20 mdr gammel og tør kriller hoste...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.509 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

... Ved sidste astma kontrol i dec fik vi at vide vi til forår skulle sætte ham ned - så han ved kontrol her i juni ville være sat ned...

18 feb. 1 gang vi satte ham ned. ca 2 dage efter begynder han at hoste om dagen og 25 - 30 gange hver nat. Men er alligevel i kontakt med dem via tlf hver uge (anden kontrol) og får at vide at det nok lige var lidt tidlig og vi skal sætte ham op... Hvilket vi gjorde..

22 marts prøver vi så atter at sætte ham ned - med mere hoste til følge igen. Lige som 1 gang... Og vi sætter ham op igen.

26 april sætter vi ham ned igen. Det går jævnt fint og tænker we - nu er vi på vej...

Men så her onsdag 5 maj begynder han hoste igen, tænker hm - mon det er forkølese der er på vej? (ingen snot - feber - mm) Også fordi de andre gange kun gik nogle få dage inden han begyndte at hoste. 

Dog spiser han ikke så meget mere, men drikker fint. Han er mere træt, sover mere - dybere og bliver hurtigere træt og taber koncentration. Satte ham så op igen her i lørdags 8 maj, men han hoster stadig - både igennem hele dagen og om natten. Han sov til kl 8 lørdag morgen - hygged rundt i nattøj - fik morgenmad og så i hans elsked baljebad. Da han kom op fra bad, var han mega træt og lå bare og putted på puslebordet.

Det er bare så øv øv... han hoster lige så meget, som inden han begyndte på astma medicin for 9 mdr siden.. Hvor han både får den brune (forebyggende) og den blå...

Vi har ikke været ved egen læge siden han var 13½ mdr hvor han havde tabt sig over 1 kg på 1 mdr - da vi har rendt ude på børne amb lige siden...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

hm, slet ingen der lige har bare et eller andet?

Anmeld

10. maj 2010

eliasogmor

tænker lidt falsk strubehoste..det har både elias og jeg...

Anmeld

10. maj 2010

eliasogmor skriver:

tænker lidt falsk strubehoste..det har både elias og jeg...

Har både tænkt kold lungebetændelse - falsk strube hoste mm. Hans seng har været hævet siden han begyndte at sove i den som 6 mdr også med tæppe under madras.

Men han var sidst forkølet midt i januar og har intet siden som sådan fejlet noget...

Falsk stru... er som regl værst om natten og gerne i forbindelse med en forkølelse. Hans hoste er slet ikke søløve agtig.

Men mere tør hoste, som om der sidder en fjer i hans hals og kilder...

Heldigvis sover han selvom han hoster, vi skifter sengetøj hver uge og støvsuger også flere gange om ugen - hans vindue bliver åbnet så snart han vågner og bliver først lukket lige før han skal i seng...

Men han hoster lige meget om det er dag eller nat... Tror hans temp har været oppe på 37,7 som det højeste - hvor den normalt ligger på 36,4-7

Anmeld

10. maj 2010

Miss Tina

Jeg ville nok lige ringe til længe og høre hvad han har af ideer. Har selv en trold med astma og det er det samme her nåår jeg prøver at trappe ham ud, så tør snart ik lave flere forsøg. Hosten kommer tilbage og især med den danske sommer i øjeblikket eller hvad man nu kalder denne årstid.

Tina

Anmeld

10. maj 2010

Miss Tina skriver:

Jeg ville nok lige ringe til længe og høre hvad han har af ideer. Har selv en trold med astma og det er det samme her nåår jeg prøver at trappe ham ud, så tør snart ik lave flere forsøg. Hosten kommer tilbage og især med den danske sommer i øjeblikket eller hvad man nu kalder denne årstid.

Tina

Aner bare ikke om det er egen læge eller til børne amb. jeg skal ringe til...

For er jo tilknyttet derude, men igen kan jo prøve og ringe til egen læge og høre hende ad.

Han har aldrig haft lunge - øre - halsbetændelse - influenza - omgangs syge eller nogle af de andre lækre viruser/ bakterier der har været i dk...

Så er bare mega i tvivl og har det skidt med at gang på gang prøver at sætte ham ned.

Vi fik at vide at 1 mdr før næste kontrol skulle han være sat ned, men det virker bare ikke...

Anmeld

10. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina har astmatisk bronkitis og får også både den brune og blå. Hun har de sidste par måneder kun haft brug for den brune. Hun har de sidste par dage hostet rigtig meget (tør hoste) og jeg tænker lidt; pollen.

Jeg har spurgt lægen om man har mulighed for, at undersøge allergi. Hun er dog for lille endnu til, at tjekke det.

Kh.

Katja

Anmeld

10. maj 2010

MoarHvidovre skriver:

Lina har astmatisk bronkitis og får også både den brune og blå. Hun har de sidste par måneder kun haft brug for den brune. Hun har de sidste par dage hostet rigtig meget (tør hoste) og jeg tænker lidt; pollen.

Jeg har spurgt lægen om man har mulighed for, at undersøge allergi. Hun er dog for lille endnu til, at tjekke det.

Kh.

Katja

Her har vi fået tjekket ham for pollen - fødevare allergi og dyr.. Alle negative - kun meget ringe udslag for hest og hund...

Anmeld

10. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Mor til Frederic skriver:

Her har vi fået tjekket ham for pollen - fødevare allergi og dyr.. Alle negative - kun meget ringe udslag for hest og hund...

Nej, så er det ikke nemt. Men dejligt, at han er blevet testet og at der ikke er noget.

Lina ligger og hoster rigtig meget lige nu mens, at hun sover

Anmeld

10. maj 2010

Mira0911

MoarHvidovre skriver:

Nej, så er det ikke nemt. Men dejligt, at han er blevet testet og at der ikke er noget.

Lina ligger og hoster rigtig meget lige nu mens, at hun sover

Julie hoster også bare enormt meget om natten, det er værst når hun sover...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.