Lonemus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

430 visninger
3 svar
0 synes godt om
12. maj 2010

Munder

Hvordan går det med ungerne og bleerne?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

lonemus

Munder skriver:

Hvordan går det med ungerne og bleerne?

Halløjsa - tak fordi du spørger .

Jamen det går faktisk rigtig godt Stefanie får kun en ble på, når hun skal tisse eller lave prut. Så kommer hun selv og siger, at hun skal tisse. Hun får en ble på og vi tager den af igen 5-10 minutter efter. I børnehaven foregår det på samme måde. Og om natten har hun soveble på. Hun er glad og tilfreds med denne ordning. Jeg spurgte hende i dag, om hun havde lyst til at prøve og tisse på toilettet, men det afviste hun med det samme. Helt okay, hun skal osse lige have lov til at lære det. Dog sætter hun sig frivilligt op på det nogle morgner, men stadig med tøj på .)

Alexander klarer det vildt godt. Han har nu slet ikke haft ble på i 1½ uge (kun om natten) og der er nu dage, hvor der slet ingen uheld sker. Han klarer det osse fint i vuggestuen. Han sidder på de store toiletbræt og elsker at prøve toiletterne, når vi er ude - især hvis de har en anden farve end hvid Nu her til aften ville han så heller ikke have soveble på....jeg tænkte lidt mit, men han blev ked af det og ville virkelig ikke have ble på. Så han er kommet i seng uden ble....han drak dog rimelig meget inden sengetid, så jeg har nu tænkt mig at give ham én på, når han sover .)

Vi har faktisk været i legetøjsbutikken i dag og købe en gave til dem hver, fordi de er så dygtige ikke at bruge ble mere. De var super glade og fik rigtig leget en masse med det hele.

Jeg håber meget på Stefanie snart får lyst til at bruge toilettet osse, men syntes alligevel vi er nået langt allerede

Super skønt

Knus fra Lone

Anmeld

13. maj 2010

Stumpen

Ej hvor fedt at få dem begge gjort blefri på samme tidspunkt.. Synes det er lidt sjovt at hun end ikke vil tisse på toilettet, har før hørt om børn der får ble på, når de skal sk***, men ikke tisse.. Man  for at hun kan mærke at hun skal tisse og nå at kontakte en voksen og få ble på inden det sker... Men som du selv skriver, det skal nok komme.. Hun er allerede kommet et langt stykke..

Anmeld

13. maj 2010

lonemus

Stumpen skriver:

Ej hvor fedt at få dem begge gjort blefri på samme tidspunkt.. Synes det er lidt sjovt at hun end ikke vil tisse på toilettet, har før hørt om børn der får ble på, når de skal sk***, men ikke tisse.. Man  for at hun kan mærke at hun skal tisse og nå at kontakte en voksen og få ble på inden det sker... Men som du selv skriver, det skal nok komme.. Hun er allerede kommet et langt stykke..

Ja, det er skønt at de klarer det samtidig

Ja, jeg har osse kun hørt om dem der får ble, når de skal lave prut og ikke tisse. Men sådan fungerer det bare bedst for Stefanie. Jeg vil absolut ikke presse på med toilettet, for så tror jeg hun går helt i baglås. Så hun får lov at fortsætte med det, så længe hun har behov for det

Alexander kom jo i seng uden ble i aftes. Jeg sneg lige en på ham, da han sov tungt og godt. Her til morgen var hans ble dog helt tør - og han løb næsten ud på toilettet for at skulle tisse .

Stefanie løber gerne med ham, så lidt nysgerrig er hun da Hun ville heller ikke have soveble på her til aften, ligesom Alexander. Men så ville hun dog godt alligevel...men Alexander ville absolut ikke

Så jo, jeg tror på det nok skal komme med Stefanie. I mine øjne er vi allerede over halvvejs

Knus

Lone

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.