Reklamatio på melton hjemesko - tosset :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. maj 2010

LotteN

Miss.Sunshine skriver:

Hey Hey. Du har altså fuld ret til at få dine sko ombyttet eller pengene retur og det er der hvor DU HAR KØBT DEM der skal gøre det. Der er ikke noget der hedder "melton afgører selv deres reklamtioner" det findes ikke i købeloven og er ikke muligt. Du skriver til dem at du laver en reklamation til DEM og at du forventer varen ombyttet eller penge retur inden for rimelig tidsfrist. En uge feks. Og kan de ikke finde ud af det går du til forbrugerstyrelsen hvor du med 100% får medhold og de får regningen for dine omkostninger.

okay, tak for det svar, dejligt og høre!

jeg venter lige og se hvad hun siger når hun ringer til mig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. maj 2010

Miss.Sunshine

Håber det er gode nyheder. Men ellers så er det jeg skrev dine rettigheder. Hun skal slet ikke snakke med melton eller andre om det, hun skal ordne det for hun er sælger og hun har ansvaret

Anmeld

4. maj 2010

slettet_7530

Som en skriver er det den forretning du har købt af der skal tage imod din reklamation, hvis hun så mener at de er blevet behandlet forkert kan hun vidresende dem til Melton, men jeg forstå slet ikke hun gider sætte sit gode ry på spil for et par skindfutter, var det mig og min butik havde jeg givet par nye uden at rynke på brynene.

Anmeld

4. maj 2010

LotteN

albertesmor skriver:

Som en skriver er det den forretning du har købt af der skal tage imod din reklamation, hvis hun så mener at de er blevet behandlet forkert kan hun vidresende dem til Melton, men jeg forstå slet ikke hun gider sætte sit gode ry på spil for et par skindfutter, var det mig og min butik havde jeg givet par nye uden at rynke på brynene.

lige nøjagtig. jeg kan ikke være mere enig. jeg forstår helleri kke hendes måde at håndtere denne situation!

Anmeld

4. maj 2010

Mumto3

Øh, undskyld men hvor er det du bliver kaldt for en løgner? Det kan jeg slet ikke se nogen steder.

Når jeg ser billede tænker jeg umiddebart at det ser ud som om at der er blevet spildt noget på den ene sko. -og hånden på hjertet, du ved jo ikke med 100% sikkerhed hvad der er sket i dagplejen.

I morges løb min dreng på 4 år ud i strømpesokker, lagde sig på knæ foran et 'trug' vi har stående i forhaven, og da han lige skulle have noget ned i truget, 'kravlede' han på knæ hen over græsplænen (max 2 meter). Normalt ville jeg sige om min søn på 4 år at han ALDRIG kravler / går på knæ, men i morges gjorde han altså. -jeg kender ikke din pige, men med mine egne børn ved jeg at de nogen gange gør noget, som jeg ikke troede de ville gøre. (Kunne det tænkes at din datter har vasket finger, men ikke fået skyllet sæben ordentlig af, og så har hun taget hjemmeskoene af, og sæben er kommet over på skoene. Ja, der kan jo være sket mange ting!

Det er ikke for at tale dig imod, men vil blot sige at jeg ser lidt anderledes på det. Du kan jo roligt se bort fra mit indlæg, du har jo et helt heppekor heninde der bare synes det er for dårligt og virkelig ringe. -men som med de fleste ting er der to sider af en sag.

Håber I når frem til en løsning alle kan være tilfredse med.

Anmeld

4. maj 2010

Lærke & Lucas

LotteN skriver:

omrknig 1. april købte jeg er par melton hjemesko på en hjemmeside og 14 dage efter brugt i dagplejen var de ikkeså pæne (se billeder længre nede)

jeg skrev så til hjemmesiden, som sendte mailen videre til melton og har nu lige fået dete svar tilbage:

Jeg har ikke før haft reklamation over Meltons skindfutter og da jeg kontaktede Melton fik jeg at vide, at de ville undersøge sagen. Proceduren er sådan, at Melton selv afgør alle deres reklamationer. Jeg har nu fået svar retur fra dem og her er deres svar:

"Enten har de været brugt udendørs, hvor man har kravlet på fliser eller slæbt foden hen af en flise udenfor eller også har de været udsat for en form for sæbe, vaskemiddel eller lign. Hvis man bruger sæbe får det læderet til at krakelere, da sæben angriber læderet.

