Kan jeres julibørn farverne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.224 visninger
21 svar
0 synes godt om
8. maj 2010

Anja

Elias kan SLET ikke. Vi har da forsøgt at øve det med ham nogle gange efterhånden  - sådan i forbindelse med leg eller farvelægning. Uanset hvor meget vi snakker om farverne så er hans svar altid, når vi spørger hvilken farve noget har: LYSERØD!

Hvis vi så siger nej, den er ikke lyserød siger han: BLÅ!

Altid den rækkefølge  Han er bidt af farven lyserød  - alt siger han skal være lyserødt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2010

Astrid P

Smilla kan de fleste farver, og kan også skelne mellem fx lyseblå og mørkeblå. Hun kunne de almindelige farver som gul, blå, rød og grøn lige omkring sin fødselsdag sidste sommer... Alle de andre har hun vel lært for et halvt års tid siden. Men hun tegner også rigtig meget, og har haft stor interesse for farverne.

Anmeld

8. maj 2010

Lise

Ja, det kan han nu. Men han havde også en periode hvor alt var jordbær-rød

Anmeld

8. maj 2010

Astrid P

Dobbelt

Anmeld

8. maj 2010

Lene76

Anja skriver:

Elias kan SLET ikke. Vi har da forsøgt at øve det med ham nogle gange efterhånden  - sådan i forbindelse med leg eller farvelægning. Uanset hvor meget vi snakker om farverne så er hans svar altid, når vi spørger hvilken farve noget har: LYSERØD!

Hvis vi så siger nej, den er ikke lyserød siger han: BLÅ!

Altid den rækkefølge  Han er bidt af farven lyserød  - alt siger han skal være lyserødt

hehe det er ligesom Viktor...... hvis jeg spørger hva farve har den traktor siger han lyserød, oh siger jeg nej så siger han osse blå..... rart at vide at det ik kun er min søn spm syntes det hele er lyserød

Anmeld

8. maj 2010

Siber

Johanna kan også farverne, ja jeg tror faktisk dem alle sammen. Men her hjemme (pga storesøster) er der kamp om "pigefarverne" og jeg går snart agurk. De tegner også rigtig meget

Knus Siber

Anmeld

8. maj 2010

Bamme

Ja, min kan alle farver.

Anmeld

8. maj 2010

Tut

Noah kan også alle farver - og han siger endda at rød og lyserød er "pigefarver"

Anmeld

8. maj 2010

Anja

Lene76 skriver:

hehe det er ligesom Viktor...... hvis jeg spørger hva farve har den traktor siger han lyserød, oh siger jeg nej så siger han osse blå..... rart at vide at det ik kun er min søn spm syntes det hele er lyserød

Dejligt med en "lidensfælle", når nu de andre julibørn er så gode til de farver

Anmeld

8. maj 2010

Helle30

Ja, Sofie kan alle farverne, og hun kan tælle til 15 og stave de tre første bogstaver i sit navn. Men hun kan IKKE deltage i en simpel tur til købmanden og hun kan under INGEN omstændigheder spise aftensmad eller følge en henvisning uden det helt store hyle/drama-show.
- Helle, som lige skal have tjekket Scalas program for i aften, og så er jeg sgu skredet - om de så kun viser Far til 4

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.