Har nogle af jer prøvet morfin under veer??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.465 visninger
6 svar
0 synes godt om
14. maj 2010

mek-83

Hej Piger

Sider her med en masse øv følgelser da jeg i går hele dagen havde en muren i hele kroppen, som omkring kl 18 gik over til veer der ca varede ½min og med ca 15 min mellem.

Omkring kl 22.15 gik det lige pluselig stærkt og gik over til at være reglmessige veer på ca 1-1½ min og med 5 min mellem, vi valgt at blive hjemme indtil kl 00:45 og så kørte vi afsted til Hillerød hospital.

Da vi kom ind bliv jeg undersøgt og jeg havde ca 1 cm tilbage af livmoderhalsen, så alt så ud til jeg var i fødsel, dog stadig starten.
De tilbød så at vi kunne blive og sove og at jeg så kunne få noget mofin og sove på... nu sider jeg så med følgelsen af at det skulle jeg da aldrig havde gjort, havde stadig små veer mens mofinen var i kroppen, men nu her hvor den ligesom er forsvundet ja så er mine veer det samme. 

Vi er nu taget hjem igen og håber på at det går i gang igen i løbet af dagen.

Nu er mit spørgsmål er der nogen af jer der har prøvet lignene og hvad skete der så i det vidre forløb?

En lidt trist Maria 41+2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2010

ekzunz

Jeg fik også morfin da jeg skulle føde Klara - på Hillerød Sygehus

Klara blev født 15 1/2 mdr. efter jeg havde fået Lukas ved AKS, og derfor blev vi bedt om at komme ind allerede første gang jeg ringede til fødegangen (og jeg kan overhovedet ikke huske hvor langt der var ml. veerne - men det gjorde ondt...) Jeg havde haft småveer hele dagen og ved 18-tiden blev Lukas kørt til pasning og ved 22 tiden kørte vi til Hillerød. Jeg havde stadig livmoderhals og var i princippet slet ikke i fødsel, men vi fik en stue med 2 senge og jeg fik noget morfin så jeg kunne sove. Ved 04-tiden gik vandet og jeg fik klyx osv. Da Per vågende efter en dejlig nats søvn ved 6-tiden havde han overhovedet ikke opdaget en dyt af hvad der var foregået... 

Men det korte af det lange er at morfinen ikke havde indflydelse på mine veer. Jeg synes dog ikke at det hjalp synderligt på smerterne. Senere fik jeg epidural.....og det er jo straks en hel anden dejlig snak....

Tuttelutten kom til verden 15.36.....skøn og dejlig

Anmeld

14. maj 2010

Sabsy

mek-83 skriver:

Hej Piger

Sider her med en masse øv følgelser da jeg i går hele dagen havde en muren i hele kroppen, som omkring kl 18 gik over til veer der ca varede ½min og med ca 15 min mellem.

Omkring kl 22.15 gik det lige pluselig stærkt og gik over til at være reglmessige veer på ca 1-1½ min og med 5 min mellem, vi valgt at blive hjemme indtil kl 00:45 og så kørte vi afsted til Hillerød hospital.

Da vi kom ind bliv jeg undersøgt og jeg havde ca 1 cm tilbage af livmoderhalsen, så alt så ud til jeg var i fødsel, dog stadig starten.
De tilbød så at vi kunne blive og sove og at jeg så kunne få noget mofin og sove på... nu sider jeg så med følgelsen af at det skulle jeg da aldrig havde gjort, havde stadig små veer mens mofinen var i kroppen, men nu her hvor den ligesom er forsvundet ja så er mine veer det samme. 

Vi er nu taget hjem igen og håber på at det går i gang igen i løbet af dagen.

Nu er mit spørgsmål er der nogen af jer der har prøvet lignene og hvad skete der så i det vidre forløb?

En lidt trist Maria 41+2

Præcis sådan har min aften/nat også været..

Og sidder nu her, med veer igen.. - men dog 10 mins mellemrum nu, og ikke de 5 som igår aftes..

Held og lykke

Anmeld

14. maj 2010

MaleneG

Jeg fik også morfin under "udryddelses" veerne på Hillerød sygehus, mine veer forsvandt dog ikke, men morfinen hjalp heller ikke en fløjtende fis, ud over jeg sejlede rundt når der var ve pause.

Anmeld

14. maj 2010

mek-83

Puha håber virkelig at der kommer rigtig gang i dem igen  Lige nu kommer de med ca 20 min mellem og under 1 min af varighed, så håber bare at de nu kommer til at tage ordenlig fat

Og held og lykke sabrine til dig også.

Maria 41+2

Anmeld

14. maj 2010

siw84

jeg fik morfin på hvidovre hospital da jeg kom ind on natten og de hjalp og stoppede dog ikke veerne..  for at der snart sker noget igen for dig..

her selv prøvet at det hele gik i stå og det var i 7 timer.. det er ikke sjovt når det er gået igang og det så stopper..

knus siw som håber det hele går rigitg godt for dig når du engen får lov til at føde

Anmeld

14. maj 2010

mortil(nichlasogmathias)

jeg fik også morfin, og havde det også helt dårligt med det, men der er jo ikke noget af have det dårligt over, smerterne er ulidelige når man ikke kan kontrolere dem, dit bar tager ikke skade af det, det fik jeg afvide af jordemoderen, og jeg fik en dejlig sund og rask dreng...

hvor er det spændende hvornår du føder, jeg  for at du får lov at få det overstået snart og du har din lille guldklump i dine arme..

knus fra karina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.