flytte studieplads og flytte til en anden by....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

919 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. maj 2010

wamse

Går med store tanker, for sådan her fungerer det simpelthen ikke. Min eks er på ingen måde i stand til samvær med vores datter, og har heller ikke rigtig haft alenesamvær med hende i ½ år nu. Han ryger ud og ind af psyk.afd pga hans druk og lige pt stak han af der inde fra i lørdags for at tage på druk og han knuser hans medicin for at sniffe dem (det er hans egen forklaring, så der er ikke tolket i det) Jeg har svært ved at få vores hverdag op at stå, med den uro han altid formår at smide i vores liv. Jeg har heller ikke ret stort netværk her i byen og kommer oprindeligt fra en by 100 km herfra, så derfor ønsker jeg at flytte tilbage, hvor mine familie og venner bor. jeg har nu skrevet mig op til alle rækkehuse jeg kunne der over. Men det kræver også at jeg kan flytte min studieplads til Esbjerg, men ved faktisk ikke om det kan lade sig gøre. Men ellers vil jeg tage første semester om, bare jeg kan få en plads der over. overvejede også muligheden for orlov, til vi var kommet på plads. Men mit største dilemma er min 14 årige søn, der bare er faldet godt til her, og han ville hade at flytte. Han har fortalt mig flere gange at det vil han bare ikke, hvis vi er kommet ind på snakken. min søns far og bror bor i Esbjerg, så han ville også få dem meget tættere på. Men jeg må altså tage det overordnet ansvar, for det her dur ikke, og min datter har ingen mennesker i hendes liv ud over mig og min søn.  Jeg skal til møde i statsforvaltningen sidst i maj omkring samvær mellem min eks og vores datter. Jeg har den fulde forældremyndighed over hende.

Kæft jeg er så træt af alt det lort han smider ind i vores liv hele tiden. træt af at se en 4 årig pige blive såret gang på gang, træt af at se en voksen mand synke længere og længere ned i sit druk, træt af altid at skulle kæmpe med næb og klør for at have en tålelig hverdag.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2010

CS

synes jeg lige du skulle have!! Puha ja det lyder bestemt heller ikke som nogen optimal hverdag, men nogle gode tanker du har gjort dig.

Held og lykke med at træffe dit valg.

Anmeld

2. maj 2010

wamse

ChristinaS skriver:

synes jeg lige du skulle have!! Puha ja det lyder bestemt heller ikke som nogen optimal hverdag, men nogle gode tanker du har gjort dig.

Held og lykke med at træffe dit valg.

Tak skal du have Synes godt nok det er svært at få en hverdag til at fungere, for skal altid have i mente at han rumsterer i baggrunden. Jeg har heller ingen form for aflastning her, det vil jeg trods alt også kunne have i den by.

Men åhhh, min søn, forstår ham jo godt, men jeg ser ham også være meget påvirket af at min eks er sådan her. Æv bæv, må bruge det sure trumfkort, at jeg er den voksne og har det sidste ord. Men ved nu heller ikke, hvor lang tid, der går inden vi får tilbudt noget

Anmeld

2. maj 2010

CS

wamse skriver:

Tak skal du have Synes godt nok det er svært at få en hverdag til at fungere, for skal altid have i mente at han rumsterer i baggrunden. Jeg har heller ingen form for aflastning her, det vil jeg trods alt også kunne have i den by.

Men åhhh, min søn, forstår ham jo godt, men jeg ser ham også være meget påvirket af at min eks er sådan her. Æv bæv, må bruge det sure trumfkort, at jeg er den voksne og har det sidste ord. Men ved nu heller ikke, hvor lang tid, der går inden vi får tilbudt noget

Ja eller tag en snak med din søn og sammen lav en liste over hvad der ville være godt ved at flytte og knap så godt.

Men kan godt forstå det er en sej omgang, men jeg er sikker på at du kommer frem til den beslutning der er bedst i længden.

Anmeld

2. maj 2010

N&J

Du kan sagtens få flyttet din studieplads (ved jo hvad du studere) da der på den uddannelse altid er nogle der falder fra, ellers prøv og ring derind og forhør dig, hvor har du søgt henne?? Jeg fik i esbjerg efter 3 mdr. og hvis du virkelig ikke kan finde noget er ulvevej ved at blive ombygget, så der er masser af ledige lejligheder.. 

Men held og lykke, nu ved jeg ikke hvor I bor, men kan nu godt forstå at man som 14 årig ikke vil flytte, jeg ville ikke engang flytte 1 km dengang, så tror bare at det er sådan det skal være når man er 14.. 

Anmeld

2. maj 2010

wamse

N&J skriver:

Du kan sagtens få flyttet din studieplads (ved jo hvad du studere) da der på den uddannelse altid er nogle der falder fra, ellers prøv og ring derind og forhør dig, hvor har du søgt henne?? Jeg fik i esbjerg efter 3 mdr. og hvis du virkelig ikke kan finde noget er ulvevej ved at blive ombygget, så der er masser af ledige lejligheder.. 

Men held og lykke, nu ved jeg ikke hvor I bor, men kan nu godt forstå at man som 14 årig ikke vil flytte, jeg ville ikke engang flytte 1 km dengang, så tror bare at det er sådan det skal være når man er 14.. 

jeg har søgt boliger i Varde, for der kommer jeg oprindeligt fra og familie og venner bor der. Jeg har søgt alle rækkehuse der er i hele byen, så noget må der kunne findes til os. Jeg skal bare have betalt indskudslånet til denne her lejlighed færdig, men det bruger jeg så mine feriepenge på.

Vi bor i Haderslev og har boet her i 7 år, og forstår min søn og hans usikkerhed, men det her er så utrygt for os alle.

Anmeld

2. maj 2010

wamse

N&J skriver:

jeg har søgt boliger i Varde, for der kommer jeg oprindeligt fra og familie og venner bor der. Jeg har søgt alle rækkehuse der er i hele byen, så noget må der kunne findes til os. Jeg skal bare have betalt indskudslånet til denne her lejlighed færdig, men det bruger jeg så mine feriepenge på.

Vi bor i Haderslev og har boet her i 7 år, og forstår min søn og hans usikkerhed, men det her er så utrygt for os alle.

Anmeld

2. maj 2010

N&J

wamse skriver:

Selvfølgelig er det ikke sjovt at flytte som 14 årig, men ja tror også det ville hjælpe at prøve at sætte ham i ind hvorfor en flytning ville gavne jeres familie og så anerkende at han føler som han gør.. 

Anmeld

6. maj 2010

wamse

Det ser pt ud som om det faktisk kan lade sig gøre at vi flytter i sommerferien

Jeg kan starte på studiet i Esbjerg efter sommerferien

Jeg får af vide på mandag, hvilken lejlighed jeg kan få i sommerferien. Det skulle være helt sikkert at der er en til mig

Lærke kan få en børnehaveplads i den inst. der ligger helt tæt på

Jeg kan bruge mine feriepenge på indskud

Har talt med statsforvaltningen, og der er ikke noget i vejen for at jeg flytter, når jeg har den fuldeforældremyndighed

Meen så mangler jeg at fortælle min søn det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.