Aftenputtehjælp (den lille af ungerne (-: )

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

506 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. maj 2010

Millebasse

Clara er den dejligste og nemmeste pige. Hun sover fantastisk dag og nat og falder selv i søvn om dagen i sin barnevogn.. Hun sover 3 timer til formiddag, 3 timer til middag og 1-2 timer sen eftermiddag og sover fra kl. 20/21 til kl. 6/7 kun afbrudt af et måltid

Men når hun skal puttes for natten, så vrider hun sig rundt i sin lift og kan slet ikke finde ro.. Hiver sutten ud tusind gange og begynder jo derfor at græde.. Det eneste som virker er at svinge (det lyder vildere end det er) liften, så falder hun til ro og ligger sig til at sove.. Men det gider jeg altså ikke bruge alle mine aftener på og det er også hårdt for ryggen...

WHAT TO DO??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Lulle25

Kan godt forstå du ikke gider bruge alle dine aftner på det. har ingen gyldne råd når hun er så lille. Har haft rigtig meget bøvl med vores sidste skud på stammen, der lige er fyldt 1 år, og havde svoret til jeg ikke ville bruge bogen godnat og sov godt, men det gør jeg nu og fandme om banditten ikke falder i søvn af sig selv nu, han er stadig vågen mange gange om natten (4 de sidste 2 nætter) men det er jo også bedre end 10 gange men det der bla står i den bog er at det er vigtigt at lære børnene og sove og jo yngre jo bedre. Så når hun græder skal du gå ind og vise du er der og sige godnat skat du skal sove nu (eller hvad du nu siger) med en blid men bestemt stemme, så hun ved det er dig der bestemmer, man skal købe en ny bamse og den skal hun så altid sove med. Og jo det hjælper. Var så smadret af at være vågen hele natten i et år, men nu får jeg da 5-6 timers søvn og hvor er det dog skønt.

Håber du får styr på det og held og lykke med arbejdet.

Kh Louise, der egentlig slet ikke ville bruge denne bog men den var min redning

Anmeld

3. maj 2010

Joan ( Smallie )

Anne kunne også godt være meget urolig til aften og hende svøbte(staves) jeg og så var der ro med det samme. Så kan de ikke tage sutten ud heller.

Det var nok det jeg ville prøve hvis det kun er til aften hun er så urolig for det er jo nok der hun lige skal have alt der er sket om dagen på plas og så er hun nok noget overtræt også. Det er jo tryghed for dem når de bliver svøbt og nogen gange når anne er lidt syg og pyllert så bliver hun stadig svøbt selv om hun godt kan komme ud af det men hun falder stadig til ro ved det.

Joan som har svøbt sin datter meget

Anmeld

3. maj 2010

Millebasse

Lulle25 skriver:

Kan godt forstå du ikke gider bruge alle dine aftner på det. har ingen gyldne råd når hun er så lille. Har haft rigtig meget bøvl med vores sidste skud på stammen, der lige er fyldt 1 år, og havde svoret til jeg ikke ville bruge bogen godnat og sov godt, men det gør jeg nu og fandme om banditten ikke falder i søvn af sig selv nu, han er stadig vågen mange gange om natten (4 de sidste 2 nætter) men det er jo også bedre end 10 gange men det der bla står i den bog er at det er vigtigt at lære børnene og sove og jo yngre jo bedre. Så når hun græder skal du gå ind og vise du er der og sige godnat skat du skal sove nu (eller hvad du nu siger) med en blid men bestemt stemme, så hun ved det er dig der bestemmer, man skal købe en ny bamse og den skal hun så altid sove med. Og jo det hjælper. Var så smadret af at være vågen hele natten i et år, men nu får jeg da 5-6 timers søvn og hvor er det dog skønt.

Håber du får styr på det og held og lykke med arbejdet.

Kh Louise, der egentlig slet ikke ville bruge denne bog men den var min redning

Uh, jeg er ikke så vild med at praktisere det når hun ikke er ældre end hun er og hun sover heller ikke i et værelse, da vi pt. sover i stuen..  Men brugte den ved Bastian da han var 1½ ca. tror jeg...

