Penge fra far gennem kommunen, hvordan gør man?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

904 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. maj 2010

Svei

Hej piger...

Indtil nu har min x bare sat penge ind til mig hver måned, eller det troede jeg. Jeg har ikke tjekket og sidste gang gjorde jeg dog og der kom de ikke...jeg meddelte dette til min x, og han lovede at sørge for det kørte...men nu opdager jeg IGEN at de ikke er kommet ind. Jeg synes det er træls at jeg ikke kan regne med noget og endnu mere at jeg skal stå og bede om pengene....men hvordan gør jeg så jeg bare får fra kommunen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

mariamiss6

Hmmm jeg ved det faktisk ikke - men er det måske statsforvaltningen du skal have fat i? og så skal de bede kommunen udebetale dem til dig... jeg er ikke sikker...

ellers er der ikke andet for end at kontakte en sagsbehandler jo. Så kan de da sende dig videre - eller receptionisten i borgerservice.....

Anmeld

4. maj 2010

Svei

mariamiss6 skriver:

Hmmm jeg ved det faktisk ikke - men er det måske statsforvaltningen du skal have fat i? og så skal de bede kommunen udebetale dem til dig... jeg er ikke sikker...

ellers er der ikke andet for end at kontakte en sagsbehandler jo. Så kan de da sende dig videre - eller receptionisten i borgerservice.....

Ja, jeg må prøve at ringe... ihh...skide træls... alts kal åbenbart bøvles lige nu...

Anmeld

4. maj 2010

mariamiss6

Yrsa skriver:

Ja, jeg må prøve at ringe... ihh...skide træls... alts kal åbenbart bøvles lige nu...

Ja det er da pisse ærgerligt altså. Her går det heldigvis som surt i olie for tiden ja altså med børnepengene i hvert fald hehe....

Anmeld

4. maj 2010

wamse

altså her skulle jeg have en afgørelse fra statsforvaltningen om at han skal betale bidrag og så ned på kommunen med den, og så udbetaler de pengene. Men det er ikke ens alle steder.

Anmeld

4. maj 2010

betski

Yrsa skriver:

Hej piger...

Indtil nu har min x bare sat penge ind til mig hver måned, eller det troede jeg. Jeg har ikke tjekket og sidste gang gjorde jeg dog og der kom de ikke...jeg meddelte dette til min x, og han lovede at sørge for det kørte...men nu opdager jeg IGEN at de ikke er kommet ind. Jeg synes det er træls at jeg ikke kan regne med noget og endnu mere at jeg skal stå og bede om pengene....men hvordan gør jeg så jeg bare får fra kommunen?

For at få pengene gennem kommunen skal du ansøge statsforvaltningen om at fastsætte bidrag. Når de har lavet en resolution tager du den med til kommunen og udfylder en blanket der. Og så får du penge via kommunen fra den dato statsforvaltnignen har godkendt bidrag. Bidraget kan du søge elektronisk via digital signatur. Du spørger bare hvis det er. Har selv været turen igennem for 2 mdr siden da min ex ikke har betalt til mig siden november.

Anmeld

4. maj 2010

Svei

Tak for jeres svar.. det med at der skal fastsættes et beløb, er det bare en formsag eller? mener der er jo et fast beløb, ikke..

Knus..

Anmeld

5. maj 2010

Pige2009

Tak for jeres svar.. det med at der skal fastsættes et beløb, er det bare en formsag eller? mener der er jo et fast beløb, ikke..

Knus..

Du skal først søge om bidrag fra Statsforvaltningen, og når de har fastsat bidraget, som pt. anddrager 1170 kr./md. kan du søge kommunen om at få det forudbetalt. Se dette link:
http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=5029

Så snart du har sendt din ansøgning, er det en formsag at få det fastsat. I får begge et brev, når bidraget er fastsat, som siger, at I skal aftale hvordan det skal betales. (Ofte kontooverførsel) Hvis han så ikke betaler, kan du søge kommunen om at få det forudbetalt.
Det er sådan jeg har gjort...

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.