hc=k skriver:
Hej.
Kender i det at man bare er rigtig godt og grundigt træt af en selv og rigtig rigtig skuffet over at alting bare ikke går som man gerne vil??
Jeg har ADHD og har svært ved rigtig mange ting bla. har jeg svært ved at holde fokus på en arbejdsplads hvis jeg skal tage flere beslutninger og overvejelser. Jeg har gået hjemme i snart 5 år og det er altså mange år når man ikke er aldre end 23. for 14 dage siden startede jeg i praktik i den lokale stark her i byen. Det hele var ment som en 3 månders aktivering med henblik på fastansættelse bagefter. Det gik rigtig godt de 2 første dage og så gik det galt den tredje. Jeg holdt en lang weekend og kom først tilbage onsdag ugen efter, men jeg kan bare slet ikke få et til at hænge sammen. Jeg er angst allerede når jeg går i seng om aftenen og når vækkeuret ringer kan jeg næsten ikke få øjne. Jeg står kun op fordi jeg ved at min søn skal have mad og afsted, men hvis jeg ikke havde ham ville jeg nok grave mig ned i et stort hul og blive der.
Jeg sover ikke rigtig om natten og så er det ikke ligefrem overskud man har mest af om dagen, men jeg kan ikke sove lige meget hvad jeg gør fordi jeg ligger og spekulere på rigtig mange ting som jeg slet ikke er klar over selv.
Lige nu står jeg lidt midt i ingenting. Jeg har kontaktet kommunen og min egen læge og er så blevet sygmeldt igen ind til videre. Nu skal jeg så ringe til min Psykiater som jeg ikke har snakket med i over 1 år og hører om jeg kan få en tid hos hende så jeg er fri for at skulle starte forfra en gang til. Min egen læge mener at det ville være rigtig godt hvis jeg fik noget medicin for min ADHD som kan hjælpe mig med ikke at få den angst for fortvivlelse som jeg har nu.
Min læge mener også at jeg skal have en form for skåne arbejde. Sådan noget arbejde hvor man ikke skal have så mange timer og hvor man dybestset kan lade hjernen ligge derhjemme.
Jeg er villig til at gøre alt for at få det bedre og for at få et normalt liv, men jeg kan bare slet ikke se enden af tunlen lige nu.
Puha. Vil sige at det lyder som en brilliant ide med både noget medicin, og fleksjob. Jeg får selv antidepressiv medicin, og blev i Oktober sidste år visiteret til fleksjob. Er ikke i arbejde, da det jo er som at vinde i lotto, men har fået så meget ro på efter den er gået igennem. Jeg går samtidig med en meget dårlig fod, som desværre ikke fungere uden "støtte", så den har også gjort jeg kom igennem fleksjob-hullet.
Men allerede nu kan jeg meget bedre overskue når jeg skal arbejde og have et familieliv til at fungere. Jeg skal "kun" arbejde 4 timer om dagen, og den kan justeres hvis det bliver for meget, eller hvis det er for lidt. Og det bedste er der skal ikke findes på dumme undskyldninger når man skal melde sig syg, for det er helt tilladt at du ikke MAGTER det, og at du IKKE har influenza.
Håber virkelig du får den hjælp du skal have, og det er flot du selv erkender det, det er virkelig et skridt i den rigtige retning for dit helbred, OG din søn.
VIP
Anmeld