bekymret over stofskifte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

856 visninger
4 svar
0 synes godt om
7. maj 2010

frumor

Hej med jer.

Jeg skal følges tæt i graviditeten da min læge siger at mit lave stofskifte skal holdes stabilt ellers kan det give skader på barnet. Jeg er rigtig ked at jeg først har fundet ud af det efter jeg er blevet gravid!

Faktisk havde jeg en længere samtale med min læge med mange spørgsmål inden vi bestemte os for at få endnu et barn.. der var noget andet medicin jeg gerne ville ud af mv... Jeg synes det er underligt, at hun ikke har nævnt noget om, at mit lave stofskifte kunne have en negativ indvirkning på graviditet. Det kan i værste fald give mentale skader på barnet.

Men selvfølgelig er risikoen lav og hvis jeg bliver fulgt tæt er det nok også ok. MEN bekymringen er stor!

Jeg skal til en længere undersøgelse på sygehuset på ons og håber at blive klogere på sagen.

Er der nogen af Jer der ved noget om lavt stofskifte og graviditet?

Jeg ved ikke om mit stofskifte også var lavt da jeg fik de to andre børn. Min læge opdagede det ved et tilfælde for ca et år siden. Inen af dem har fået den frygtede sygdom -det ved jeg fordi det er en af de ting man tester for i hælprøven.

trængte lige til at lette mit hjerte lidt -håber det er ok.

KH frumor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

Siber

åh nu bliver jeg da helt bekymret selv. Jeg har for lavet stofskifte, og får medicin for det, og skal til ekstra kontrol. Men jeg har da aldrig fået afvide at det kan være skadeligt for barnet?????

Mit stofskifte holdes på normalt med medicin, men jeg må da også lige høre min læge af!!

Håber du har lyst til at dele din opdatering på onsdag med mig

Knus Siber

Anmeld

9. maj 2010

frumor

Kære Siber.

Jeg har været i behandling med Elektroxin (el sådan noget) i et års tid for for lavt stofskifte.

En graviditet skulle kunne påvirke stofskiftet så det bliver ustabilt på trods af medicin mv. Hvis det er stabilt skulle der ikke være nogen fare for barnet. Jeg har så fået at vide at der skal tages blodprøver løbende i graviditet for at sikre at det ligger stabilt. Det er hvad jeg ved pt. Jeg skal nok vende tilbage med en opdatering efter onsdag.

Jeg håber ikke at gøre dig bekymret, det kan jo være en sag med dig.

KH Frumor.

Anmeld

9. maj 2010

frumor

Øhh en rettelse til sidste linie.. Der skulle stå.. Det kan jo være en anden sag for dig.

Anmeld

18. maj 2010

frumor

Hej Siber.

Lige en opdatering ang stofskfite.

Jeg skal have taget blodprøve en gang i måneden, for at tjekke at mit stofskifte er stabilt.

For lavt stofskifte under graviditeten har vist en større forekomst af børn med nedsat intelligens. Hvis det er velbehandlet skulle risikoen vist ikke være større end ellers.

Hvis du ikke allerede har gjort det, vil jeg anbefale at du får tjekket dit stofskifte. Det kan nemlig ændre sig under graviditet -fx. pga. vægtøgning.

Held og lykke med det hele!

KH Anne Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.