Springning af ringmuskel v. 1 fødsel. risiko v. 2 fødsel.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.130 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. maj 2010

MaleneG

Hejsa damer.

Jeg ville høre om nogen af jer har erfaringer omkring det med at springe ringmusklen ved sin første fødsel, og risikonene ved at føde selv ved en anden fødsel?

Det forholder sig sådan at jeg desværre ved fødslen af Melissa sprang fra mellem kødet, og ringenmusklen med. Dette har desværre fået den konsekvens at jeg ikke længere må føde normalt hvis jeg ikke skal risikere at springe så meget igen, og derved få yderligere mén. Det gør mig lidt ked at tænke på at jeg ikke længere selv må føde, da det jo er en kæmpe oplevelse, ikke at det er forkert at føde via pks, men når man først har prøvet at føde selv, så vil man jo gerne opleve det igen.

Så måske du kunne fortælle mig lidt om det du har oplevet, og fødte du selv anden gang, og hvad skete der?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2010

N&J

Jeg sprængte også på samme måde som dig, og ja fik at vide til genoptræning at medmindre jeg ville ende med at hverken kunne holde på det ene eller andet når jeg grinte hostede osv, så skulle jeg ikke føde selv næste gang, så det har jeg taget med, det er over et år siden og jeg blev opereret i 2 timer og selv nu kan jeg indimellem mærke at jeg ikke er lige så tæt som jeg var, det err sjældent men det sker at der er dage hvor jeg kan mærke det når jeg hoster osv, men håber da på jeg kan få krebet mig til en 4+ istedet for den lille 3 jeg endte på (ift knib, jeg var på en meget lille 1 da jeg begyndte til genoptræning og det fik jeg kun "lov" til fordi jeg insiterede på at ikke alt var som det plejede)

Håber da at der er andre der har bedre og mere optimistiske erfaringer end mig.. men dejligt at vide at jeg ikke er den eneste.. 

Anmeld

5. maj 2010

bette

jeg sprak det hele ved min 1 fødsel.

og er monster bange for at sprække igen.

skal til md scanning imorgen og så til en fødsels samtale bagefter.. kunne da lige opsummere til dig hva jeg får af vide..

jeg lå også i nakose i 2 timer efter fødslen.. sprak både indvendig og hele vejen ud og ringmusklen med..

men nu må vi se hvad de siger.

Anmeld

6. maj 2010

MaleneG

bette skriver:

jeg sprak det hele ved min 1 fødsel.

og er monster bange for at sprække igen.

skal til md scanning imorgen og så til en fødsels samtale bagefter.. kunne da lige opsummere til dig hva jeg får af vide..

jeg lå også i nakose i 2 timer efter fødslen.. sprak både indvendig og hele vejen ud og ringmusklen med..

men nu må vi se hvad de siger.

Det ville være dejligt hvis du kunne komme med en forhåbentlig god opdate

Krydser fingre for at din MD scanning går lige som den skal.

Anmeld

6. maj 2010

bette

MaleneG skriver:

Det ville være dejligt hvis du kunne komme med en forhåbentlig god opdate

Krydser fingre for at din MD scanning går lige som den skal.

hej igen

jeg fik lov at føde selv her anden gang. der var stadig risiko for at jeg brister igen.  Men han vuderede at han synes jeg skulle prøve at føde selv, hvis jeg ville. ellers var det pks jeg skulle have.

så jeg tror jeg vælger at føde selv..

scanningen gik mere end super.. vi venter os en lille pige

Anmeld

7. maj 2010

MaleneG

bette skriver:

hej igen

jeg fik lov at føde selv her anden gang. der var stadig risiko for at jeg brister igen.  Men han vuderede at han synes jeg skulle prøve at føde selv, hvis jeg ville. ellers var det pks jeg skulle have.

så jeg tror jeg vælger at føde selv..

scanningen gik mere end super.. vi venter os en lille pige

årh det var godt at høre ..

Tillykke med den lille pige. Håber din fødsel så vil forløbe efter bogen denne gang

Anmeld

22. august 2010

MoniqueMadsen

Hvordan gik din fødsel? Håber ikke, at  din ringmuskel sprang igen. Det må gøre sindsygt ondt . Jeg er overrasket over at høre, at man risikere at springe sin ringmuskel ved en fødsel. Hvordan er det muligt, når en fødsel er vaginal? Jeg har læst mig til på http://www.sundhedslex.dk/ringmuskel.htm at en ringmuskel er en lukkemuskel. Desuden fremgår det at vi har 2 ringmuskeler - nemlig en indre ringmuskel og en ydre ringmuskel. Men jeg der står desværre intet om ringmuskler ved fødsler. Jeg har selv født et barn, men jeg havde heldigvis ikke problemer med min ringmuskel. Er ret chokeret over, at man kan springe sin ringmuskel ved en fødsel.

Jeg er meget interesseret i, at høre årsagen til, hvordan en ringmuskel kan springe under en fødsel

Anmeld

22. august 2010

charlottekri

MoniqueMadsen skriver:

Hvordan gik din fødsel? Håber ikke, at  din ringmuskel sprang igen. Det må gøre sindsygt ondt . Jeg er overrasket over at høre, at man risikere at springe sin ringmuskel ved en fødsel. Hvordan er det muligt, når en fødsel er vaginal? Jeg har læst mig til på http://www.sundhedslex.dk/ringmuskel.htm at en ringmuskel er en lukkemuskel. Desuden fremgår det at vi har 2 ringmuskeler - nemlig en indre ringmuskel og en ydre ringmuskel. Men jeg der står desværre intet om ringmuskler ved fødsler. Jeg har selv født et barn, men jeg havde heldigvis ikke problemer med min ringmuskel. Er ret chokeret over, at man kan springe sin ringmuskel ved en fødsel.

Jeg er meget interesseret i, at høre årsagen til, hvordan en ringmuskel kan springe under en fødsel

det sker ved at man også springer mellemkødet, og så også videre ned... så skeden og endetarmen faktisk er et åbent stykke...

Anmeld

23. august 2010

MaleneG

MoniqueMadsen skriver:

Som Charlottekri skriver længere oppe, så er det fordi man springer fra mellemkødet og så bare ned af.

Det er korrekt at man har 2 ringmuskler, hvis man springer den ydre ringmuskel er man somregel rimelig godt stillet bagefter i forhold til at kunne holde på afføring, og prutter mm. men springer man den indre ringmuskel, er det desværre sjældent at det kan gøres rigtig godt igen, uden at man skal have en speciel slags ballon, som skal hjælpe ind med at holde på diverse ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.