Hej Birgitte
Jeg har aldrig haft ret gode erfaringer med at bage italiensk brød selv. Jeg har endda prøvet de brødblandinger, der hævder at være italienske, men resultatet minder stadig om alm hvidt flute fra det generelle vesten.
Jeg har læst lidt på div. opskriftssider, men er endt med at slå min udeblivende mamma-foccacia-succes hen med, at vi nok bare ikke har den rigtige ovn.
Jeg vil da gerne anbefale et alternativ, som jeg nok kunne forestille mig, du allerede kender: De økologiske al-fornio "bakeoff"-brød. Hvis ikke du kender dem: Det er store flutes i rustik udformning, og de bliver rigtig gode i ovnen: seje indeni og sprøde udenpå.
At de så har en vejl. udsalgspris på ca. 25 kr. (for ca. 300 g.) er komplet røveri ved højlys dag. Jeg har købt dem på tilbud til særlige lejligheder.
Nu jeg tænker over det, har fødevarer efterhånden nået et prisniveau, hvor man kunne mistænke supermarkedskæderne for at malke forbrugeren, som jo har hørt noget med stigende kornpriser i radioen. 10,95,- for en l. økosød og 40 kr. for en ganske almindelig pakke pølser (hvor en ret stor del er kartoffelstivelse). Den holder vist ikke i retten.
- Helle
Anmeld