Åh, hvordan ska jeg få det sagt...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.063 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

*Sofie*

Malou startede i dagpleje for en måned siden. Hun er rigtig glad for at være der, og jeg er rigtig tryg ved at aflevere hende. Dagplejemoderen er så sød !!
Det er bare lige en lille ting...
Hun sætter ikk Malous ble rigtigt, når hun skifter hende. Hun 'glemmer' at kanterne rundt om baller og lår ska vende udaf... 
Det resulterer i at når min lille skat skider, så kommer der bæ på både body og bukser
Men argh, hvordan ska jeg sige til hende at hun altså ikk sætter bleen rigtigt ? Hun har passet børn i mange år, og så kommer jeg her, som helt ny, og fortæller hende at hun ikk går sit job rigtigt. Det sys jeg ikk er så fedt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

CarinaSB

Jeg syntes bare du skal sige det lige ud .. bare i en ganske stille tone og sige at hun gerne må huske at ordne kanten i bleen tror ikk hun bliver sur over det

Anmeld

6. maj 2010

TbCp

*Sofie* skriver:

Malou startede i dagpleje for en måned siden. Hun er rigtig glad for at være der, og jeg er rigtig tryg ved at aflevere hende. Dagplejemoderen er så sød !!
Det er bare lige en lille ting...
Hun sætter ikk Malous ble rigtigt, når hun skifter hende. Hun 'glemmer' at kanterne rundt om baller og lår ska vende udaf... 
Det resulterer i at når min lille skat skider, så kommer der bæ på både body og bukser
Men argh, hvordan ska jeg sige til hende at hun altså ikk sætter bleen rigtigt ? Hun har passet børn i mange år, og så kommer jeg her, som helt ny, og fortæller hende at hun ikk går sit job rigtigt. Det sys jeg ikk er så fedt  

Spørg hende om hun har set man lige kan vippe kanten ud på bleen, så holder det det hele lidt bedre inde.... måske sige at du ind imellem selv glemmer det og så kommer der bæ ud på bodyen....

Bare få det sagt på en stille og rolig måde, hvilket jeg ikke er i tvivl om at du gør

Men kan godt forstå du synes det er lidt svært at få det sagt, for man vil jo heller ikke virke som en emsig mor.

Anmeld

6. maj 2010

Mira0911

Det glemmer vi selv og dp også... Det er slet ikke noget vi gider og gå op i...

Julie har ekstra rent tøj med hver dag og tøjet kan vaskes...

Anmeld

7. maj 2010

Mig med maven

Burgermodellen

Den virker altid!

Det går ud på at du bygger din samtale op i tre moduler, "en bolle, en bøf og endnu en bolle".

Man starter med at sige noget godt:

"Malou er bare rigtig glad for at komme hos dig, hun smiler når vi taler om at hun skal afsted"

Så kommer det knap så gode:

"Jeg synes du er rigtig god til dit arbejde, og jeg ved at ingen mennesker gør tingene på den samme måde, men når jeg sætter bleen på, gør jeg det på denne måde, kunne du evt få tid til at gøre det på samme, da jeg kan se at det er mig der kommer til at stå med møg beskidt tøj!?!"

Og så noget godt igen:

"Jeg synes bare at det er så fedt at du altid tager børnene med ud og lege, det sætter de pris på, og vi elsker at hente glade børn!"

Jeg kender jo ikke din dagplejer, og derfor er det bare eksempler, men modellen virker, da man ikke bliver mødt med modstand, hun høre alt hvad du siger, men fordi du starter og slutter med noget godt, er det den følelse hun vil huske!

Held og lykke med det.

Fra en pædagog der ville elske at forældrene "turde" sige hvad de tænkte, da det er dem der kender deres børn bedst, og dem der har krav til os!

Anmeld

7. maj 2010

*Sofie*

Mig med maven skriver:

Burgermodellen

Den virker altid!

Det går ud på at du bygger din samtale op i tre moduler, "en bolle, en bøf og endnu en bolle".

Man starter med at sige noget godt:

"Malou er bare rigtig glad for at komme hos dig, hun smiler når vi taler om at hun skal afsted"

Så kommer det knap så gode:

"Jeg synes du er rigtig god til dit arbejde, og jeg ved at ingen mennesker gør tingene på den samme måde, men når jeg sætter bleen på, gør jeg det på denne måde, kunne du evt få tid til at gøre det på samme, da jeg kan se at det er mig der kommer til at stå med møg beskidt tøj!?!"

Og så noget godt igen:

"Jeg synes bare at det er så fedt at du altid tager børnene med ud og lege, det sætter de pris på, og vi elsker at hente glade børn!"

Jeg kender jo ikke din dagplejer, og derfor er det bare eksempler, men modellen virker, da man ikke bliver mødt med modstand, hun høre alt hvad du siger, men fordi du starter og slutter med noget godt, er det den følelse hun vil huske!

Held og lykke med det.

Fra en pædagog der ville elske at forældrene "turde" sige hvad de tænkte, da det er dem der kender deres børn bedst, og dem der har krav til os!

Tusind tak for alle jeres svar.

Hvor er den bare god, den burgermodel ! Mange tak, den vil jeg da helt klart bruge !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.