Nåmen... hva' går I ellers og laver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

830 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. maj 2010

ivfmarie

Altså, jeg er bare alt, alt for lidt på baby... Jeg kan slet ikke følge med længere.

Jeg har bare travlt med så mange andre ting, og det er jo også godt nok, men jeg savner lidt at følge med (og føle mig med) i baby-slænget.

Nu sidder jeg lige lidt og sumper i sofaen mens maden til i aften laver sig selv i ovnen, og så tænkte jeg at jeg ville smide et bette indlæg om hvad jeg render laver.

Herhjemme går det som det går med to små børn.. der er gode tider og sure tider. Malte er en sur gammel mand til tider, og andre gange er han en meget sød og veltalende ung mand. Freja bliver mere og mere "voksen" og det er en fornøjelse at have et lille menneske omkring sig der ser så sjovt og anderledes på mange ting - hun får os til at grine.. og tænke!

Malte skal starte i børnehave efter vres sommerferie - det bliver samme sted som Freja, og jeg regner ikke med at der bliver nogen problemer i det - han elsker allerede nu at komme med hen i børnehaven.

På arbejde trives jeg helt vildt godt! Vi har et skønt fællesskab, og der er masser af mulighed for at udvide horisonter. Jeg glæder mig hver dag til at tage på arbejde, og jeg føler virkelig at jeg gør en forskel på mit job.

Fritiden går jo med hunden, og det går også rigtig godt. Hunden er næsten lige blevet to år, og vi har netop taget hul på dens første konkurrencesæson - og det er virkelig lovende!

Hva med jer - hva' går I og laver?

Marie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

Millebasse

Dejligt med en update fra dig

Her hos os synes jeg tiden flyver afsted..

Clara bliver stor og er den nemmeste pige, som bare pludrer og smiler sig gennem dagen. Bastian er blevet til en meget bestemt herre som til tider har et lidt for hidsigt temperemant, men samtidig er han også mega sjov og med den vildeste fantasi og så er så klog. Han er begyndt at spise mere udfordrene og nu da cøliakien er afblæst, venter vi bare på en ultralysscanning af maven og så kan vi forhåbentlig slappe mere af derefter..

Vi er ved at sætte vores 1. sal i stand og igår fik vi spartlet det hele, så næste weekend regner vi med at "flytte" ovenpå igen efter at have sovet ½ år i stuen.

Ellers har vi i weekenden lært hvor meget vi skal huske på hinanden og dem vi elsker og nyde livet mens vi har det!! Det kan hurtigt være tæt på at forsvinde mellem hænderne på os!!

Camilla

Anmeld

14. maj 2010

Louise mortil4

sikke en masse du har gang i.

Her går det som også stille og roligt. Nanna er godt på vej til at ville gå lige om lidt, hun blev 1 år den 15 april og hvor er det år da bare gået stærkt. Hun er i DP og her 1 juli får vi hende over til den DP lærke og liv har, det bliver så godt. Forældrene er bestemt ikke imponeret over hvordan den kommunale DP fungerer så vi glæder os til at komme i pulje igen.

Lærke og Liv starter 1 juli i børnehave, den samme som Freja er i. De kender den rigtig godt i forvejen da de jo er med oppe med Freja og hver den sidste torsdag i måneden er de nærliggende DPer oppe i BH og være i en 4 - 5 timer. Det er slet ikke til at forstå det er snart 3 år siden vores juli unger så dagens lys for første gang.

Freja, ja hun har lige skulle vænde sig til at moren er begyndt at arbejde igen. Jeg har jo stortset gået hjemme hele hendes lidt over 4 årige liv og der er sket en masse iden tid, så en reaktion skulle der jo komme, men det ser ud til hun er ved at være faldet godt til i den ny tilværelse vi har fået os. Hun er en kvik pige der elsker at lave perler, tegne og få lov til at bruge sine hænder, lige som hendes mor gerne vil

Jeg er jo begyndt at arbejde igen her den 1 marts og hvor jeg da bare elsker det. Jeg har fundet det bedste job, utroligt egentlig da jeg for bare 5 mdr siden var sikker på at jeg ikke skulle tilbage til landbruget igen. Men hvor er jeg dog brugt når jeg kommer hjem om aftenen men det er vel hva 45 timer i gennemsnit gør ved en efter næsten 5 år hjemme. Den eneste der er lidt trat af at jeg er begyndt på job igen er manden da det efterlader ham med ungerne selv hver 2. weekend og 3 eftermiddage om ugen hvor jeg først er hjemme mellem 18.10 og 18.30. Men jeg nyder at det ikke kun er mig der dur når der er nogen der er ked af det.

