Super hjemmefødsel pga god fødselskursus.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.919 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. maj 2010

lindapt

Jeg skriver fordi jeg har et godt råd til alle som gerne vil føde hjemme og ønsker at ens partner er aktiv i fødslen. Jeg hav selv født 2 drenge hjemme og vi har kun gode erfaring med det. Men det kræver en masser forberedelse og her taler jeg om fødselskurser/fødselsforberedelseskursus. Jeg ser at her i danmark er mange gravide lidt ligeglad med de kurser og det kan jeg ikke forstå. Når jeg ser et fødsel i tv så alt det man kan gøre forkert gøre de og deres partner står i baggrund og ser hjælpeløs ud. Jeg har erfaring med teknikken psykoprofylax som virkelig var grunden til at mine fødsler gik super godt og uden indblanding af jordemoder og min mand var den bedste støtte jeg kunne ønske mig. Så gravide tag et fødsleskursus/fødselsforberedelseskursus og sørge for at det ikke bliver en fødsel med mange smerter. I Sverige er alle gravide på et psykoprofylax kursus og teknikken fungerer bare. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. maj 2010

signeg32

Jeg kan hellere ikke forstå at gravide ikke prøver de mange fødselskursus som findes. Jeg går selv  på et yoga kursus og et fødselskursus jeg blev anbefalet af en svensk veninde som hedder mamaprofylax som benytter psykoprofylax teknikker.

Anmeld

10. maj 2010

hc=k

Jeg vil give dig helt ret. Jeg gik til fødselsforberedelse og jeg var virkelig glad for det. Jeg følte bare at jeg havde meget bedre kontrol over det hele og blev slet ikke bange. Godt nok fødte jeg ikke hjemme.

Anmeld

10. maj 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg har ikke hørt om de  der teknikker du beskriver, men har også haft GOD GAVN af forberedelsen med min JM og fødselsforberedelse i vand!!!

Jeg vil meget gerne høre mere, om det du skriver om. Har du evt nogen links eller noget, du har lyst til at dele...

Jeg skal jo have min  anden hjemmefødsel i september. VI glæder os meget!!

Anmeld

10. maj 2010

signeg32

Hej Zafir.

Tillykke med din anden fødsel.

Her er et link mamaprofylax.dk

Det er MEGET nyt i kbh. Min svenske veninde fortalt at hun selv og alle i sverige benytter psykoprofylax og hun blev meget glad for at teknikken nu også fandtes i kbh, for hun er igen gravid og nu  behøver hun ikke at rejse til Sverige for at opdatere hendes viden. Min mand og jeg  er snart færdig med kursen og vi er glade for det. Vi går på et mamaprofylax opstartskursus og tror nok Anneli (som har mamaprofylax.dk) har holdt 3 prøvekurser. Vi er 10 par og det er min fornemelse at alle er meget glade for teknikken og Anneli er virkelig sød.. Jeg kan varmt anbefale det

Du må gerne holde mig opdateret med din fødsel..

kram Signe

Anmeld

1. juni 2010

karinajuul

Hej Alle. 

Vores ønske datter er præcis kommet til og det gik godt. Jeg kan se at mange benytter psykoprofylax teknikker som mamaprofylax tilbyder. Vi har selv anvendt psykoprofylax som vores smertelindring. Jeg fik kendskab til teknikken fra en bog jeg fik fra 1980´erne og fik så også privat undervisning af mamaprofylax for at få de sidste på plads. Fødsel foregik hos os selv og gik super godt. Det glæder mig at se mange som gerne vil føde hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.