familiens indblanding-svært at sige fra!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.027 visninger
2 svar
0 synes godt om
13. maj 2010

Nuuni

Synes det er så svært, at sætte grænsen når familien begynder på at rådgive eller giver deres viden videre om børnepasning eller metoder til hvordan man håndtere spædbørn, (og det er ikke den sidste nye viden jeg snakke om her!) og at de så bliver fornærmet hvis man ikke følger dem eller ikke tager imod.
Er der andre der også oplever det?

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

13. maj 2010

Mig med maven

JA!!!

Jeg må tage mig selv i at blive rigtig sur en gang i mellem og få lyst til at skrige HOLD NU JERES K*** og bland jer uden om. Dette gælder også fremmede mennesker!

Men men men... Jeg er af den overbevisning om at alle de mennesker der gør det, gør det i en god mening. De vil bare hjælpe. Men der er mange mennesker der ikke kender grændsen. Det er lidt ærgeligt, for der er sikkert rigtig mange af rådene der er gode, men jeg er begyndt bare at smile, nikke og ellers lukke helt af!

Tæl til ti, måske der er et råd i mellem du kan bruge.

Noget helt andet er, at jeg så ikke synes at det er tilladt at familien, vennerne, kollegaer eller andre blive mobset over at man evt siger fra.

Det er dit barn. Din måde at gøre tingene på er den rigtige, dit barn har ikke været vant til andet, og derfor synes dit barn også at den måde MOAR gør, er den rigtige!

Held og lykke med det hele!

Anmeld

13. maj 2010

Nuuni

Det er lige det, jeg oplever nu, det med at der er nogle der bliver mobset fordi jeg ikke gør eller tager imod deres "gode" råd!

F.eks Min mormor som er en gammel fødselshjælperske og selv har i alt 5 børn, fordi jeg ikke gør som hun har gjort er hun helt vildt mobset, og vil nu slet ikke gøre noget med sit oldebarn.
hun begyndte at snakke om at jeg ikke respektere hende og hendes viden, og jeg skal vide at hun har taget imod så mange børn, og har opdraget mange. Som om jeg ikke vidste det iforvejen!
hun kan ikke klare at hendes viden er blevet forældet på mange måder, og at der andre mulige måder at gør tingene på.

Nu er hun bare ikke rigtig til at snakke med, og jeg nægter at føle mig skyldig! Det er jo mit barn og jeg gør hvad jeg synes er bedst.

Tak for dit indput det er dejligt at vide at man ikke er alene i den mening, dig med maven! :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.