Hejsa
Det er meget individuelt, hvor hurtigt det sker.. Jeg er i 42+1 i dag og er i gang med denne proces
Jeg var inde og få kørt en strimmel og få en enkelt kabsel lagt op igår omkring kl.12. Det gør overhovedet ikke ondt. Jordemoderen rodede bare lidt rundt med fingrene derinde, for at mærke hvor moden livmoderhalsen var osv..
I løbet af dagen havde jeg nogle systematiske plukkeveer, men som ikke gjorde ond og mere skete der ikke. De forsvandt så i løbet af natten..
Kl.9-11 her til formiddag har jeg så været inde og få kørt endnu en strimmel. Fine systematiske plukkeveer, men som ikke er kraftige nok. Så fik jeg lagt to nye kabsler op og nu skal jeg da love for at der sker noget..
Vi tog hjem og spiste frokost, gik en tur og lige nu er der sådan kraftigere plukkeveer/veer.. Så det bliver lige til en lille pause med at skrive ind i mellem
Jeg håber ikke der går ret lang tid før at vi kan køre afsted igen til hospi. Men skal lige være helt sikker på at de nu gør "nok ondt". Håber på der sker noget i løbet af aftenen, men har en tid igen i morgen, hvor de så vil prikke hul på vandet, hvis de kan komme til det.
Personligt er jeg SÅ træt af at vente, nu hvor jeg er gået over tid og selve igangsættelsen, kan også være en lang proces. Som sagt er det meget individuelt, men det er ikke sjovt at vente, da det samtidig er svært at vurdere hvor meget man lige kan foretage sig i mellemtiden. Kan jeg nå i Føtex uden vandet går? Skal vi have aftensmad i dag? Har hørt om flere hvor der skete noget inden for et par timer eller inden for det første døgn. Så det havde jeg da sat næsen op efter. Det kommer også anpå hvor mange kabsler jordemoderen vælger at ligge eller i det hele taget hvilken metode der bliver brugt..
Det blev lidt langt, men jeg er nok bare lidt oppe og køre over der endelig sker noget
Håber det kan forberede dig lidt. Jeg troede selv at der ville ske noget rigtig hurtigt.. Nu vil jeg koncentrere mig om mine veer eller hvad det nu er
Held og lykke, når du kommer dertil..
Anmeld