På vores emballage skriver vi også, at man kun må tørre skoen af med en fugtig klud.

Derudover har vi fået testet skoene hos et uvildigt testinstitut, for at være sikker på at læderet og indfarvningen var ok. Vi har fået testresultaterne tilbage og de ligger helt i top. Det vil sige at farveægtheden er i top og slidstyrken på læderet ligger også i top. Elastikken er også blevet testet i forhold til slid- og brudstyrke og her overholder den også kraverne. Dermed overholder skoen kraverne i forhold til slidstyrke og farveægthed.
Derfor kan en sko der kommer til at se sådan her ud på billederne, kun se sådan ud hvis den er blevet brugt eller vasket forkert".

Melton mener derfor ikke, at skoene er omfattet af reklamationsreglerne og kan derfor ikke godkende din reklamation.  

Jeg beklager den lange ventetid.

HUn påstår jo så at jeg har løjet over for dem... en pige på 2 år kravler jo ikke rundt udenfor og da slet ikke i sine hjemmesko - det er den dårligste service jeg længe har væet udsat for - de kan ski da ikke tillade sig at påstår jeg har løjet!! jeg er noget overrasket og dybt skuffet!

ligeet brokkeindlæg fra mig...

min datter har akkurat de samme pusser og de ser lige sådan ud hvis ikke meget værre. De er bestemt ikke pæne mere.

Anmeld

4. maj 2010

LotteN

Mumto3 skriver:

Øh, undskyld men hvor er det du bliver kaldt for en løgner? Det kan jeg slet ikke se nogen steder.

Når jeg ser billede tænker jeg umiddebart at det ser ud som om at der er blevet spildt noget på den ene sko. -og hånden på hjertet, du ved jo ikke med 100% sikkerhed hvad der er sket i dagplejen.

I morges løb min dreng på 4 år ud i strømpesokker, lagde sig på knæ foran et 'trug' vi har stående i forhaven, og da han lige skulle have noget ned i truget, 'kravlede' han på knæ hen over græsplænen (max 2 meter). Normalt ville jeg sige om min søn på 4 år at han ALDRIG kravler / går på knæ, men i morges gjorde han altså. -jeg kender ikke din pige, men med mine egne børn ved jeg at de nogen gange gør noget, som jeg ikke troede de ville gøre. (Kunne det tænkes at din datter har vasket finger, men ikke fået skyllet sæben ordentlig af, og så har hun taget hjemmeskoene af, og sæben er kommet over på skoene. Ja, der kan jo være sket mange ting!

Det er ikke for at tale dig imod, men vil blot sige at jeg ser lidt anderledes på det. Du kan jo roligt se bort fra mit indlæg, du har jo et helt heppekor heninde der bare synes det er for dårligt og virkelig ringe. -men som med de fleste ting er der to sider af en sag.

Håber I når frem til en løsning alle kan være tilfredse med.

altså nu har jeg jo stået med skoene i hånden og der er ikke spildt noget på dem, det er faldet af der lillae... jeg blev spurgt hvor de var blevet brugt og jeg skrev et var blevet brugt indenfor, da min datter går, så hun har sko på udenfor og ikke hjemmesko..

og nu skriver de jo så de er blevet vasket eller blevet brugt udenfor! og lige meget hvad, så kan de ikke tillade sig at behandle en kunde på denne måde - det er da den ringeste service ever!

Anmeld

4. maj 2010

LotteN

Lærke 2009 skriver:

min datter har akkurat de samme pusser og de ser lige sådan ud hvis ikke meget værre. De er bestemt ikke pæne mere.

synes du så det er fair efter 14 dages brug i dagplejen (en 4 timer om dagen) at de skal se sådan ud. nu er min datter jo gående, så slider ikke på samme måde på snuden som et kravlende barn gør!

Anmeld

4. maj 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har også haft købt hjemmesko til Lina fra Melton. Dog var de røde/lyserøde. De så ligesådan ud efter 2 uger. De smitter også af på hendes strømper. Jeg har dog ikke klaget til forretningen, det skulle jeg nok have gjort, hm hm hm.

Kh.

Katja

Anmeld

4. maj 2010

Pige2009

Har også de nøjagtigt samme sko og de er stadig tip top... Måske der er sket noget i dagplejen med dem, som I ikke ved noget om 

Det lyder altså også mystisk med hjemmesiden, for det er dem, der bærer reklamationsansvaret iht. Købeloven.

K.h. Linda

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.