Lise - Er det ikke ved at være tid....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.210 visninger
21 svar
0 synes godt om
5. maj 2010

Tut

..... til en Casper update med billeder og det hele?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2010

Bamme

6. maj 2010

Lise

Jo, det er det da... billederne ligger på Christians computer, som han bruger nu (skal han da aldrig på arbejde??? ), så det må lige blive senere. Skal lige om lidt hen i motionscenteret og løbe en tur, mens barnet forhåbentlig vil sove, og så til 8-ugers undersøgelse (TÆNK! at der allerede er gået OTTE uger ) kl 11, men mon ikke jeg kan finde et øjeblik i eftermiddag.

Anmeld

6. maj 2010

Lise

I'm back

Casper update... tjoo, Casper er en sød dreng på idag otte uger. Han er en ganske rolig dreng, og der er efterhånden begyndt at tegne sig en soverytme - han sover fra ca kl 20 til 6-7 stykker afbrudt af en tre, fire, fem, syv ammepauser  Typisk en tre stykker. Så sover han tre timer til formiddag, vågner og får mad, ren ble og så smiler vi en halv times tid, og så sover han ca tre timer mere. Og så tager han en turbolur eller sjatsover indtil han går nattekold igen. Han bruger gerne den tidlige aften på at hyle, men igår smed vi ham i barnevognen og gik en tur med begge unger efter aftensmaden, og så sov han bare i stedet for at hyle. Så han sover faktisk ret meget, så derfor har jeg heller ikke så meget at fortælle..

Han er som sagt meget rolig, men ulig sin storebror er han ikke helt tosset med at være ude om aftenen blandt mennesker. Han har været med til stor 50-års fødselsdag, hvor jeg måtte smutte inden desserten (stadig uden at have spist min hovedret) fordi krapylet pev hele tiden. Så puttede jeg ham i bilen, og han sov inden vi forlod parkeringspladsen  I mandags havde vi ham med til forældremøde i Simons institution, og der gik en af os rundt med ham konstant da han var helt ulykkelig. Så nu gider jeg ikke tage nogen steder om aftenen længere...i en tid i hvert fald. Simon kunne man tage med alle steder - han gad ikke sove, men han storcharmede i stedet alle.

Han er en lille fyr. Han vejede knap 3200 g ved fødsel, og idag fik jeg ham ekstraordinært vejede hos lægen, og vægten sagde 4.480 gram. Det er jo fødselsvægt for nogen. Det er en ok vægtstigning, men det skulle absolut ikke være mindre. Han er heller ikke specielt lang, men hva' - det er jeg jo heller ikke.. Sp kommer på tirsdag hvor han bliver 2 mdr, og så må vi se hvad hun siger. Igen er det en uvant situation for mig, da Simon, som havde samme fødselsvægt som Casper, vejede 6 kg på dette tidspunkt. Men de ligner nok kun hinanden af udseende - men det er jo også spændende med et andet slags barn i stedet for bare en klon af den store.

Ellers synes jeg bare han er sød  Det er skønt at gå hjemme med ham, for han er jo virkelig nem i løbet af dagen. Han sover, og jeg kan næsten gøre hvad jeg vil med ham. I mandags og idag har han været med i motionscenter, hvor han bare har sovet mens jeg har løbet, og igår sov han i flere timer mens jeg var til efterfødselsgymnastik. Det startede dog med babymassage, hvor jeg var den eneste uden en baby at massere.. Men så fik han sin massage senere på dagen, da han lige var vågen en halv times tid.

Og Simon er en stolt storebror. I morges fik han lov at holde Casper i sofaen (er ikke så glad for dette, da han er så voldsom) og så sagde han "Casper er så sød"  Det varmede mit moderhjerte. Men han er begyndt at ville "ooop til moooaaar" mens jeg sidder med Casper, så det er jo lidt træls. Men det går..

Det var vist det jeg havde at fortælle - og så nogle billeder.. Det sidste billede er fra igår - som i kan se gider han ikke løfte hovedet. Nogen der har erfaringer med sådan nogle dovne unger? Min efterfødselsdame siger han skal have massage for at få stimuleret sine sanser, men andre gode fifs? Han kan jo ikke bare ligge dér..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

6. maj 2010

Hyner

Må indrømme jeg ikke lige har læst det hele igennem, for jeg er lige ved at falde i søvn... (mangler min middagslur så vildt..)

Men sikke nogle lækre billeder...

Læser det senere.....

Knus

Anmeld

6. maj 2010

Tut

Åh hvor er han dog sød Lise.

Jeg kan godt se lidt Simon i ham.

Dejligt at han er stille og rolig og forholdsvis nem.

Nana er heller ikke god til at være ude om aftenen som Noah var. Måske det er lidt tegn på stress, da de små jo også har en larmende storebror, at de så ikke kan overskue andre "forstyrrelser" om aftenen når de er trætte?

Det med at ligge på maven, der fik jeg at vide da jeg var indalgt med Nana, at jeg skulle rulle et lille håndklæde og ligge under armene/brystet på hende, så hun kom højere op, og bedre kunne følge med. Men der var hun 3 mdr. så ved ikke om fysioterapeuten ville sige det samme til en der var 2 mdr. Men hvis han ellers er god til at holde sit hoved, så kan jeg ikke se noget problem i at prøve.

Dejlig - det er han ihvertfald

Knus

Anmeld

6. maj 2010

Susan1978

nårh hvor er han dejlig Lise...  og ja han ligner Simon.

og dejlig læsning..   Det lader til at du/i alt i alt har det godt.

Anmeld

6. maj 2010

Joan ( Smallie )

Åhhh hvor er det nogen dejlig unger du har. Dejligt at høre han er så nem.

Med at løft hovedet har jeg tit brugt at ligge ammepuden under dem så kommer de lidt mere op og de har gladligt løftet hovedet.

Og hvis du ikke har ammepude så rul et stort håndklæde sammen og så ind under ham med den.

Anmeld

6. maj 2010

Tynen

Har ingen fif med at de ikke vil løfte hovedet.
Stella gad nemlig slet ikke gøre et forsøg lige meget hvad vi gjorde - Men hvad.. Hun kan nu, så mon ikke I nok også skal komme efter det

Men for helvede!
De er sgu da bare for dejlige, dine børn.
Billede nr. 2 er da klasse

Fedt at høre at han er så nem i løbet af dagen.
Krydser fingre for at du snart får lov at sove lidt mere sammenhængende.

Anmeld

6. maj 2010

BellaT

Han er bare sød, Lise. Og også storebror.

Og 8!!! uger. Er det allerede 8 uger siden? Det er da vildt.

Det lyder til at I har det godt. Hvad angår hovedløftning, så har jeg ingen gode råd. Phillip gad det heller ikke. Drejedimsen fra Lamaze virkede måske lidt. Men tror ikke at Casper er gammel nok til den endnu..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.