Su taksten er 5170 kr. Hvis du så er enlig forsørger (dvs. bor UDEN mand af hverken papfar/bio.far på din adresse) så kan du få dobbelt takst, dvs. 10340 kr.
Derudover er det muligt at få su lån. Du kan låne alt mellem 1 til (ca.) 3980 kr. når du er forsørger. Lånet skal du starte med at betale tilbage 1 år efter du er sluttet på din uddannelse.
Jeg har været mor på SU i alle de 5 år jeg har læst. Jeg arbejder ved siden af og kan sagtens få det til at løbe rundt.
Da jeg flyttede sammen med min kæreste for 4 år siden, mistede jeg 9000 kr. EFTER skat i div. ordninger. Du skal huske at du jo også kan få en næsten gratis daginstitutionsplads hvis jeres økonomi er lille, og hvis man er enlig får man derudover ekstra børneydelse hver 3. mdr. og viiiiildt meget boligstøtte. Jeg mener jeg fik 4500 kr ud af min husleje på 6500 kr!!
Da jeg var enlig på su behøvede jeg altså overhovedet ikke at arbejde ved siden af, og havde faktisk mange flere penge end jeg har nu. Tilgengæld har jeg nu en der kan hjælpe med regningerne, men sådan rent til sjov og spas, der manglede intet dengang!
Knus Ditte
Anmeld