revnet brystvorte?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.240 visninger
15 svar
0 synes godt om
13. maj 2010

LRJ

hvordan føles det når der er blevet suttet hul på brystvorten ? for mine er EKSTREMT ømme, men der er ingen "huller", "revner" eller blod..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

du skal nok lægge mærke til det hvis der går hul!!

Det er fuldstændig normalt at få MEGET ømme brystvorter i starten og hvis du frygter at du er lige ved at sprække kan du evt. smøre forebyggende med forskellige salver!?

Jeg brugte noget forebyggende og jeg klarede mig med en enkelt sprække på hvert bryst, så det er ikke slemt!!!

God bedring med det... det er hårdt, men det betaler sig at holde smerten ud

Anmeld

13. maj 2010

LRJ

Caroline86 skriver:

du skal nok lægge mærke til det hvis der går hul!!

Det er fuldstændig normalt at få MEGET ømme brystvorter i starten og hvis du frygter at du er lige ved at sprække kan du evt. smøre forebyggende med forskellige salver!?

Jeg brugte noget forebyggende og jeg klarede mig med en enkelt sprække på hvert bryst, så det er ikke slemt!!!

God bedring med det... det er hårdt, men det betaler sig at holde smerten ud

Okay tak skal jeg smøre efter hver amning ?

Anmeld

13. maj 2010

Svei

Det gør SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ONDT.....jeg fik hul med begge mine de små og jeg tudede når jeg lagde dem til samtidig med jeg nev min mand i hånden...av for fanden...det gør så ondt.

Anmeld

13. maj 2010

LRJ

Yrsa skriver:

Det gør SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ONDT.....jeg fik hul med begge mine de små og jeg tudede når jeg lagde dem til samtidig med jeg nev min mand i hånden...av for fanden...det gør så ondt.

Av :s jeg kan sagtens amme og sådan men de er bare meget ømme li i øjeblikket

Anmeld

13. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Lone H. skriver:

Okay tak skal jeg smøre efter hver amning ?

ja, det vil jeg anbefale! der er meget af det som ikke behøver vaskes af inden amning, så der kan du bare knappe på...

Jeg blev, på hospitalet, anbefalet en salve der hedder Lanzinoh og den er rigtig god. Nu bruger jeg den til tørre læber, hænder og som hjælpe heler på sår Den er i en lilla tube og skal ikke vaskes af...

Anmeld

13. maj 2010

Svei

Lone H. skriver:

Av :s jeg kan sagtens amme og sådan men de er bare meget ømme li i øjeblikket

Jeg fik store sår på dem... lige fra starten af og kun med de to små..

Anmeld

13. maj 2010

LRJ

Caroline86 skriver:

ja, det vil jeg anbefale! der er meget af det som ikke behøver vaskes af inden amning, så der kan du bare knappe på...

Jeg blev, på hospitalet, anbefalet en salve der hedder Lanzinoh og den er rigtig god. Nu bruger jeg den til tørre læber, hænder og som hjælpe heler på sår Den er i en lilla tube og skal ikke vaskes af...

Okay tak så vil jeg tage på apotektet når de åbner igen og købe den eller noget andet der kan smøres på og blive på

Anmeld

13. maj 2010

Dot D

Lone H. skriver:

hvordan føles det når der er blevet suttet hul på brystvorten ? for mine er EKSTREMT ømme, men der er ingen "huller", "revner" eller blod..

AV FOR S****, det gør bare SÅ ondt, havde hul på begge mine ved mit første barn. Det gjorde så ondt, at jeg besvimede, tre gange hvor jeg skulle amme hende. Begge mine vorter var revnet hele vejen rundt, det lignede at de skulle til at falde af.  Væmmeligt..... Min sundhedsplejeske var så sød at komme forbi hver dag i lidt over en uge for at holde øje med det, og hun lavede en "madplan", så jeg kunne amme fra et bryst - næste måltid flaske, så andet bryst o.s.v.

Anmeld

13. maj 2010

LRJ

Dot D skriver:

AV FOR S****, det gør bare SÅ ondt, havde hul på begge mine ved mit første barn. Det gjorde så ondt, at jeg besvimede, tre gange hvor jeg skulle amme hende. Begge mine vorter var revnet hele vejen rundt, det lignede at de skulle til at falde af.  Væmmeligt..... Min sundhedsplejeske var så sød at komme forbi hver dag i lidt over en uge for at holde øje med det, og hun lavede en "madplan", så jeg kunne amme fra et bryst - næste måltid flaske, så andet bryst o.s.v.

Av :s

mine er heldigvis ikk revnet (endnu :s) men de er bare ømme a h.. til, så skulle li hører om de var revnet eller sådan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.