Barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

476 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. maj 2010

Sky

Jeg tænker en del over hvor lang barsel jeg gerne vil holde, og jeg synes det er lidt svært.

Jeg er ansat som funktionær og har 14 uger med fuld løn - derefter er det på dagpenge, og for mit vedkommende er der helt vildt stor forskel på de to indtægter ...

Vi har lige købt hus og jeg synes bare ikke rigtig at vores økonomi er til at jeg skal gå ned på halv indtægt - eller det ved jeg at den ikke er så hvis det skal ske hedder det noget med at låne i banken, og det vil jeg ikke for det er jo bare til forbrug

Jeg synes ikke det er problematisk at skulle aflevere i så ung en alder, men det skal jeg liiige love for at andre synes...det er lige før at jeg allerede føler mig som en dårlig mor inden jeg er blevet det!!!

Er der andre der står i samme situation, og hvad han i planer om at gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2010

Assi

Man lader sig altid påvirke af andres meninger - på godt og ondt! I sidste ende skal beslutningen tages af jer i forhold til jeres økonomi, følelser osv. Jeg vil råde dig til, at tage den endelige beslutning til efter barnet er født (er det ikke 4 uger, man har til at beslutte sig?). Du kan bedre mærke efter der, tror jeg. Men selvfølgelig er der et økonomisk aspekt, der kan veje tungt.

Jeg holdt selv 1 års barsel med min pige, og denne gang regner jeg med 10 mrd (det passer med et skoleår - jeg er lærer).

Jeg håber, I finder ud af, hvad der er det rette for jer som familie og som enkelt personer. Men som sagt - vent med den endelige beslutning til efter du har født. Men det er selvfølgelig godt at ha gjort sig nogle overvejelser inden.

Anmeld

6. maj 2010

Kaufie

Jeg har selv mulighed for 14 ugers barsel med løn og derefter 12 ugers forældreorlov med løn. Derefter regner jeg med at bruge lidt ferie, så jeg starter op til august som de studerende starter i september.

Til den tid er bebs ca 8-9 mdr, så nogen synes er tidligt at sende dem afsted. Men det gjorde jeg også ved nr 1, da jeg kunne få job hvis jeg sluttede min barsel - og det var nemt at køre William ind i dagpleje. Hvis de bliver ret meget ældre får de seperationsangst, og så har de sværere ved at vænne sig til de nye omgivelser uden moar.

Hvad med din mand/kæreste - har han ikke mulighed for at tage lidt barsel (udover de 14 dage efter fødslen)?

Anmeld

6. maj 2010

Sky

Det er godt at få lidt positivt med på vejen  - tak skal i ha!

Nu har vi snakket lidt frem og tilbage, og løsningen bliver måske nok at spare alt hvad der spares kan det næste halve år til den lille kommer, og så lægge til side så der kan blive til de par måneder hvor jeg evt. skal være på dagpenge. En sød bruger herinde var så sød at minde mig om at der jo ikke er pasningsgaranti før efter de 6 mdr, så jeg kan lige så godt forberede mig selv på at være på barsel i hvert fald i de 6 mdr  - og jo! - en anden ting er helt sikkert det her med at vente og mærke efter når først vi er blevet forældre, men det ændrer desværre ikke ved økonomien lige meget hvordan jeg føler indeni. Vi har en rigtig sund økonomi, og det kunne jeg godt tænke mig fortsatte selvom jeg skal vær på barsel  

Mht faderen jo så kan han godt være på barsel, men sagen er den, at når de 14 er gået, så passer det lige nøjagtig med at sæsonen starter - han arbejder i landbruget - og så er det bare desværre ikke rigtig en mulighed ligemeget hvor meget han gerne ville det

Men tak for jeres gode råd! - i har jo nok ret i at man i sidste enden finder den løsning som man selv er mest tryg ved

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.