Barselgangen eller patienthotellet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.952 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. maj 2010

Mariekjellerup

Hej alle sammen.

Jeg har fra start af sagt at jeg vil på patienthotellet når jeg har født.

men er blevet rigtig meget i tvivel.

Har i nogen erfaringer med nogen af dem.? Godt eller skidt?

Knus marie 24+3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

Patrick07

Vi var på Patinthotellet... Og hold da op, mig og min kæreste syntes bare det var så godt!!! Der var masser af hjælp og hente 24 timer i døgnet... Har godt nok hørt en del der har haft nogel negative oplevelser med det.. og vi fik da også først en rytme da vi kom hjem... men de første 5 dage var super lækre for os, så har kun masser af  for patinthotellet herfra...

Anmeld

10. maj 2010

serinasmor

Vi var også på patienthotellet ... for os var det en blandet oplevelse ... det er self positivt at du ikke selv står for madlavning og rengøring... men vi fik simpelthen alt for mange gode råd som vi forsøgte at følge allesammen .. ( dette kan ikke lade sig gøre) ... det var ikke en god oplevelse .. for hver gang noget vi havde fulgt mislykkedes fordi det ikke passede til os følte vi os som virkeligt dårlige forældre ... så det er altså ikke kun positivt at være der

Anmeld

10. maj 2010

Sisley

Jeg tror det er meget forskelligt, hvad man vil trives med de første dage. Nogle vil bare gerne hjem, hvor der er fred og ro mens andre er mere trygge ved at blive på hospitalet. På et patienthotel kan man risikere at der er en del uro - de andre babyer vågner på forskellige tidspunkter, skriger osv. Til gengæld kan det være en fordel at besøgstiden er begrænset, så familie osv. ikke kan komme rendende hele tiden - det giver lidt mere ro.

Personligt er mit udgangspunkt, at jeg gerne vil på patienthotel :-)

Anmeld

10. maj 2010

hc=k

Jeg lå på barselsgangen fordi jeg har ADHD så de skulle holde rigtig meget øje med mig og holde møder om mig, jeg synes det var rart nok i min situation fordi jeg jo virkelig kunne vise dem at jeg altså ikke er idiot bare fordi jeg har en sygdom, men tiden var meget laaaang når man ikke måtte noget som helst selv. ( jeg skulle hive i en snor ved hver bleskift, hver gang baby skulle have mad ovs.) Jeg skulle være der i 7 dage, men kom hjem efter 4 med rigtig fin udtalelse. Hvis jeg skal have en mere skal jeg igen indlægges på barselsgangen, men jeg ville aller helst bare have været på patient hotel.

Anmeld

11. maj 2010

DK

Jeg lå på barselsgangen en enkelt nat fordi at patienthotellet havde lukket da det var jul .

Anmeld

11. maj 2010

Tulle28

Jeg lå en nat på barselsgangen og en nat på patienthotellet på Hvidovre.

Jeg var glad for at være på barselsgangen, men havde også enestue.

Patienthotellet var jeg ikke så vild med, det var lækre faciliteter, men jeg havde fået kejsersnit, og synes jeg havde brug for "handicapfaciliteter" som der var oppe på barselsgangen (forhøjet toiletsæde, håndtag man kunne hive sig op fra sengen med osv.). Derudover måtte man ikke spise mad på værelset, men skulle gå over i cafeen, hvor man ikke måtte have hospitalets tøj på, men skulle have sit eget på. Jeg kunne slet ikke overskue at have mit eget tøj på, selvom det var joggingtøj, fordi det strammede over mit sår, så for mig var det ret stressende. Og så var der faste spisetide,r hvilket også er lidt stressende når man står med et nyfødt barn og i forvejen er lidt rundt på gulvet. Så jeg synes det var dejligt at komme hjem igen. Og kunne jeg vælge om, ville jeg være blevet på barselsgangen.

Anmeld

11. maj 2010

sara4

hvis du skal føde i viborg så har de en hel klar procedure vedr om man kommer på barsels gangen eller på patient hotellet. jeg har været til rundvisning og klar til barn. mgl kun klar til fødsel. super godt og super informationer man får. som jeg har forstået det og det vel og mærke er første barn så er det sådan at, er fødslen gået godt og uden de store komplikationer så overføres man automatisk til patient hotellet efter 2-4 timer og har som udgangspunkt lov til at være der i to døgn. husk farmand skal betale for sit ophold. er man endt i akut kejsersnit eller andre komplikationer som kræver, at der bliver holdt ekstra øje med mor eller barn så overflyttes man til barselsgangen.

Anmeld

11. maj 2010

saxa

Vi lå en nat på barselsgangen - hvilket jeg synes var et mareridt. (Vi var kun på barselsgangen, fordi jeg fødte ved AKS.) 

Derefter kom vi på patienthotellet, som vi virkelig nød.. Der var ingen der kom rendende, medmindre vi ringede efter dem.. Mad og rengøring skulle vi ikke tænke på.. Det var bare SÅ godt.. Desuden fik "Far" lov til at bo der gratis, selvom han skulle have betalt noget..

Anmeld

11. maj 2010

Orkide86

Jeg lå på barselgangen, pga akut kejsersnit, var glad for være der, fik alt den hjælp jeg havde brug for.. rigtig skønt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.