Fondant bogstaver..... ?! det er vel meningen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.301 visninger
10 svar
0 synes godt om
2. maj 2010

Mira0911

At de skal males på begge sider?

Jeg har bestilt pulver farve til bogstaverne, vil det ikke på en eller anden måde smitte af på selve fondanten, når jeg limer bogstaverne på?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2010

Dot D

MoarJ skriver:

At de skal males på begge sider?

Jeg har bestilt pulver farve til bogstaverne, vil det ikke på en eller anden måde smitte af på selve fondanten, når jeg limer bogstaverne på?

Jeg putter da kun noget på den side, man kan se, så det synes jeg da, du skal nøjes med. Spar på de dyre sager, hi hi hi

Anmeld

2. maj 2010

Mira0911

Dot D skriver:

Jeg putter da kun noget på den side, man kan se, så det synes jeg da, du skal nøjes med. Spar på de dyre sager, hi hi hi

Okey... Blev jo nød til at spørge...

Jeg har bare tusindvis af spørgsmål...

Anmeld

2. maj 2010

Dot D

MoarJ skriver:

Okey... Blev jo nød til at spørge...

Jeg har bare tusindvis af spørgsmål...

Bare kom med dem, kan jeg svare, skal jeg nok. Måske går jeg snart i seng, men skal nok kigge efter dine spørgsmål når jeg kommer igen

Anmeld

2. maj 2010

Mira0911

Dot D skriver:

Bare kom med dem, kan jeg svare, skal jeg nok. Måske går jeg snart i seng, men skal nok kigge efter dine spørgsmål når jeg kommer igen

Ih lyder godt... Tak fordi du vil lytte....

Nu er det den første kage jeg skal lave, og det bliver med lagkage bunde (købe)...

Når jeg nu skal smøre den op med smørecreme, kan det ikke er lidt svært ?

Jeg så et billede af en kage i billede tråden, også med lagkage bunde, det så ud som den havde stået i et eller andet så den blev mere rundkantet - Håber du forstår hvad jeg mener...

Den var formet sådan at de skulle se ud til at være nemmere at smøre den op...

Lidt indviklet spørgsmål.

Anmeld

2. maj 2010

Dot D

MoarJ skriver:

Ih lyder godt... Tak fordi du vil lytte....

Nu er det den første kage jeg skal lave, og det bliver med lagkage bunde (købe)...

Når jeg nu skal smøre den op med smørecreme, kan det ikke er lidt svært ?

Jeg så et billede af en kage i billede tråden, også med lagkage bunde, det så ud som den havde stået i et eller andet så den blev mere rundkantet - Håber du forstår hvad jeg mener...

Den var formet sådan at de skulle se ud til at være nemmere at smøre den op...

Lidt indviklet spørgsmål.

Jeg ved hvad du mener, du kan stable din kag i den form du har bagt den i, ved købe finder du en form der passer i str. for så bliver den pæn i formen når den har stået på køl. Så synes jeg også den er nemmere at smøre op. Bare et tyndt lag først også på køl, når det er stift tager du den ud og smører den til den er glat, der kan gå noget smørcreme til hvis nu der er nogle huller, det kommer jeg også på køl. Når det er stift glatter jeg med en stor spartel (og fingrene) så er smørcremen lidt blød også kommer jeg fondant på. Håber det gav mening for dig

Anmeld

2. maj 2010

Mira0911

Dot D skriver:

Jeg ved hvad du mener, du kan stable din kag i den form du har bagt den i, ved købe finder du en form der passer i str. for så bliver den pæn i formen når den har stået på køl. Så synes jeg også den er nemmere at smøre op. Bare et tyndt lag først også på køl, når det er stift tager du den ud og smører den til den er glat, der kan gå noget smørcreme til hvis nu der er nogle huller, det kommer jeg også på køl. Når det er stift glatter jeg med en stor spartel (og fingrene) så er smørcremen lidt blød også kommer jeg fondant på. Håber det gav mening for dig

Gisp - Form har jeg ikke fået købt....

Jeg må i et supermarked eller Imerco...

Anmeld

2. maj 2010

Dot D

MoarJ skriver:

Gisp - Form har jeg ikke fået købt....

Jeg må i et supermarked eller Imerco...

Du kan godt lave den uden, det gør jeg tit, når kagerne er nogle jeg har skåret til, så er der jo ingen form, jeg synes du skal prøve dig frem, det er ikke så svært(når man først får det lært)

Anmeld

2. maj 2010

Mira0911

Dot D skriver:

Du kan godt lave den uden, det gør jeg tit, når kagerne er nogle jeg har skåret til, så er der jo ingen form, jeg synes du skal prøve dig frem, det er ikke så svært(når man først får det lært)

Nu er det også den første kage... Jeg prøver mig frem.. Det skal nok blive godt alligevel...

Anmeld

2. maj 2010

Dot D

MoarJ skriver:

Nu er det også den første kage... Jeg prøver mig frem.. Det skal nok blive godt alligevel...

Det tror jeg helt sikkert, nu kalder sengen. Nat nat

PS glæder mig til at se billeder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.