Hjælpe miljøet???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

720 visninger
4 svar
0 synes godt om
23. januar 2008

Kloster

Har du set "Guld og grønne skove"??
Ja jeg blev i hvert fald lidt bidt af det.
Vi har snakket om at lave en del om på den måde vi kører/udnytter det hele på...

Vi vil til at lave tøjsnorer ude på vores overdækkede terrasse og stoppe brugen af skyllemiddel.
Jeg vil også se om ikke jeg kan finde det vaskepulver til koldvask også kun vaske sengetøj og undertøj ved 60 grader, som de sagde i tv i går.

Desværre har vi ingen mulighed for at undvære en af vores to biler. Men når jeg er færdig med at læse og forhåbentlig får arb i Brovst (4 km fra os af) kunne jeg da godt nyde tanken om at begynde og cykle på arb...

Ja også slukke for alle vores elektriske appetater i hjemmet... Tankevækkende hvor mange ting, vi alle har på stand by hele tiden :$

Venlig hilsen
Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2008

K&M

Det er så dejligt, når noget kan åbne vores øjne og udvide vores horisont. Jeg er også en af dem, som -uden at være fanatisk- prøver at tænke på miljø og mennesker. Jeg køber økologisk, i den udstrækning det lader sig gi sig udenfor storbyerne, køber max havelaar, sparer på vandet og slukker på kontakterne, for at undgå standby.

Og så et lille tip -Med hensyn til skyllemiddel har jeg adrig brugt dette, da jeg som teenager med let parfumeallergi fik af vide af lægen, at det er en af de største allergifremmere. Istedet bruger jeg eddike. Det skyller sæberesterne ud af tøjet, holder på farverne, er godt for maskinen og ufarligt for miljøet. Og så bruger jeg coops änglemark vaskemiddel. Det vasker rent ved 40 grader. Og så er det fri for parfume og andre ubehageligheder ;)

Karen&Marcus

Anmeld

24. januar 2008

Doktor Doolittle

Ja du har helt ret ;) Vi har dyrket øko-flippet hjemme hos os i mange år efterhånden. Vi har ingen bil (bor også i byen, så det er jo let nok for os i modsætning til så mange andre), vi slukker og lukker hvor vi kan, har øko-opvaskemaskine, har lagt 2 mursten i toilettet for at spare på vandmængden (har nemlig ikke fået skiftet toilettet endnu), tager en trøje på om vinteren i stedet for at skrue ekstra op for varmen, slukker for vandet mens vi sæber os ind i badet, har sparepærer i hele lejligheden, spiser årstidens frugt og grønt og helst dansk så vi sparer flytransport af varerne og dermed CO2 udledning og jeg kunne blive ved, men nu er I nok allerede blevet trætte af at læse hvor hellige vi er :P
MEN... jeg synes det er godt, hvis vi alle tænker øko, godt og nødvendigt for miljøet.
Knus Tina

Anmeld

24. januar 2008

SaNiNa

vi køver ikke øko men danske produtker eller det mest får vi gennem svansø da noget familie arbejder der.

vi vasker kun i neutral da jeg altid slår ud hvis vi vaske i andet vi bruge ikke skyldemiddel og har aldrig gjort det.

men ang varmen kan vi ikke gøre så meget da vi bor i lejlighed og betaler til det med et fast beløb om måneden (og radiatorerne skal være helt oppe på 4 for at de varmr her, vinduerne er pisse utætte, det trækker rigtig meget ind ved dørerne) vand ja det bliver delt ud på vej lejligheder og selvom vi kun gå i bad her hjemme 2 gang om ugen (tager bad i vores trænings center) så kommer vi jo til at betale for de andre... men sådan er det jo at bo i udlejnings boliger med en rigtig dårlig udlejer

men strøm bruger vi ikke meget af energi odense har haft ringet til os fordi vores forbrug var meget minder end dem som brode her før os. vi fik god 2500 tilbage:D

vi har godt nok bil men jeg kører osse som vikar så skal gerne kunne komme lanngt omkring og min forældre bor i svendborg og toget til svendborg kører jo aldrig, men vi cykler så osse alle de steder vi kan cykle hen...

Sanne Andersen "som håber at få en fast stilling"

Anmeld

24. januar 2008

Nan

Jeg syntes vi er ret betænksomme når det kommer til miljø.

Dog køber jeg ikke altid økologisk bare for at købe økologisk - jeg kan nemmmerlig godt regne ud om en dansk tomat der ikke er økologisk eller en tomat fra Chile der er økologisk er bedst for miljøet - skidtet skal også transporteres.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.