I'm back 
Casper update... tjoo, Casper er en sød dreng på idag otte uger. Han er en ganske rolig dreng, og der er efterhånden begyndt at tegne sig en soverytme - han sover fra ca kl 20 til 6-7 stykker afbrudt af en tre, fire, fem, syv ammepauser
Typisk en tre stykker. Så sover han tre timer til formiddag, vågner og får mad, ren ble og så smiler vi en halv times tid, og så sover han ca tre timer mere. Og så tager han en turbolur eller sjatsover indtil han går nattekold igen. Han bruger gerne den tidlige aften på at hyle, men igår smed vi ham i barnevognen og gik en tur med begge unger efter aftensmaden, og så sov han bare i stedet for at hyle. Så han sover faktisk ret meget, så derfor har jeg heller ikke så meget at fortælle..
Han er som sagt meget rolig, men ulig sin storebror er han ikke helt tosset med at være ude om aftenen blandt mennesker. Han har været med til stor 50-års fødselsdag, hvor jeg måtte smutte inden desserten (stadig uden at have spist min hovedret) fordi krapylet pev hele tiden. Så puttede jeg ham i bilen, og han sov inden vi forlod parkeringspladsen
I mandags havde vi ham med til forældremøde i Simons institution, og der gik en af os rundt med ham konstant da han var helt ulykkelig. Så nu gider jeg ikke tage nogen steder om aftenen længere...i en tid i hvert fald. Simon kunne man tage med alle steder - han gad ikke sove, men han storcharmede i stedet alle.
Han er en lille fyr. Han vejede knap 3200 g ved fødsel, og idag fik jeg ham ekstraordinært vejede hos lægen, og vægten sagde 4.480 gram. Det er jo fødselsvægt for nogen. Det er en ok vægtstigning, men det skulle absolut ikke være mindre. Han er heller ikke specielt lang, men hva' - det er jeg jo heller ikke.. Sp kommer på tirsdag hvor han bliver 2 mdr, og så må vi se hvad hun siger. Igen er det en uvant situation for mig, da Simon, som havde samme fødselsvægt som Casper, vejede 6 kg på dette tidspunkt. Men de ligner nok kun hinanden af udseende - men det er jo også spændende med et andet slags barn i stedet for bare en klon af den store.
Ellers synes jeg bare han er sød
Det er skønt at gå hjemme med ham, for han er jo virkelig nem i løbet af dagen. Han sover, og jeg kan næsten gøre hvad jeg vil med ham. I mandags og idag har han været med i motionscenter, hvor han bare har sovet mens jeg har løbet, og igår sov han i flere timer mens jeg var til efterfødselsgymnastik. Det startede dog med babymassage, hvor jeg var den eneste uden en baby at massere.. Men så fik han sin massage senere på dagen, da han lige var vågen en halv times tid.
Og Simon er en stolt storebror. I morges fik han lov at holde Casper i sofaen (er ikke så glad for dette, da han er så voldsom) og så sagde han "Casper er så sød"
Det varmede mit moderhjerte. Men han er begyndt at ville "ooop til moooaaar" mens jeg sidder med Casper, så det er jo lidt træls. Men det går..
Det var vist det jeg havde at fortælle - og så nogle billeder.. Det sidste billede er fra igår - som i kan se gider han ikke løfte hovedet. Nogen der har erfaringer med sådan nogle dovne unger? Min efterfødselsdame siger han skal have massage for at få stimuleret sine sanser, men andre gode fifs? Han kan jo ikke bare ligge dér..