Anmeld

14. maj 2010

Muffinmus

holder pause, men er på arbejde lige nu.

Manden passer begge unger, når kun lige hjem og vende og i bad, så skal jeg tiltøsetam tam med mine folkeskole vininder i aften. Mad og hygge.

Eller går det fint, ungerne æder hinanden eller leger, det skifter lidt. Men alt i alt går det ret godt synes jeg. Ikke så meget at klage over.

Planlægger jo forlænget weekend til udlandet i slutningen af maj UDEN unger.. rag er vist droppet igen til fordel for varmere lande:-)

Anmeld

14. maj 2010

Stumpen

Arbejder  Synes pludselig ikke jeg laver andet... Ser jo aldrig mine unger...

Anmeld

15. maj 2010

Astrid P

Dejligt med en IVF-update, og det lyder heldigvis som om livet er godt i Nordjylland.
På Fyn går det også godt, men for hulan, hvor har vi travlt i denne tid. Jeg skal for første gang føre elever op til eksamen, og jeg har det virkelig som om det er mig, der skal bevise mit værd. Jeg tror det er mindst lige så nervepirrende for mig som det er for mine elever... Samtidigt ser jeg frem til at få afsluttet det første år, og holde mig en velfortjent sommerferie.
Smilla er så sød for tiden, hun snakker HELE tiden (det er til at blive sindssyg over til tider), men hun siger de sjoveste ting, og det er virkelig skægt at være hendes mor lige pt. Hun spørger ofte om hun ikke kan få en storebror, hvilket jo af gode grunde godt kan blive lidt besværligt, men hun er også villig til at tage til takke med en lillebror, som hun så mener skal hedde 1-2-3! (Her er vi lidt uenige, for jeg vil hellere have en Otto eller en Ludvig...) Hun skal starte i børnehave 1. august, eller, dvs. hun har pladsen fra 1. juli, men jeg vil ikke starte hende op for så at holde 3 ugers ferie inden hun skal tilbage igen. Så Smilla holder ferie hele juli i år. DET bliver dejligt...
Fritid... det bruger vi ikke her hos os! Ej, okay, det er ikke helt rigtigt. Men det ER en livsstil at være efterskolelærer, men vi er heldigvis sammen om det alle 3, og det er dejligt! Nu hvor vejret er blevet bedre er vi mest i haven når vi er hjemme, og så bliver der leget og trænet med Elton og så er vi desuden igang med projekt: Tæm din have.. Det er en større opgave, og jeg er bare ikke et havemenneske, men det går langsomt men sikkert fremad!

Hold da helt op, det blev en lang smøre her fra mig! Nu skal jeg nok stoppe...

Anmeld

15. maj 2010

Kaufie

Dejligt med en statusrunde..... mens vi venter på sommertemperaturer....

William er som regel en glad dreng, der synger fra han slår øjnene op og ivrigt forsøger at få mig med.... Men som alle snart 3-årige tester han også vores grænser (og specielt mine af en eller anden grund). Han virker dog ret tilfreds med at finde dem - og synes efterhånden at vide hvor langt han kan trække den.

2. august (på hans fødselsdag) skal han i børnehave lige rundt om hjørnet - det er dejlig nemt. Han får sin veninde fra dp og IRL-mødregruppe med. Det er en intgreret inst. med vuggestue, så lillebror/søster ryger nok samme sted hen til den tid.

Jeg har nu været på mit nye arbejde i 4½ md - og er faldet rigtig godt til. Jeg er meget spændt på hvad de siger her sidst på ugen, når jeg forhåbentlig kan offentliggøre graviditeten - jeg skal scannes torsdag. Jeg tror dog et par af dem har lugtet lunten - det er ved at være svært at skjule maven....men måske tror de bare jeg går og bliver fed....

