Putte-rutine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.916 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. maj 2010

Kala

Hej.

Vi skal have bugt med vores aften roderi så vi vil lave en ordentlig putte-rutine. Vi har forsøgt med lidt hist og pist, men nu vil vi sætte hårdt ind. Så tænkte om ikke I kunne fortælle hvordan jeres aftener/putterutinen ser ud. Så kunne jeg lige få lidt ideer til hvordan vi skal gøre.

Knuz Karina.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. maj 2010

Englebisse

Kala skriver:

Hej.

Vi skal have bugt med vores aften roderi så vi vil lave en ordentlig putte-rutine. Vi har forsøgt med lidt hist og pist, men nu vil vi sætte hårdt ind. Så tænkte om ikke I kunne fortælle hvordan jeres aftener/putterutinen ser ud. Så kunne jeg lige få lidt ideer til hvordan vi skal gøre.

Knuz Karina.

Vi har jo en hel rutine fra vi spiser til vores søn skal sove. Når han har spist får han lov at se tv indtil vi er færdig med oprydning og opvask. Derefter giver hans far ham et bad og så kommer han ind i stuen til mig hvor han  får lov at løbe nøgen rundt i 10 min og så nattøj på. Så spørger vi vores søn om han er sulten (han er 2 år) og hvis han er, får han lidt havregryn med mælk. Når han har spist kommer han ud lidt efter og får børstet sine tænder og så finder han selv sine tre sutter frem og hans sovedyr. Så går vi alle tre op i soveværelset hvor vi lægger os i vores seng og pytter og læser godnat historie. Når han har fået historie får han godnat kys og vi siger vi elsker ham. Så lægger hans far ham over i sin egen seng og så siger vi godnat og går ud af værelset og lukker døren lidt til. Så han kan hører os, men så vi også kan hører ham. Det er virkelig en dejlig rutine vi har fået der synes vi jo selvfølgelig, men vi kan jo også se hvor tryg han er

Jeg elsker bare at se han hygge sig med vi pytter i vores seng og får sluttet dagen af på en god måde.

Anmeld

7. maj 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Kala skriver:

Hej.

Knuz Karina.

Vi spiser imellem 5 og 6..
Omkring kvart i 7 kommer Astrid så i bad og får rigtig lov at hygge i badet.. :-) Når hun er færdig kommer hun op og vi hygger rigtig under puslingen.. Når kl så er næsten kvart over 7 får hun en flaske. Efter flasken er det direkte i seng og hun putter lige med det samme. Sover ind til næste dag fra alt mellem 7-9...
Lige nu er jeg så på udd. og derfor bliver hun vækket halv 7 i hverdagene.
Det er vidst vores putterutine. Håber I kommer ind i en go' rutine der passer til jer:-)
Knus

Anmeld

7. maj 2010

Na-Wi

Her er det mig der putter, og jeg sørger for at få leget en masse med William inden han skal i seng..

Med hensyn til at få ham til at sove er jeg nok lidt hård, for når william skal i seng får han en flaske vælling så lader jeg ham ligge når den er drukket, så ligger han og brokker sig i 20 min ca og så giver jeg ham hans mælk.. Når han har fået den sover han.. Jeg snakker ikke med ham og tager ham ikke op, for har det lidt sådan at de skal lærer at når jeg siger at de skal i seng og sove så skal de sove! Hvis jeg begynder at tage ham op fordi han er sur så ved han at så sker det også bare næste gang .. Så ved at være hård og kontant fra start af har jeg ikke problemer med at få ham til at sove.. Jeg bruger 20-30 min på det og så sover han til næste morgen kl 8 Og han kommer i seng kl 21

Knus Nanna

Anmeld

7. maj 2010

Englebisse

Englebisse skriver:

Vi har jo en hel rutine fra vi spiser til vores søn skal sove. Når han har spist får han lov at se tv indtil vi er færdig med oprydning og opvask. Derefter giver hans far ham et bad og så kommer han ind i stuen til mig hvor han  får lov at løbe nøgen rundt i 10 min og så nattøj på. Så spørger vi vores søn om han er sulten (han er 2 år) og hvis han er, får han lidt havregryn med mælk. Når han har spist kommer han ud lidt efter og får børstet sine tænder og så finder han selv sine tre sutter frem og hans sovedyr. Så går vi alle tre op i soveværelset hvor vi lægger os i vores seng og pytter og læser godnat historie. Når han har fået historie får han godnat kys og vi siger vi elsker ham. Så lægger hans far ham over i sin egen seng og så siger vi godnat og går ud af værelset og lukker døren lidt til. Så han kan hører os, men så vi også kan hører ham. Det er virkelig en dejlig rutine vi har fået der synes vi jo selvfølgelig, men vi kan jo også se hvor tryg han er

Jeg elsker bare at se han hygge sig med vi pytter i vores seng og får sluttet dagen af på en god måde.

Der skulle selvfølgelig stå putte og pytte

Anmeld

7. maj 2010

Betteisen

Hejsa.

Vore "putte" rutine ser således ud til vores1½- årige datter. Tidspunkter er + -.

18-18.30: Aftensmad

18.30- 19.15: Leg

19.15-19.45: Kigge bog mens hun får lidt yoghurt alt afhængig af hvor meget hun har spist til aften.

19.45: hun finder de bamser hun normalt putter med og vi går på tøseværelse, hvor hun bliver gjort natteklar. Bliver pysset godnat og bliver lagt derefter.

Anmeld

7. maj 2010

sarahb

Vi spiser kl. 17.30-18,
Så ryger han i nattøj evt efter et bad og vi slæber dynen med i stuen så han ser den og han plejer lige at kramme den og sige hej til den.
Og derefter så leger vi og hygger og nusser, tempoet er sat ned og det er mest leg i sofaen.
Så børster vi tænder 18.45 ca. og kl.19 tager vi dynen, pakker ham ind.
Så går jeg med ham i værelset hvor jeg holder ham og siger godnat og fortæller hvor højt vi elsker ham og at han må sove dejligt, fulgt at en masse kys. Alt er meget dæmpet og stille. Så får han sin sut og en nusse sut og bliver lagt.
Og så har vi ro
Det er dejligt nemt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.