Venter august barn - er voksipose nødvendig fra starten?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.939 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. maj 2010

K&S

Hej hej

Som overskriften siger - er det nødvendigt med en voksipose eller lignende fra fødslen af, når lillemanden kommer ud i august måned? Eller er det nok med en fleece heldragt og dyne?

Vi har besluttet os for en kombivogn uden lift, da liften er en smule overflødig (efter vores mening), da den har samme mål som selve barnevognen.

Håber I har nogle erfaringer, I vil dele ud af

Mange hilsner Katja

(der er i vildrede over hvilken beslutning, der vil være bedst)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

Ni-ko-li-ne

K&S skriver:

Hej hej

Som overskriften siger - er det nødvendigt med en voksipose eller lignende fra fødslen af, når lillemanden kommer ud i august måned? Eller er det nok med en fleece heldragt og dyne?

Vi har besluttet os for en kombivogn uden lift, da liften er en smule overflødig (efter vores mening), da den har samme mål som selve barnevognen.

Mange hilsner Katja

Hej Katja

vi har selv en kombivogn.... med lift;0) liftem har haft så uenseligt mange andre formål... vores datter har sovet i den imellem os i sengen og den har være nem at transportere hvis vi skulle sove ude;0)

hun er dog hurtigt vokset fra barnevognsdelen, og vi måtte derfor ud at finde en barnevogn hun kunne sove i, i DP....

som udgangspunkt er en voksi vel sldrig "nødvendig" altså jeg mener bestemt ikk det er must have.... men andre er også enormt glade ved deres... uld eller dun dynen kan jo pilles ud, og så kan den vidst godt bruges om sommeren.... I vil nok have glæde af en bæreplade som tilbehør når i ikke har lift:0)

Venlig hilsen

Karina

Anmeld

5. maj 2010

TbCp

Jeg har et augustbarn.... efterhånden et stort et af slagsen
Vi havde ikke voksi de første måneder, hun fik en dragt og dyne på i barnevognen.
Tror vi købte voksien (eller det er så en kopi) i november måned.
Hun sover forøvrigt stadig i voksien (2 år og 8 mdr) når hun sover til middag herhjemme, til trods for den er ved at være lidt lille

Anmeld

5. maj 2010

Mor til Frederic og Freya

K&S skriver:

Hej hej

Mange hilsner Katja

Hejsa.

Vi valgte barnevogn fra og købte i stedet i god klapvogn og voksi posen. Frederic er fra september. Vi brugte vores allerede inden vi tog hjem fra barsels afd/patient hotel.

Nu er han 20 mdr og sover stadig i den...

Vi skal dog ikke have barnevogn med i dp, men har dog en gammel 25 årig odder stående på altan han sover i...

Anmeld

5. maj 2010

Christinahr

Man kan købe en sommerdyne til voksi posen, det er nærmest bare et tyndt uldtæppe, men man kan så bruge voksiens mange muligheder. Jeg har selv lavet en sommerdyne af et par gamle fleecetæpper :-)

Anmeld

5. maj 2010

lisbethita

K&S skriver:

Hej hej

Mange hilsner Katja

Hejsa.... Jeg mener heller ikke at en voksi er et musthave. Man kan godt klare sig uden, men jeg har alligevel købt en. Min datter er 7 uger og hun er altså meget lille i den. Jeg tror især vinter babyer har gavn af den - ellers skal man også købe sommerdynen. Jeg synes voksi er god, når man er ude og besøge andre eller når man skal på ferie. Tror jeg får meget brug for den når det bliver vinter igen...men dog også her til sommer. Liften kan jeg på ingen måde leve uden!!!! 

Nå men det er bare min erfaring.

Held og lykke!

kh Lisbeth

Anmeld

5. maj 2010

Trolde_mor

Sidder at det måske lige så meget er prisen i tænker på i forhold til at anskaffe sig en voksi.

Vi har en slee bee der er købt på dagspris, for 500,- i Bilka, og de skulle altså være super gode. Så i kunne jo evt. prøve den tilat starte med? Vi vil bruge den istedet for en lift...

Men ellers er intet jo som sådan nødvendigt, men kunne forestille mig at en slee bee eller voksi kunne være god når i ikke har lift, så den lille ikke føler sig utryg? Men igen, har jo ikke selv født endnu, så kan ikke konkret svare dig på det.

Men man har jo klaret sig fint med det førhen, inden voksien blev opfundet, så det er jeg sikker på i også sagtens kan

Anmeld

5. maj 2010

LinLin

Min første (og den næste, formentlig) er fra september - har ikke haft nogen pose! Vi klarede os udemærket med dyne og senere tæppe og lidt ekstra tøj. Men tænker at du kunne være godt for Jer, når I har valgt ikke at købe lift - den er altså rigtigt god at have!

Anmeld

8. maj 2010

K&S

Så har vi endelig fundet den løsning, der passer lige til vores behov - vi har bestilt en Quadrolift fra Emmaljunga som senere hen kan bruges som kørepose, fordi de faste sider (som gør den til babylift) kan pilles ud  men TUSIND TAK for alle jeres gode råd og erfaringer...!

Katja  

Anmeld

19. maj 2010

StineW

Hejsa.

Vi har aldrig brugt en voksi, de for tykke og for dyre desværre.

Jeg kan derimod anbefale en Sitbag, både til autostol og senere klapvogn. Den er genial med super putteeffekt, især når baby skal ud på sin første køretur og skal være tryg.

Se den på www.sitbag.dk

Knus Stine.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.