Dejligt at det har virket for jer

Anmeld

3. maj 2010

Millebasse

Joan ( Smallie ) skriver:

Anne kunne også godt være meget urolig til aften og hende svøbte(staves) jeg og så var der ro med det samme. Så kan de ikke tage sutten ud heller.

Det var nok det jeg ville prøve hvis det kun er til aften hun er så urolig for det er jo nok der hun lige skal have alt der er sket om dagen på plas og så er hun nok noget overtræt også. Det er jo tryghed for dem når de bliver svøbt og nogen gange når anne er lidt syg og pyllert så bliver hun stadig svøbt selv om hun godt kan komme ud af det men hun falder stadig til ro ved det.

Joan som har svøbt sin datter meget

Det vil jeg prøve!!

Men hvordan gør man??

Anmeld

3. maj 2010

Anja

Kan også anbefale at svøbe  - eller bruge voksiposen istedet for liften. Begge dele har altid giver vores børn ro til at falde i søvn.

Anmeld

3. maj 2010

Millebasse

Anja skriver:

Kan også anbefale at svøbe  - eller bruge voksiposen istedet for liften. Begge dele har altid giver vores børn ro til at falde i søvn.

Voksiposen var måske også en ide, det er den hun sover så fint i om dagen i barnevognen

Anmeld

3. maj 2010

Joan ( Smallie )

Millebasse skriver:

Det vil jeg prøve!!

Men hvordan gør man??

Du tager et lagn eller noget der ikke er for varmt og laver en trekant. Ligger hende midt på, på det lange stykke så ligger du den ene arm ned langs siden, den side du folder fra er den arm der skal ned langs siden, Så over den ene arm og under den anden arm og godt ind under hende med snippen. Så tager du bunden af det og ligger op om hendes fødder og folder fra den anden siden så hun ligger på den sidste snip.

Hmm gad vide om det gav mening Det er så nemt når man kan. Bare huske at du godt må lave det lidt strem så hun rigtig kan mærke at der er noget der holder om hende.

Ellers siger du are til så prøver jeg lige igen så kan jeg lige tage nogen billeder.

Anmeld

3. maj 2010

Lulle25

Millebasse skriver:

Uh, jeg er ikke så vild med at praktisere det når hun ikke er ældre end hun er og hun sover heller ikke i et værelse, da vi pt. sover i stuen..  Men brugte den ved Bastian da han var 1½ ca. tror jeg...

Dejligt at det har virket for jer

Kan jeg sagtens forstå du ikke har lyst til. Peter var også fyldt 1 år da jeg bare var nødt til at prøve den bog, for jeg var kørt helt ned over at være vågen 10-15 gange hver nat og lille manden ville ikke sove om aftenen. Han falder nu i søvn selv og vågner ca 4-6 gange om natten og har ikke fulgt bogen til punkt og prikke, har brugt det jeg kunne nænne, så måske det hjælper endnu mere for dem der følger den slavisk. Han er lige kommet ind på eget værelse i weekenden, så savner og putte med ham, men skal bare have søvn nu) Held og lykke med projektet.

Kh Louise

Anmeld

3. maj 2010

Millebasse

Lulle25 skriver:

Kan jeg sagtens forstå du ikke har lyst til. Peter var også fyldt 1 år da jeg bare var nødt til at prøve den bog, for jeg var kørt helt ned over at være vågen 10-15 gange hver nat og lille manden ville ikke sove om aftenen. Han falder nu i søvn selv og vågner ca 4-6 gange om natten og har ikke fulgt bogen til punkt og prikke, har brugt det jeg kunne nænne, så måske det hjælper endnu mere for dem der følger den slavisk. Han er lige kommet ind på eget værelse i weekenden, så savner og putte med ham, men skal bare have søvn nu) Held og lykke med projektet.

Kh Louise

Puha, kan godt forstå at du bare trængte til at få gjort noget ved det og ja, man kan jo bare plukke det fra bogen som man synes man nænner..

Dejligt at i har fået lidt mere ro om natten og kan godt forstå at du mangler at putte med ham, men nogengange hjælper det faktisk at de kommer på eget værelse. Bastian var 3 mån. da han kom på eget værelse, han væggede os om natten og vi vækkede ham, så det var en skrue uden ende. Da han kom ind på eget værelse, begyndte han at sove igennem..

Håber i snart kan få den hele nattesøvn igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.