hjælp - gylp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.581 visninger
3 svar
0 synes godt om
11. juni 2008

Janep

hejZa...

For 3 uger siden fødte Jeg den dejligste lille prinsesse, HUn er virkelig nem, osver et meste af tiden.

Men den sidste tid har hun gylpet alt det op hun lige har spist.. Vi render tit rundt i længere tid for at få hende til at bøvse men nogen gange kommer det altser op alligevel.

Kan ikk forestille mig det er særlig rart for hende og det er vel heller ikk sundt sådan at kaste op næsten hver gang man har spist ..

Er der nogen der har prøvet det samme og nogen der har nogen råd til hvad vi skal gøre ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2008

pusling30

Jeg havde problemet med min yngste. Og min SP sagde at i stedet for at lade ham spise sig mæt skulle jeg tage ham fra hvert 5 minut og få en bøvs og så lade ham spise igen, det gav nogle skrigeture, men i løbet af et par dage hjalp det! Og efter et par uger kunne han spise normalt igen!
Knus Anja

Anmeld

11. juni 2008

heaven

Janep skriver:

hejZa...

For 3 uger siden fødte Jeg den dejligste lille prinsesse, HUn er virkelig nem, osver et meste af tiden.

Men den sidste tid har hun gylpet alt det op hun lige har spist.. Vi render tit rundt i længere tid for at få hende til at bøvse men nogen gange kommer det altser op alligevel.

Kan ikk forestille mig det er særlig rart for hende og det er vel heller ikk sundt sådan at kaste op næsten hver gang man har spist ..

Er der nogen der har prøvet det samme og nogen der har nogen råd til hvad vi skal gøre ?

[/citat

hej hej...

åh ja, been there - done that..... og i store mængder!!! Lasse gjorde nøjagtig det samme, og det var bare så frustrende fordi det hele er så nyt, man føler sig magtesløs, er bange for om de får nok at spise, og så er det irriterende at være hyllet ind i bræk/gylp 24-7... og at alle ens møbler er det... Ej, så slemt ved jeg ikke om det er hos dig, men det var det her.... Fik at vide, at sådan er det med nogen børn, og det er kun tiden der hjælper... tit er det deres lukkemuskel, der ikke slutter ordenligt til imellem mavesæk og spiserør, og det vokser de sig fra...
Dog er der også nogen der lider af "reflux", hvor børnene får medicin fordi de danner mavesyre, der "ætser" i halsen... sådan tror jeg nok børnelægensforklaringer var (var indlagt med Lasse 2 gange i starten med gylp/opkast)....
Hvis du er utryg ved nogen som helst, så tag til lægen nu, eller snak om det til 5 ugers undersøgelsen... eller snak med sp.
Så jo, der er en del gylpebørn, og det skal nok gå over igen... her aftog det kraftigt efter 7 uger, selvom jeg mente der var problemer i mindst 4 MDR:P
Og en sidste ting: Det SER UD som om, alt maden er kommet op igen, men det er det altså ikke - det fik jeg at vide af min sp i hvert fald... og det er svært at tro, for jeg ved hvor voldsomt det kan være....

Jannie

Anmeld

12. juni 2008

Janep

iih tak ska i ha ..

nu er jeg meget mere rolig ...

for ja det ser noget vildt ud og man blir lii lidt urolig :)

Men vi prøver at "bremse" hende lidt når hun spiser, så må vi se om det hjælper :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.