Amning og sygdom??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.643 visninger
4 svar
0 synes godt om
14. maj 2010

millesofie

Må man amme når man er syg ??

hvad hvis det man har smitter?

hvor syg er for syg til at amme ?

hvad med pencilin?

grunden til at jeg spørger er at jeg tror at jeg er ved at blive syg, jeg er SÅÅ træt, har ondt alle steder og er vildt forkølet og hovedpine

lille er 5 mån og er ok med mad nu så hun kunne godt springe amningen over et par dage og få flaske om aftenen

håber der sidder nogen med erfagringer og viden de vil dele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

Ansemusen

Jeg mener godt du må amme selvom du er syg. Men vil ikke lægge hovedet på blokken.
Min kæreste har lige haft feber og ondt i halsen, og han måtte gerne være kommet med til fødslen, hvis jeg havde født imens og måtte også røre og kysse baby lige så meget, som hvis han havde været rask. For jeg får antistofferne fra ham som jeg fører videre til mit barn i maven. Og jeg tror det er det samme mht. amning.

God bedring!

Anmeld

14. maj 2010

dorthemus

Det må man godt...står i min ammepjece. Ellers risikerer man også, at amningen går i stå  Ellers prøv at ringe til din sundhedsplejerske?

Anmeld

14. maj 2010

millesofie

tak for svarene begge 2

jeg har nemlig også bare blevet ved med at amme hende indtil videre

men jo jeg tror at hvis det bliver værre så ringer jeg lige til min SP på mandag og høre ad....

Anmeld

14. maj 2010

Halbschön

millesofie skriver:

Må man amme når man er syg ??

hvad hvis det man har smitter?

hvor syg er for syg til at amme ?

hvad med pencilin?

grunden til at jeg spørger er at jeg tror at jeg er ved at blive syg, jeg er SÅÅ træt, har ondt alle steder og er vildt forkølet og hovedpine

lille er 5 mån og er ok med mad nu så hun kunne godt springe amningen over et par dage og få flaske om aftenen

håber der sidder nogen med erfagringer og viden de vil dele

Det må du gerne.. ;-)

Den lille får dine antistoffer igennem mælken, så baby bliver ikke syg af den grund..

Hvis du skulle ske om komme på penicillin, så kan din læge rådgive dig.. ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.