Seje pige- og drengenavne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17.028 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. maj 2010

LJ

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle bud på seje/ friske pige- og drengenavne.

I min optik er det eksempelvis Carla, Fiona, Danni, Frida og Nova til piger og Mo, Charlie og Loui til drenge.

(Jeg savner specielt drengenavne)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2010

smokin

LJ skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at høre nogle bud på seje/ friske pige- og drengenavne.

I min optik er det eksempelvis Carla, Fiona, Danni, Frida og Nova til piger og Mo, Charlie og Loui til drenge.

(Jeg savner specielt drengenavne)

Mo? Mangler der noget?

Anmeld

13. maj 2010

Mig med maven

Min hund hedder Nova... Jeg ELSKER det navn...

Hvad med:

Dreng: Micas, Nicas, Nilan, Nilas... I LOVE

Anmeld

13. maj 2010

sarahb

jeg elsker Isaac, Gabriel, Asger, Elias. Men er også sammen med en Pakistaner så vores navne skal være meget internationale.

Anmeld

13. maj 2010

Nadia&Daniel

-          Emil : Fransk drengenavn afledt af det latinske ord æmilius, der betyder "venlig". Kan også staves Emile. I perioden 1985-1996 fik 5.558 danske drenge navnet Emil. Ifølge Danmarks statistik var der 16051 personer med navnet Emil i Danmark pr 1. januar 2008.

-          Frederik : Tysk navn, der egentlig betyder "fred - hersker". Navnet Frederik har været kendt i Danmark siden det 12. århundrede og er blevet udbredt gennem kongerækken efter 1500-tallet. Navnet svarer til det tyske Friedrich og det svenske Fredrik. I perioden 1985-1996 fik 6.834 danske drenge navnet Frederik. Ifølge Danmarks statistik var der 18942 personer med navnet Frederik i Danmark pr 1. januar 2008.

-          Noah : Engelsk drengenavn afledt af det hebraiske navn Noach, der betyder "fredlig". I perioden fra 1985-1996 fik 28 danske drenge navnet Noah. Ifølge Danmarks statistik var der 3212 personer med navnet Noah i Danmark pr 1. januar 2008.

-          Philip : Græsk drengenavn, der betyder "den der elsker heste". Kan også staves Filip. I perioden 1985-1996 fik 1.817 danske drenge navnet Philip. Ifølge Danmarks statistik var der 4564 personer med navnet Philip i Danmark pr 1. januar 2008.

-          Victor : Latinsk drengenavn, der betyder "sejrherre". Benyttet som kongenavn i Italien. Kan også staves Viktor, Wictor og Wiktor. I perioden 1985-1996 fik 1.103 danske drenge navnet Victor. Ifølge Danmarks statistik var der 6029 personer med navnet Victor i Danmark pr 1. januar 2008.

Godt og blandet fra mig af :0)

Anmeld

13. maj 2010

Lone Jakobsen

et par af drenge navnene som figurere her i huset er Isac, Vallentin og Elian, men ellers er jeg vild med navne som Gabriel, lucca, Noah, Kian, Zakarias og David

Anmeld

13. maj 2010

LJ

Tak for nogle rigtig gode bud! Med tre dage til termin, er det ved at være op over, vi finder et navn til en dreng. Hvis det bliver en dreng... 

Anmeld

13. maj 2010

Vial

Et sejt pigenavn er helt klart Ronja (røverdatter).

Et frækt og friskt drengenavn kunne være Buster, Jeppe eller Anton.

Det hele er jo en smagssag. Synes mange af de nævnte drengenavne her er meget bløde. Tror det handler om, hvis man kender en specifik krudtugle med det navn, så synes man det passer.

Anmeld

13. maj 2010

mor_sabina

Åh det er svært med de navne. Holder nu tæt med dem vi har valgt herhjemme

Men du må gerne låne dem vi overvejede sidst

Samuel, Lionel, Maximillian, Xander.

Et par ideer kunne også være: Gregers, Liam, Luca, Tio, Nathaniel, Damien.

Er spændt på at høre hvad i finder på

Anmeld

13. maj 2010

nannanadja

Romeo-Noah-Lucas-

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.