Et kage-geni der gider hjælpe mig ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.593 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. maj 2010

Miss.Sunshine

Jeg har simpelthen et spørgsmål, som måske er dumt,men har aldrig lavet sådan nogle kager som i laver.

De er simpelthen SÅ flotte, så jeg vil gerne prøve.

Jeg kan se i starter med at lægge bunde sammen med forskellige mousser,cremer eller lign,MEN hvad gør i så når kagen er "samlet"? Nogle skriver de smører kagen op, hvad er det og skal man det? Og hvis ja, med hvad og hvor får man det? Så skriver i at i bruger fondant,og nogle lægger marcipan under, skal man det? Ellers kan man bare lægge det der fondant udover kagen? Hvor køber i jeres fondant, marcipan,og farver henne?

Håber en af jer super dygtige kage-bagere gider svare

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2010

Dot D

Miss.Sunshine skriver:

Jeg har simpelthen et spørgsmål, som måske er dumt,men har aldrig lavet sådan nogle kager som i laver.

Jeg kan se i starter med at lægge bunde sammen med forskellige mousser,cremer eller lign,MEN hvad gør i så når kagen er "samlet"? Nogle skriver de smører kagen op, hvad er det og skal man det? Og hvis ja, med hvad og hvor får man det? Så skriver i at i bruger fondant,og nogle lægger marcipan under, skal man det? Ellers kan man bare lægge det der fondant udover kagen? Hvor køber i jeres fondant, marcipan,og farver henne?

Knus

Hejsa. Når kagen er lagt sammen sætter jeg den på køl så fyld og kager "sætter" sig. Så smøre jeg den med en smørcreme, bar et tyndt lag for at lukke kage og fyld inde, så på køl igen. Så får den et lidt tykkere lag smørcreme og så lægger jeg fondant på. Smørcreme laver du selv, usaltet smør blandes med flormelis, jeg er begyndt også at putte lidt past. æggeblomme i, så er den nemmere at smøre ud. Håber det var forklaring nok, ellers må du skrive igen. Jeg køber mit fondant i Randers og det er jo lidt langt fra digmen tror da, at du kan få det fra diverse kagesidr på nettet

Anmeld

13. maj 2010

Miss.Sunshine

Tusind millioner tak Hvor var det pænt af dig!

Det burde jeg kunne finde ud af,hehe.

Hvad med farve? Det pynt i lægger på, er det farvet marcipan? Eller farver man fondant?

Og hvilke farver bruger du? Nogle skriver man skal blande noget i vokda og nogle skriver noget med pastafarve, hvad bruger du? 

Anmeld

13. maj 2010

Jordbærpigen

Knus

Dejligt at du vil forsøge at kaste dig ud i et kageprojekt.

Når man har samlet kagen, smører man kagen op. Det gør man af 2 grunde. 1. for at få en glat overflade på kagen når der skal fondant på og 2. for at fyldet i kagen ikke skal smelte fondanten, når den er kommet på kagen.

Når man skal smøre kagen op, kan man bruge forskellige varianter alt efter smag og behag. Der findes opskrifter på smørecremer herinde i opskrifttråden, så prøv dig frem. Den mest simple er vel nok at bruge nutella, hvis ik man vil kaste sig ud i det helt store kageprojekt med det samme

Man behøver ikke lægge marcipan under sin fondant. Personligt har jeg aldrig gjort det, men man kan blande marcipan og fondant, så fondanten får marcipansmagen, hvis ik man bryder sig om smagen af fondanten.

Tjek fx. www.dinkage.dk, www.alttilkager.dk, www.specialkoebmanden.dk. Der kan du købe hvad du har brug for. Man skal bruge pastafarver til at farve sin fondant med.

Anmeld

13. maj 2010

Dot D

Miss.Sunshine skriver:

Tusind millioner tak Hvor var det pænt af dig!

Det burde jeg kunne finde ud af,hehe.

Hvad med farve? Det pynt i lægger på, er det farvet marcipan? Eller farver man fondant?

Og hvilke farver bruger du? Nogle skriver man skal blande noget i vokda og nogle skriver noget med pastafarve, hvad bruger du? 

Jeg bruger kun fondant og farver det med pastafarver, de er meget drøje i brug, jeg har lavet kager snart i 10 måneder og jeg har ikke tømt én endnu. Når der bruges feks vodka er det tit med sådan noget pulverfarve og der skal meget lidt vodka i. Jeg har feks brugt noget sølvfarvet blandet med vodka til at pensle på tastaturet på min computerkage(du kan se den i mit fotoalbum - kager) men oftes ndfarver jeg bare fondant, og så skal der formes

Anmeld

13. maj 2010

MoarTNoah

Miss.Sunshine skriver:

Knus

Nu er jeg ikke lige en af de største cake-bakers, men jeg kan godt svare på dine spørgsmål

1. ja du skal smøre kagen op, det gør du med smørcreme , ellers kan dit fyld "smelte" hul i din fondant/MMF. - du finder opskriften i opskriftstråden

2. fondant er nogen du kan købe på nettet, MMF er noget du selv kan lave - igen henviser jeg til opskrift tråden.

farver købes igen på nettet, og det er pastafarver man bruger.

hvis du ikke har travlt med at lave kage vil jeg foreslå dig at bestille farverne i udlandet - england eller holland. da prisen er ca det halve. den hollandske kagebutik sender så du har pakken ca 3-4 dage efter bestilling/betaling, den engelske går der max omkring 1 uge.

her er to link, et til den hollandske side, og et til den engelske - de er på de farver du skal bruge

http://www.deleukstetaartenshop.nl/index.php?cPath=1_190  <- det koster 10euro i porto op til 10kg.

http://www.cakecraftshop.co.uk/shop/8/104/123/index.htm <- de tager porto efter vægt

Håber det er noget du kan bruge til noget

Anmeld

13. maj 2010

MoarTNoah

ej altså damer, nu havde jeg lige brgt så lang tid på at skrive mit indlæg og finde de rette link, og så kommer i mig i forkøbet.. altså altså..

Anmeld

13. maj 2010

Miss.Sunshine

Super med al jeres hjælp. Fedt i gider udpensle det, det har jeg det fint med, så kan jeg måske finde ud af det,hehe

MMF er det forkortelsen for det der Marsh Mellow Fondant ??

Anmeld

13. maj 2010

Jordbærpigen

Miss.Sunshine skriver:

Super med al jeres hjælp. Fedt i gider udpensle det, det har jeg det fint med, så kan jeg måske finde ud af det,hehe

Jep

Anmeld

13. maj 2010

Dot D

Miss.Sunshine skriver:

Jeps

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.