Igangsættelse.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.171 visninger
11 svar
0 synes godt om
13. maj 2010

*may-girl.2010*

Hej piger.

Ja nu har jeg fået en dato for igangsættelse. På tirsdag d. 18/5!

Ville høre om hvilke erfaringer I har med igangsættelse. Jeg frygter det kommer til at tage mange ekstra timer, i forhold til hvis man selv går i gang. Men jeg kan åbenbart ikke trække den længere...

Gør det ondt at få den stikpille der skal modne livmoderen?

Tænker at jeg måske kan regne med at have min guldklump i armene på onsdag?

Charlotte 38+4 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2010

Bom

*Charlotte* skriver:

Hej piger.

Ja nu har jeg fået en dato for igangsættelse. På tirsdag d. 18/5!

Ville høre om hvilke erfaringer I har med igangsættelse. Jeg frygter det kommer til at tage mange ekstra timer, i forhold til hvis man selv går i gang. Men jeg kan åbenbart ikke trække den længere...

Gør det ondt at få den stikpille der skal modne livmoderen?

Tænker at jeg måske kan regne med at have min guldklump i armene på onsdag?

Charlotte 38+4 

Nu har jeg ikke selv prøvet det, men er egentlig bare nysgerrig efter hvorfor du skal sættes igang???

Anmeld

13. maj 2010

Chalala85

Jeg blev sat igang om Torsdagen og Mikkel kom til verden natten til Søndag kl 01.00 ved AKS.

Jeg vil dertil lige tilføje at mikkel lå i forkert hovedstilling så kunne ikke få lov til at føde ham selv da jeg fik pressveer. Derfor AKS.

De var rigtig søde på Hvidovre da jeg skulle sættes igang og det var alt i alt en rigtig god oplevelse

Anmeld

13. maj 2010

Rie-mor

Hejsa

Det er meget individuelt, hvor hurtigt det sker.. Jeg er i 42+1 i dag og er i gang med denne proces

Jeg var inde og få kørt en strimmel og få en enkelt kabsel lagt op igår omkring kl.12. Det gør overhovedet ikke ondt. Jordemoderen rodede bare lidt rundt med fingrene derinde, for at mærke hvor moden livmoderhalsen var osv..

I løbet af dagen havde jeg nogle systematiske plukkeveer, men som ikke gjorde ond og mere skete der ikke. De forsvandt så i løbet af natten..

Kl.9-11 her til formiddag har jeg så været inde og få kørt endnu en strimmel. Fine systematiske plukkeveer, men som ikke er kraftige nok. Så fik jeg lagt to nye kabsler op og nu skal jeg da love for at der sker noget..

Vi tog hjem og spiste frokost, gik en tur og lige nu er der sådan kraftigere plukkeveer/veer.. Så det bliver lige til en lille pause med at skrive ind i mellem Jeg håber ikke der går ret lang tid før at vi kan køre afsted igen til hospi. Men skal lige være helt sikker på at de nu gør "nok ondt". Håber på der sker noget i løbet af aftenen, men har en tid igen i morgen, hvor de så vil prikke hul på vandet, hvis de kan komme til det.

Personligt er jeg SÅ træt af at vente, nu hvor jeg er gået over tid og selve igangsættelsen, kan også være en lang proces. Som sagt er det meget individuelt, men det er ikke sjovt at vente, da det samtidig er svært at vurdere hvor meget man lige kan foretage sig i mellemtiden. Kan jeg nå i Føtex uden vandet går? Skal vi have aftensmad i dag? Har hørt om flere hvor der skete noget inden for et par timer eller inden for det første døgn. Så det havde jeg da sat næsen op efter. Det kommer også anpå hvor mange kabsler jordemoderen vælger at ligge eller i det hele taget hvilken metode der bliver brugt..

Det blev lidt langt, men jeg er nok bare lidt oppe og køre over der endelig sker noget Håber det kan forberede dig lidt. Jeg troede selv at der ville ske noget rigtig hurtigt.. Nu vil jeg koncentrere mig om mine veer eller hvad det nu er Held og lykke, når du kommer dertil.. 

Anmeld

13. maj 2010

Rie-mor

Du kan evt se andres kommentare til mit indlæg "Blev du sat i gang?"

Anmeld

13. maj 2010

*may-girl.2010*

Okay tak for jeres svar. Tænker bare at det er bedre hvis man naturligt går i gang af sig selv. Men får ikke lov at vente længere.

Har graviditetsbetinget sukkersyge, men baby er ikke større end gennemsnittet (målt til 3300 g.) Men ved at jeg ikke er særlig stor, vil de ikke lade mig gå længere. 

Puh ha, syns godt nok det lyder som noget der virkelig trækkes i langdrag. Er vist lidt den utålmodige type, hvis først der er lidt gang i noget skal det bare overståes. Håber virkelig ikke at jeg kommer til at gå i flere dage og skal have lagt stikpiller op af flere gange. Kunne bare være dejligt at guldklumpen var ude engang på onsdag...

Men ved at jeg er førstgangsfødende har jeg jo ingen ide om hva jeg går ind til. Håber bare på en god oplevelse...

Anmeld

13. maj 2010

Mor til L&S

Hej

For det første gør det ikke ondt at få stikpillen

Jeg blev sat i gang..

Fik 1 stikpille tirsdag aften fik små veer i løbet af natten

Onsdag morgen kl 8 prikkede JM hul - vandet gik

Onsdag kl 12.14 blev min pige født

Så det behøver ikke gå i lang drag ved igangsættelse... men ofte skal man ha at par piller

Held og lykke

Livas mor <3

Anmeld

14. maj 2010

sbs78

Jeg blev sat i gang med vores den første. Jeg fik en stikpille kl 16.30 den 18 dec, og den første vee kl 19.30. Og hun er født 04.34 den 19 dec.  Så det var ikke en lang fødsel.

Anmeld

14. maj 2010

B&J

Da mit vandt var gået blev jeg sat igang med en stik pille i hele 3 dage... og fik en 3-4 gange om dagen... men 110% på dit kommer til af gå meget meget stærker... eller det håber jeg.. for jeg født jo også 9dage før... og ved endelig ikke om det har noget af sige...

Anmeld

14. maj 2010

Tut

Jeg blev sat i gang begge gange.

1. gang 13/7-2007 (41+0) Fik lagt en stikpille op kl. 9, men det gav kun plukkeveer, men alligevel var jeg lidt udvidet da vi kom på hospitalet igen kl. 15, så jeg fik taget vandet kl. 16, og fik veer med det samme, og fødte kl. 22.53.

Totalt lige under 7 timer.

2. gang 25/11-2009 (38+5) Fik taget vandet kl. 18.15, fik veer kl. 18.30 og fødte kl. 20.31

Totalt 2 timer og 16 minutter.

Så her er der KUN gode oplevelser med det.

Held og lykke med det.

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.