Astrid P skriver:
Nu lavede jeg jo min første kage her i weekenden, og det gider jeg sgu ikke lige kaste mig ud i foreløbigt igen... Alt det bøvl med at lave mousse, fyld og VENTE, VENTE, VENTE, det tog jo 3 dage!
MEN, her er mit spørgsmål: Kan man godt bare bage en alm. banankage, smøre den op og så putte MMF over, eller virker det kikset? Er det noget man kun gør på lagkager, eller kan man gøre det på en almindelig kage også?
Og kunne man evt. dele en almindelig kage i to lag, lægge et lag chokoladefyld i midten, og så så MED DET SAMME smøre den op og overdække den?
Jeg orker ikke sådan noget med at skulle vente hele tiden, så hvis man kunne gøre det på denne måde, behøver man kun bruge 2 dage på det...
KH Astrid - utålmodig som bare faen
ja det tager 3 dage.... 
du kan sagtens bare overtrække en banankage eller hvilken som helst anden kage - også behøver du i realiteten ikke smørre den op, med mindre din kage er meget bulet.. for grunden til man smørrer den op er så mmfén ikke kommer i kontakt med det flydende for så smelter den.
mht til at gøre det med det samme.. så skal du jo lave Chokoladecremen dagen i forvejen, ellers blir den ikke god.. og kagen skal jo være lidt kold i det ellers smelter chokolade cremen.. og det løber bare ud.
men med god vilje og en laang dag kan det godt lade sig gøre.
fx dag 1 smelte chokoladecreme og bage kage.
dag 2 : skære kagen over i 2, piske chokolade creme, lægge kagen sammen, stil den evt bare en time på køl , så den lige når at sætte sig.. du ved kager blir bare bedre jo længere de trækker.
smør den op og stil på køl igen 1 time også overtræk med mmf og pynt den.
også kan den serveres om aftenen.
du kan jo lave pynt på forhånd, fx blomster osv osv, så det lige er til at pynte når du har overtrukket den med mmf. eller mens du venter på den trækker i køleskabet..
håber det var et svar du kunne bruge til noget, det blev hvert fald langt.. hihi