Børnehavestart?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

284 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. maj 2010

Anja

Jeg vil gerne høre jer, hvis børn allerede er startet i børnehave ad, om hvordan deres opstart var?

Da Jonas startede i børnehave for snart 3 år siden var det mig, der stod for opstarten. Jeg var en total pyller-pap-mor, så den første dag var han der sammen med mig et par timer, de efterfølgende dage var han der alene, men i få timer.

Elias virker mere selvstændig end Jonas var, men han er jo stadig min lille dreng.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Millebasse

Vi var begge med den dag Bastian startede i børnehaven. Vi var der sammen med ham i 2 timer, dagen efter var jeg der sammen med ham en time og så var han der selv en time. Den 3. dag var han der selv i 2 timer og de to sidste dage i ugen, prøvede han at være der selv incl. middagsluren..

Jeg synes det var rigtig rart at "starte" sammen med ham, så jeg var sikker på at han følte sig tryg.

Anmeld

3. maj 2010

Muffinmus

mener jeg har taget fri den første dag....Så er lidt spændt på hvordan han tager det.

Men tror det går fint, vi har været der ovre sammen 2 gange og sige hej og gå rundt og få fortalt lidt om det hele.

Og han tog bare pedagogen i håndne og blev vist rundt.

MEN, han går jo i legestue hver tirsdag og der er de i børnehaven:-)

Så han kender jo fint til de andre børn der og personalet har han også snakket med flere gange.

SPÆNDENDE!!!! og nu under 1 mdr til start.

Anmeld

3. maj 2010

Nadi

Nu har Oliver jo lige haft første dag idag  og vi afleverde ham ca kl 8:45 (hans pædagog mødte først kl 8:30) og vi havde hans madkasse med for det var han meget opsat på! Vi aftalte så med hans pædagog at vi kunne ta hjem, og hvis der blev noget ville hun ringe. Min mobil har aldrig været så stille som idag... Men vi sagde farvel efter 15 min tror jeg, Oliver havde slet ikke tid til at sige farvel, han var dybt optaget af at lege med sin kusine.

Da vi hentede ham igen kl 13 sagde pædagogen at ½ time efter at vi var gået var han lidt ked, men det gik over da de gik hen og legede. Og han ville næsten ikke med hjem da han blev hentede. Så tror måske han får en lidt længere dag derover imorgen.

Knus N

Anmeld

3. maj 2010

Muffinmus

Nadi skriver:

Nu har Oliver jo lige haft første dag idag  og vi afleverde ham ca kl 8:45 (hans pædagog mødte først kl 8:30) og vi havde hans madkasse med for det var han meget opsat på! Vi aftalte så med hans pædagog at vi kunne ta hjem, og hvis der blev noget ville hun ringe. Min mobil har aldrig været så stille som idag... Men vi sagde farvel efter 15 min tror jeg, Oliver havde slet ikke tid til at sige farvel, han var dybt optaget af at lege med sin kusine.

Da vi hentede ham igen kl 13 sagde pædagogen at ½ time efter at vi var gået var han lidt ked, men det gik over da de gik hen og legede. Og han ville næsten ikke med hjem da han blev hentede. Så tror måske han får en lidt længere dag derover imorgen.

Knus N

fedt nok:-)

Jamen det skal da sikkert nok gå helt godt med ham i morgen:-)

Har også købt madkasse til ham, men det er begrænset hvad de skal bruge den, for der er alle måltider incl for 275 kr om måneden.

Anmeld

3. maj 2010

Mie A

Ja, jeg er nok ikke til meget hjælp - Da Simons børnehave er integreret med vuggestuen, så vi har slet ikke haft nogen opstart

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.