Så er det imorgen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.038 visninger
11 svar
0 synes godt om
11. maj 2010

frumor

Hej med Jer.

Imorgen skal jeg have min tidlige scanning og hvor jeg dog åber at der er liv!! Jeg har ikke haft nogen dårlige tegn som blødning mv. , men har flere spontane aborter i bagagen.

Mit stofskifte skal også tjekkes og jeg håber virkelig at de kan afdramatisere det for mig. -jævnfør tidligere indlæg om graviditet og stofskifte.

Åhhh gad vide om jeg kan sove inat!!

KH Frumor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2010

Pocha

Jeg krydser fingre for at alt er som det skal

Knus Rikke

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

12. maj 2010

Pocha

Hov, ved ikke lige hvad der sker med det billede der..

Anmeld

12. maj 2010

frumor

Yes!! et dejligt blinkende hjerte idag!!!

Anmeld

12. maj 2010

isimaven

Ihh kæmpe stort tillykke det er sådan en stor og dejlig oplevelse at se hjerteblink!!
Nu krydser jeg bare alt for at spunken nu bliver hvor den skal
jeg går selv og glæder mig til et gensyn med bebsen om 15 dage hvor jeg skal til NF.
Hvor langt er du henne??
Knus Isimaven 10+3 i dag

Anmeld

15. maj 2010

frumor

Hej isimaven.

Jeg er vist ca 10+2. Jeg har fravalgt nakkefoldscanningen så derfor er jeg ykkelig for at jeg fik en tidlig scanning. Håber det bliver en dejligoplevelse d. 7 maj!!

KH Frumor

Anmeld

16. maj 2010

Assi

fantastisk tillykke Jeg blev lige nysggerig - hvorfor har du fravalgt nakkefoldscanningen?

Anmeld

18. maj 2010

frumor

Hej Assi!

Jeg skal forsøge at svare.. det kan jo være et lidt farligt emne at komme ind på. Jeg ønsker ikke at støde nogen, men kun at fortælle mine anker om det!

Jeg har fravalgt nakkefold-scanningen fordi, at jeg ved med mig selv, at jeg ikke vil have en abort, hvis risikoen for et barn med downs er stor.

Jeg kunne selvfølgelig godt få lavet scanningen alligvel, men jeg tror egentlig, det vil give bekymringer jeg gerne vil undvære. Jeg synes ikke at risikoberegninger er nemme at have med at gøre...

Så det er nok den vægtigste grund til at jeg har fravalgt den. Misdannelsesscanningen skal jeg have. Her kan man jo også opdage sygdomme, som det er godt at kunne behandle lige fra fødsel af.

Kh Anne Mette

Anmeld

18. maj 2010

isimaven

frumor skriver:

Hej isimaven.

Jeg er vist ca 10+2. Jeg har fravalgt nakkefoldscanningen så derfor er jeg ykkelig for at jeg fik en tidlig scanning. Håber det bliver en dejligoplevelse d. 7 maj!!

KH Frumor

jamen det er da reelle grunde til at du vælger NF fra. jeg har også fået en tidlig scanning pga min mystiske cyklus der gør det umuligt at regne det ud hvornår jeg evt. er blevet gravid, men jeg vil også gerne have NF da jeg nu er over 30, men er dog ikke sikker på at jeg ville vælge et barn fra pga. downssyndrom også fordi at ved min tidlige scanning kunne de ikke beregne terminen (hvorfor ved jeg ikke) men de ville ikke fastslå noget før til NF. 

men igen tillykke med hjerteblink...

Anmeld

19. maj 2010

Assi

frumor skriver:

Hej Assi!

Jeg skal forsøge at svare.. det kan jo være et lidt farligt emne at komme ind på. Jeg ønsker ikke at støde nogen, men kun at fortælle mine anker om det!

Jeg har fravalgt nakkefold-scanningen fordi, at jeg ved med mig selv, at jeg ikke vil have en abort, hvis risikoen for et barn med downs er stor.

Jeg kunne selvfølgelig godt få lavet scanningen alligvel, men jeg tror egentlig, det vil give bekymringer jeg gerne vil undvære. Jeg synes ikke at risikoberegninger er nemme at have med at gøre...

Så det er nok den vægtigste grund til at jeg har fravalgt den. Misdannelsesscanningen skal jeg have. Her kan man jo også opdage sygdomme, som det er godt at kunne behandle lige fra fødsel af.

Kh Anne Mette

Jamen det forstår jeg fuldt ud! Vi vil heller ikke vælge abort (og ja, det kan være et ømtåligt emne - men det handler jo om egne valg).Det med de bekymringer scanningen kan give, oplever vi desværre selv lige nu.

Med min store pige spurgte jeg lægen, om jeg kunne få scanningen men ikke få nakkefoldresultaterne - det måtte jeg ikke. Jeg endte så alligevel med at få scanningen, da lægen troede, jeg måske ventede tvillinger. I denne graviditet orkede jeg ikke diskussionen med lægen (havde psykisk brug for scanningen for at se liv), så vi tog den med alle informationerne. Men desværre fik vi et "dårligt" tal 1:142. Det er jo stadigvæk et flot tal (en risiko på 0,7 %), men det har helt klart skabt en bekymring for os. Vi fravalgte moderkageprøven pga. risikoen for at abortere - den er jo lav (mellem 0,5-1 %), men det er jo samme procentsats som vores nakkefoldtal. Når alt kommer til alt kan man aldrig vide sig sikker. 

Nå, men det var egentlig bare for at fortælle, at jeg forstår jeres valg. Jeg ved ikke, om jeg fortryder, vi fik scanningen - jeg havde ikke gennemtænkt de bekymringer, der ville følge, hvis vi fik dårlige tal og ikke ville have moderkageprøven. Det var stort at få lov til at se vores baby og høre hjertet slå. Men det er en træls skygge, der er kommet over graviditeten.Vi håber at få mere ro indeni til MDscanningen - at de ikke finder åbentlyse hjertefejl m.m. Men helt vished får vi ikke, før babyen er født.

Det blev en længere smøre fra mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.