LotteN skriver:
omrknig 1. april købte jeg er par melton hjemesko på en hjemmeside og 14 dage efter brugt i dagplejen var de ikkeså pæne (se billeder længre nede)
jeg skrev så til hjemmesiden, som sendte mailen videre til melton og har nu lige fået dete svar tilbage:
Jeg har ikke før haft reklamation over Meltons skindfutter og da jeg kontaktede Melton fik jeg at vide, at de ville undersøge sagen. Proceduren er sådan, at Melton selv afgør alle deres reklamationer. Jeg har nu fået svar retur fra dem og her er deres svar:
"Enten har de været brugt udendørs, hvor man har kravlet på fliser eller slæbt foden hen af en flise udenfor eller også har de været udsat for en form for sæbe, vaskemiddel eller lign. Hvis man bruger sæbe får det læderet til at krakelere, da sæben angriber læderet.
På vores emballage skriver vi også, at man kun må tørre skoen af med en fugtig klud.
Derudover har vi fået testet skoene hos et uvildigt testinstitut, for at være sikker på at læderet og indfarvningen var ok. Vi har fået testresultaterne tilbage og de ligger helt i top. Det vil sige at farveægtheden er i top og slidstyrken på læderet ligger også i top. Elastikken er også blevet testet i forhold til slid- og brudstyrke og her overholder den også kraverne. Dermed overholder skoen kraverne i forhold til slidstyrke og farveægthed.
Derfor kan en sko der kommer til at se sådan her ud på billederne, kun se sådan ud hvis den er blevet brugt eller vasket forkert".
Melton mener derfor ikke, at skoene er omfattet af reklamationsreglerne og kan derfor ikke godkende din reklamation.
Jeg beklager den lange ventetid.
HUn påstår jo så at jeg har løjet over for dem... en pige på 2 år kravler jo ikke rundt udenfor og da slet ikke i sine hjemmesko - det er den dårligste service jeg længe har væet udsat for - de kan ski da ikke tillade sig at påstår jeg har løjet!! jeg er noget overrasket og dybt skuffet!
ligeet brokkeindlæg fra mig...
min datter har akkurat de samme pusser og de ser lige sådan ud hvis ikke meget værre. De er bestemt ikke pæne mere.