(februar) Viktor i dp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

688 visninger
7 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

Moar'en

Ja så er Viktor jo startet i dagpleje i mandags og det er bare gået super godt. Han skal gå der sammen med en pige på 2 og en dreng på 10 mdr til at starte med. Viktor har desværre ikke mødt den lille dreng da han ligger syg. Lige nu er der også en pige på 3 men hun starter i Bh om en lille mdr.

I mandags startede vi op med at være på besøg i 1½ time, og Viktor var helt færdig bagefter, han sov 3½ time i rap uden middagsmad, jeg kunne simpelthen ikke vække ham.

Tirsdag prøvede vi så at jeg tog afsted 1 time, og det gik bare rigtig godt, jeg kom tilbage og vi blev der sammen i ca ½ time mere, og han var lige så træt. Mig og Anders havde prøvet om Viktor kunne undvære sin formiddagssøvn i ugen op til vi startede, men vi blev så enige med DP'en om at han bliver nød til at have den, han bliver bare så træt deroppe.

Onsdag afleverede jeg ham kl. 7.30 og kørte så hjem, vi aftalte at hun ville ringe når hun kunne mærke at han var ved at være træt.  Kl 9. fik han en formiddagslur på 1½ time, hvorefter hun ringede og spurgte om jeg hentede ham ved 12-12.30 tiden når de var færdige med frokosten.

Idag torsdag blev vi enige om at prøve en hel dag nu de andre dage var gået så godt, så hun vil give ham en formiddagslur og herefter en middagslur og så ringe når han vågnede. Han sov fra 8-9 (han stod desværre op kl 5.30 idag) og igen fra 12-14. Kl 12 var han så træt at inden hun havde nået og putte ham var han faldet i søvn.

Han har kun være meget kortvarrig pyller deroppe, men det er bla. fordi han er lidt bange for at blive rendt ned af de store piger, han er jo ikke vant til andre børn, men allerede idag var det meget bedre. De 2 piger der er deroppe vil ham også bare så gerne så de kommer med legetøj og alt muligt hele tiden, det er nok lidt overvældende

Det er virkelig godt for ham at være startet og han får rigtig meget ud af det. Han er glad på en anden måde herhjemme nu, og han snakker meget mere. I går og idag fortalte DP'en at de havde leget nogle sanglege, de samme sange både idag og går og allerede idag begynder han at være med på flere at fagterne.

Det var så en lille opdate herfra. Hvordan går det med jer andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

Moar'en

glemte lige at skrive at vores DP er bare så sød, hun skriver små opdateringer til mig om hvad de har lavet og at han har det godt. Jeg ved da godt det ikke fortsætter når jeg starter på job, men det er bare så dejligt her i staten

Anmeld

6. maj 2010

Mira0911

Det lyder bare kanon godt... Dejligt at det går så godt...

Her går det sådan lidt op og ned.. Julie er sådan små syg hele tiden...

Og vi får bare beskeden "Det er en virus" Altså det har stået på i snart 2 mdr... Synes jeg er ret vildt og underligt...

Håber virkelig det snart er over med hende...

Anmeld

7. maj 2010

Moar'en

MoarJ skriver:

Det lyder bare kanon godt... Dejligt at det går så godt...

Her går det sådan lidt op og ned.. Julie er sådan små syg hele tiden...

Og vi får bare beskeden "Det er en virus" Altså det har stået på i snart 2 mdr... Synes jeg er ret vildt og underligt...

Håber virkelig det snart er over med hende...

Øv, hun vil simpelthen ikke slippe det dumme sygdom, hva'? Jeg håber da at når nu solen rigtig tager fat og det bliver varmere, at hun så kan blive lidt mere frisk.

Anmeld

7. maj 2010

Moar'en

Smider da lige et par billeder, smid i bare nogle inde og hvis i har lyst.

1: I givskud zoo inde ved aberne, han stod længe der, og så gik han lidt frem og tilbage når de flyttede sig.

2: Ude og gå med Tante P (Min veninde gennem 20 år)

3: Da vi kom hjem fra Zoo tog vi ned og spiste i byen. å her sidder Viktor med den ballon han fik dernede.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

8. maj 2010

Misjelle

Moar'en skriver:

Ja så er Viktor jo startet i dagpleje i mandags og det er bare gået super godt. Han skal gå der sammen med en pige på 2 og en dreng på 10 mdr til at starte med. Viktor har desværre ikke mødt den lille dreng da han ligger syg. Lige nu er der også en pige på 3 men hun starter i Bh om en lille mdr.

I mandags startede vi op med at være på besøg i 1½ time, og Viktor var helt færdig bagefter, han sov 3½ time i rap uden middagsmad, jeg kunne simpelthen ikke vække ham.