Herhjemme har vi stået lidt i stampe..... der er mange ting vi gerne vil lave i huset med indretningen - men....jeg vil bare gerne se den her lille fisk i maven før vi går i gang for alvor. Claus' kammerat er lige blevet droppet af kæresten, så han bruger en del tid med ham og hjælper med at istandsætte hans nye lejlighed. Fint nok han får en masse erfaring med tingene før vi selv skal i gang.....

Anmeld

15. maj 2010

Lise

Ih, hvor hyggeligt!

Hvad går vi og laver. Hmm, lige nu er vi i Aalborg hos mine forældre, hvor mænder'n lægger terrasse, og dame'rn passer børn og laver mad. Ligesom i de gode gamle dage  

Simon er en dejlig dreng, som snakker ørerne af de fleste, og som befinder sig i seriøs selvstændighedsalder. VIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIL SEEEEELV, MIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIG GØRE, MIIIIIIIIIIIIIG, DET ER MIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN, er sætninger vi ofte - lidt for ofte - hører. Og der bliver kæmpet nogle kampe, men vi vinder heldigvis de fleste. Men han er sej, og har sine egne meninger  Min sp siger den periode  varer ca 6 mdr, og vi er nu halvvejs... Ellers er han som nævnt en dejlig dreng - han er sjov og fortæller mange røverhistorier. Og meget opmærksomhedskrævende -nogen gange lidt for meget...

Og lille Caffer - han er jo bare sød. Mors lille øjesten  En rigtig lille hyggeprut, der ikke græder uden grund. Han sover oftest godt - både dag og nat, men har desværre også dage som idag, hvor han helst kun vil sove på/med én. Lige nu ligger han i ske med sin far, som tager en hvilepause fra terrasselægningen pga uvejret.

Og mig, jeg nyder min barsel i fulde drag. Det er sååååe fedt at holde barsel, synes jeg  Glæder mig dog til at få dåben overstået, og så er der jo nogen der har fødselsdag (og ikke mindst nogen der skal giftes) i juli... Det skal også arrangeres.

Og så venter vi jo ellers bare på det gode vejr, som vi håber kommer snart..

Anmeld

16. maj 2010

Susan1978

Jeg ved slet ikke om jeg tør starte op..

Jeg synes simpelthen jeg farer rundt hele tiden..   Jeg har fx har mega mange bestillingskager her på det sidste og overarbejde på arbejde og det havde da også sin konsekvens da jeg til en firmabowling kamp næsten fik en diskus  prolabs.. Men så kan det være man kan lære det.

Min søster blev gift igår - så alle segl har bare været sat ind til det, og der har godt nok været travlt..

nu er det overstået og jeg glæder mig til at få lidt mere ro på.

det går heldigvis ok med kæresten og jeg igen.. det hjalp vist at true ham med parterapi.

Han har købt båd og har taget speedbåd certificat, som jeg også skulle ha været med på, men der lå jeg brak med ryggen, så det må jeg ta næste gang. ¨

Han er vist også ved at sælge min bil..  lidt trist, men den er gammel og dyr efterhånden.. så måske jeg snart kører ny bil.

Ea er startet i sfo og er bare blevet helt umulig, men det er der sgu ik noget at sige til når hun er sammen med 58 børn hver dag, hvor man skal råbe højt osv for at blive hørt. det er så mega anstrengende.. og Emil følge rmed.. Ellers er hun mega dygtig til bogstaver og stave osv.. og så er hun total kreativ..

Emil han er bare en "EMIL"  - han knævrer ørene af mig.. han blir bare ved og ved og ved...  der er ingen stop knap.

han elsker at lege med sin storesøster men er faktisk lige så glad for at få lov at lege selv og især hvis det kan blive udenfor. Han er startet i børnehave den 1 april og han elsker det. De siger at han bare opfører sig som om han har gået der flere år.

nå men lige nu er jeg bare mør efter festen og dagen igår og prøver at tage mig sammen til at pakke tasker og smørre madpakker.

hej hej fra Susan som bare glæder sig max til solen kommer igen.

Anmeld

17. maj 2010

ivfmarie

Altså, hvor er det dejligt at høre lidt fra jer hver især... Det lyder til at gennemsnitstilfredsheder er lidt over middel - og det er da skønt!

Tak fordi I gad bruge lidt tid mig - I er bare dejlige!

Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.