykker.. Når han havde 38-39 var han så skidt så skidt.. Temperaturen er "bare" et tal... Sålænge han er som han plejer, og ikke er ukontaktbar eller har nakkestivhed, så er det "okay" at han har 40,4.. Men det er i hvert fald vigtigt at han får rigeligt at drikke, og at han har så lidt tøj på som muligt..

god bedring med ham ;-)

Anmeld

14. maj 2010

<3

LouiseN skriver:

Grænsen går der hvor DU ikke vil tage ansvaret for ham længere! Forlang at han bliver tilset hvis du føler for det! God bedring med ham...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.