Tirsdag prøvede vi så at jeg tog afsted 1 time, og det gik bare rigtig godt, jeg kom tilbage og vi blev der sammen i ca ½ time mere, og han var lige så træt. Mig og Anders havde prøvet om Viktor kunne undvære sin formiddagssøvn i ugen op til vi startede, men vi blev så enige med DP'en om at han bliver nød til at have den, han bliver bare så træt deroppe.

Onsdag afleverede jeg ham kl. 7.30 og kørte så hjem, vi aftalte at hun ville ringe når hun kunne mærke at han var ved at være træt.  Kl 9. fik han en formiddagslur på 1½ time, hvorefter hun ringede og spurgte om jeg hentede ham ved 12-12.30 tiden når de var færdige med frokosten.

Idag torsdag blev vi enige om at prøve en hel dag nu de andre dage var gået så godt, så hun vil give ham en formiddagslur og herefter en middagslur og så ringe når han vågnede. Han sov fra 8-9 (han stod desværre op kl 5.30 idag) og igen fra 12-14. Kl 12 var han så træt at inden hun havde nået og putte ham var han faldet i søvn.

Han har kun være meget kortvarrig pyller deroppe, men det er bla. fordi han er lidt bange for at blive rendt ned af de store piger, han er jo ikke vant til andre børn, men allerede idag var det meget bedre. De 2 piger der er deroppe vil ham også bare så gerne så de kommer med legetøj og alt muligt hele tiden, det er nok lidt overvældende

Det er virkelig godt for ham at være startet og han får rigtig meget ud af det. Han er glad på en anden måde herhjemme nu, og han snakker meget mere. I går og idag fortalte DP'en at de havde leget nogle sanglege, de samme sange både idag og går og allerede idag begynder han at være med på flere at fagterne.

Det var så en lille opdate herfra. Hvordan går det med jer andre?

Ej hvor dejligt Rikke ... Jeg var bare så nervøs inden Linus skulle starte i DP, men da han bare elskede at være hos både børn og dp-mor, var det ikke noget problem for mig længere. Sådan en dejlig følelse at aflevere dem hos nogle man føler sig tryg ved .

Linus sover også stadig formiddagslur, og intet tyder på han er ved at vokse fra den, så tror bare vi har nogle drenge med gode sove-hjerte hihi

Han er bare skøn ham Viktor, dejlige billeder

Michelle

Anmeld

8. maj 2010

Moar'en

Misjelle skriver:

Ej hvor dejligt Rikke ... Jeg var bare så nervøs inden Linus skulle starte i DP, men da han bare elskede at være hos både børn og dp-mor, var det ikke noget problem for mig længere. Sådan en dejlig følelse at aflevere dem hos nogle man føler sig tryg ved .

Linus sover også stadig formiddagslur, og intet tyder på han er ved at vokse fra den, så tror bare vi har nogle drenge med gode sove-hjerte hihi

Han er bare skøn ham Viktor, dejlige billeder

Michelle

Jeg havde os sindsyg ondt i maven de første gange, puha i går var nok den væreste dag for man kunne se at han godt viste nu går mor, så han græd lidt . Men da jeg kom og hentede ham sagde DP'en at i det øjeblik døren var lukket var han stoppet.

Vi må ha' så aktive drenge at de er nød til at sove så meget

Anmeld

8. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det lyder da bare som om, at Viktor er kommet i sit rette element og bare nyder, at være i dp selvom han ikke rigtig har været vant til andre børn.

Her er vi alle lige stoppet på pencillin efter vores halsbetændelse f for 3 gang, så jeg krydser fingre for, at nu er den udslettet helt, he he he.

Lina er  begyndt, at rejse sig op af alt ting og er så småt begyndt, at gå hen af sofaen. Hun har længe kunne gå hvis man holdt hende i hænderne. Jeg kan også engang imellem lokke hende til, at gå efter sin Brio gå-vogn (man kan stremme hjulene, så den ikke kører så hurtigt) og det kan hun også godt, men ikke så meget. Vi kan mærke en markant forskel på hendes ben de sidste 14 dage, at de er blevet mere stive/modstand i dem.

Hun er begyndt, at sige mange flere ting; hej, bøh, farvel og det sidste på stammen er; hov.

Hun hjælper også til med, at tage sit tøj af eller det vil sige prøve på det sammen med mig.

Som vi snakkede herhjemme om tidligere i dag, at det kan godt være, at hun er motorisk meget langsom, men så er hun hurtig på så mange andre områder. Nogen af andre ting hun kan kunne Luka ikke, da han havde samme alder.

Det var så lidt fra os.

Kh. Katja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.