I dag er...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

332 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. maj 2010

lonemus

...Alexander sendt i vuggestue UDEN ble!! De sidste 3 dage har han kun haft ble på, når han skulle sove. Han har en del uheld, men samtidig stopper han flere gange sin leg og løber på toilettet. Her til morgen ville han absolut ikke have ble på i vuggestue, så det fik han lov til. Nu er jeg virkelig spændt på, hvordan det er gået, når jeg skal hente ham

Nogle gange når jeg beder ham gå ud og prøve tisse, siger han: nej, den kan altså ikke tisse nu. Er det ikke meget normalt, at de ikke lige gider gå ud og prøve, når man beder om det??

Stefanie har dog ble på i børnehaven i dag!! Hun har slet ikke gået med ble hele weekenden, kun når hun skulle sove. Hun vil stadog ikke tisse på hverken toilet eller potte. I stedet kommer hun og siger når hun skal tisse, hvor hun så får en ble på. 5-10 minutter efter tager hun den af igen. Men hun mente ikke man kunne få lov til det i børnehaven, selvom jeg forsikrede hende om det. Jeg forklarede pædagogerne forløbet - og det var helt okay med dem. Hun måtte godt fortsætte sådan dernede også. det troede hun ikke helt på, så jeg aftalte med pædagogerne, at de skulle sige det til hende til middag, hvor de normalt skifter bleer - og forsikre hende om, at hun bare skal sige til og må få en ble på.

Jeg er meget spændt på at hente hende osse )

Lige en lille opdate herfra

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2010

Munder

Hvor spændende, hvordan er det så gået?

Dorte

Anmeld

4. maj 2010

lonemus

Hvor spændende, hvordan er det så gået?

Dorte

Hej Dorte . Tak fordi du spør'

Jamen det gik faktisk godt i går Alexander havde kun haft 1 uheld i vuggestuen og havde ellers tisset på toilet. Pædagogerne sagde det var rigtig flot og syntes helt klart bare vi skal fortsætte - og ja, det gør vi uden tvivl, for han vil absolut ikke have ble på!! Så igen i dag er han kommet afsted uden ble - han er meget stolt Vi havde dog lige en kamp her til morgen inden vi skulle køre, hvor jeg sagde han skulle prøve at gå ud og tisse. Det gad han absolut ikke og blev virkelig ked af det - ikke fordi han ikke ville på toilettet, men han gad bare ikke. Han gad så heller ikke tage tøj på, så det var bare lige et raseri-flip han fik. Han gjorde det dog til sidst. Men han er jo nødt til at lære, at man skal tisse af inden man kører osv. Ellers siger vi ikke til ham, at han skal gå ud og tisse, det klarer han selv - enten når han toilettet eller osse sker der uheld. Men han klarer det nu flot

Stefanie ville ikke have bleen af i børnehaven i går. Pædagogerne havde spurgt og forsikret hende om, at hun bare kunne komme og få en ble på, når hun skulle tisse. Men det ville hun ikke. Lige så snart vi kom hjem, tog hun dog bleen af. Her til morgen ville hun heller ikke undvære bleen, men sagde til mig: mor, jeg tager den af lidt senere Så nu må vi se

Så alt i alt, går det fremad - jeg havde dog ikke forventet Alexander var så ivrig for at lære det, men det har åbenbart smittet af, når han har set nogle af de andre i vuggestuen tisse på toilettet

Lone

Anmeld

4. maj 2010

Munder

Hvor godt Lone. Mon ikke det også smitter lidt af på Stefanie, når hun ser hvor god lillebror er.

Dorte

Anmeld

4. maj 2010

lonemus

Munder skriver:

Hvor godt Lone. Mon ikke det også smitter lidt af på Stefanie, når hun ser hvor god lillebror er.

Dorte

Jo, det tror jeg .)

Anmeld

5. maj 2010

lonemus

I dag er Stefanie kommet i børnehave UDEN ble!! )

I går da jeg hentede hende, sagde hun til mig: mor, prøv lige at mærke min numse, jeg har altså ikke ble på Pædagogerne sagde hun selv var kommet ved middagstid og sagt, at nu havde hun tisset og gerne ville have bleen af igen

Her til morgen er jeg igang med at vaske hende og jeg spørger hende, om hun skal have ble på i dag i børnehaven. Nej, jeg vil ikke, jegbruger jo ikke ble mere, siger hun så. Så hun gik stolt i børnehave og fortalte selv pædagogerne, at hun altså ikke havde ble på i dag Hun kan så vælge enten at gå på toilettet og tisse eller lige få en ble på, og så få den af igen kort efter.

Og Alexander havde kun 2 uheld på hele dagen i går

Jeg er simpelthen næsten i chok, tænk jeg har altid får at vide, at vi skulle planlægge bleafvænning og at det altid skulle ligge i en ferie...først kommer Alexander en dag og siger han ikke vil have ble på mere (jeg troede overhovedet ikke han var ved at være klar), mens Stefanie pludselig finder det spændende og gerne selv vil...jeg kan slet ikke forstå det, at mine børn er blevet så store

Nu har jeg lige været i BR og købe en stor kasse (udendørs) kridt til dem hver, dem har de ønsket sig længe. Så nu skal de vist overmale det hele i eftermiddag

Lone - som endnu en gang må sande, at man bare ikke kan planlægge alting!

Anmeld

5. maj 2010

Munder

Det er jo det, det kommer bare lige pludselig. Håber dagen er gået rigtig godt og blefrit

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.