Su med børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.978 visninger
10 svar
0 synes godt om
12. maj 2010

Orkide86

Hej alle sammen..

Ja jeg blev jo desværre ikke færdig med min landbrugsuddannelse før jeg blev gravid..
Nu er jeg så kommet fram til at jeg vil ta den pædagoiske medhjælper uddannelse når jeg er færdig med barsel.
Men tænkte på at jeg ikke har råd til gå på su. Får man flere penge når man har barn??

Ellers er jeg nød til vente til jeg blir 25 så jeg kan ta en voksen uddannelse..

Nogen der ved noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

Svei

Du kan få 5000kr brutto....og så kan du låne 4000kr udover...så det er ikke så slemt igen.

Anmeld

12. maj 2010

saxa

Nej ikke hvis du er i et forhold.. Mener man kan få lidt mere hvis man er enlig forsørger.. Men du kan tage et su-lån med ekstra forsørgertillæg..

Anmeld

12. maj 2010

Patrick07

Jeg ved faktisk ikke helt hvordan det er når ham har børn.. men jeg blev gravid mens jeg var under udd. og der mener jeg at jeg fik dobbelt SU i 3 måneder og derefter Su på omkring 5000kr men må helt ærdligt indrømme jeg ikke helt kan huske det

Anmeld

12. maj 2010

Orkide86

Tror ikke rigtig jeg kan få råd til det.. men må ringe til kommunen og høre hva muligheder jeg har.

Anmeld

12. maj 2010

Patrick07

Ja ellers er der sikkert en der hvor du skal tage din uddannelse, som du også kan sprøge, som har styr på Su

Anmeld

12. maj 2010

saxa

Patrick07 skriver:

Ja ellers er der sikkert en der hvor du skal tage din uddannelse, som du også kan sprøge, som har styr på Su

Ja det er også udd. stedet man skal kontakte Kommunen ved sq ikk noget om su.. hehe..

Anmeld

12. maj 2010

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
Mirjam123 skriver:

Tror ikke rigtig jeg kan få råd til det.. men må ringe til kommunen og høre hva muligheder jeg har.

Vi står lidt i samme problem, da jeg ikke er enlig, og aldrig kunne drømme om at snyde..

Så jeg har valgt at vente til jeg blir 25 år. Surt men sådan er det, så det må jeg tage med.

Vi ville lige mangle 1000 kr, og for at det hele kunne løbe rundt, og der stadig var plads til bare lidt sjov. 

Så jeg venter

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

12. maj 2010

DK

Su taksten er 5170 kr. Hvis du så er enlig forsørger (dvs. bor UDEN mand af hverken papfar/bio.far på din adresse) så kan du få dobbelt takst, dvs. 10340 kr.

Derudover er det muligt at få su lån. Du kan låne alt mellem 1 til (ca.) 3980 kr. når du er forsørger. Lånet skal du starte med at betale tilbage 1 år efter du er sluttet på din uddannelse.

Jeg har været mor på SU i alle de 5 år jeg har læst. Jeg arbejder ved siden af og kan sagtens få det til at løbe rundt. 

Da jeg flyttede sammen med min kæreste for 4 år siden, mistede jeg 9000 kr. EFTER skat i div. ordninger. Du skal huske at du jo også kan få en næsten gratis daginstitutionsplads hvis jeres økonomi er lille, og hvis man er enlig får man derudover ekstra børneydelse hver 3. mdr. og viiiiildt meget boligstøtte. Jeg mener jeg fik 4500 kr ud af min husleje på 6500 kr!!

Da jeg var enlig på su behøvede jeg altså overhovedet ikke at arbejde ved siden af, og havde faktisk mange flere penge end jeg har nu. Tilgengæld har jeg nu en der kan hjælpe med regningerne, men sådan rent til sjov og spas, der manglede intet dengang!

Knus Ditte

Anmeld

12. maj 2010

lenaogkenn

må man spørge hvorfor du ikke færdig gører landbrugs uddannelsen? der får du jo en rimelig løn, under hele uddannelsen.

mange landmænd er åbne for at ansætte folk med børn, også småbørn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.